Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

(Nesten) 1500 nye Model S registrert i Mars!

Startet av glemmestad, mandag 31. mars 2014, klokken 15:37

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 23. mars 2015, klokken 23:29
Nei, i likhet med han over fikk jeg EL43xxx i dag!

Biler utlevert i dag ble nok registrert før helgen... Antallet jeg lister opp er altså ikke leverte biler, men registrerte. Forskjellen er neppe så stor, men jeg ligger nok normalt en dag eller to foran utleveringene.
Model S 85D

joda

Fikk også tilsendt Regnr fra Tesla Bergen i dag, og det også starter på EL 43xxx

Bilen ble registrert hos Vegvesenet i går, og skal utleveres på fredag. (27/3)

Så i Bergen så ser det ut som at det er EL 43xxx som gjelder for nye biler for tiden..
TMS 85D

Asarin

Sitat fra: joda på tirsdag 24. mars 2015, klokken 09:14
Fikk også tilsendt Regnr fra Tesla Bergen i dag, og det også starter på EL 43xxx

Bilen ble registrert hos Vegvesenet i går, og skal utleveres på fredag. (27/3)

Så i Bergen så ser det ut som at det er EL 43xxx som gjelder for nye biler for tiden..

Morsomt, for jeg fikk min Model S i november - i Drammen - og jeg har EL 43XXX-skilt. :)
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Amoss

Jaggu, nå så jeg at det hadde sneket seg inn noen få Bergens-biler rett foran Stavanger-bilene på 43XXX - sorry jeg overså det i går...

Men, uansett, ble uansett registrert 188 nye Teslaer i går, de aller fleste i Oslo/Drammen. Så nå er de vist "i gang". Kan bli riktig gode månedstall dersom de fortsetter i dette tempoet ut uka ;)

Uansett - totaltallene jeg har for måneden er så langt 559 Model S, 323 Leaf og 722 eGolf.
Model S 85D

joda

Ja, blir spennende å se Tesla vs eGolf denne måneden ;-)
TMS 85D

Mippen

Flisespikkeri, men jeg har lyst på 6**** serie :P Bergen...
Fremtiden er elektrisk.

Espen Hugaas Andersen

Fint å se at registreringene endelig begynner å ta av. Ikke at 500-1000 Model S er dårlig, men det hadde vært bra om de klarte over 1000 Model S. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

christian1986


joda

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 24. mars 2015, klokken 11:54
Sitat fra: Mippen på tirsdag 24. mars 2015, klokken 09:57
Flisespikkeri, men jeg har lyst på 6**** serie :P Bergen...
Haha, tenkte det samme!

+1

Men uansett så er det reg. dato som er avgjørende, og ikke reg.nummeret.. ;)
TMS 85D

Meldola

Fikk Regnummer på bilen i går EL 603xx skal hentes hos drammen i morgen!! ;D ;D
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Sandvika

Sitat fra: Amoss på mandag 23. mars 2015, klokken 22:41
Sitat fra: SKH på mandag 23. mars 2015, klokken 21:36
Hvilke nummer deler Tesla Bergen ut for tiden? 5XXXX?

Opptellingen skjer i bakgrunnen her nå, og den har ikke kommet over noen Bergens-biler enda - og tellingen er nå på 59200-tallet. Så det må være over dette.

Btw: Selv om den ikke har funnet alle dagens biler kan man nå trygt fastslå at Tesla "sette inn støtet" fra og med i dag :p  Så langt 150 registreringer i dag - og den har ikke begynt på Bergen enda. Oslo/Drammen hadde 101 biler på 58XXX, og om de også bruker en 60XXX serien, så kan det komme flere der også.
Ble for ivrig? Ser plutselig at det ligger menneskeverifikasjon på siden nå... http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger

Amoss

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 24. mars 2015, klokken 14:25
Ble for ivrig? Ser plutselig at det ligger menneskeverifikasjon på siden nå... http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger

Den har ligget der en stund den...  Slutten av januar eller starten av februar? Prøver å ta hensyn ved å legge inn en god pause mellom hver spørring for å ikke overbelaste serverne, derfor opptellingen tar så lang tid som den tar, og ikke blir helt ferdig før godt ut på natta.
Model S 85D

Sandvika

Sitat fra: Amoss på tirsdag 24. mars 2015, klokken 15:05
Sitat fra: Sandvika på tirsdag 24. mars 2015, klokken 14:25
Ble for ivrig? Ser plutselig at det ligger menneskeverifikasjon på siden nå... http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger

Den har ligget der en stund den...  Slutten av januar eller starten av februar? Prøver å ta hensyn ved å legge inn en god pause mellom hver spørring for å ikke overbelaste serverne, derfor opptellingen tar så lang tid som den tar, og ikke blir helt ferdig før godt ut på natta.
Ok, da er den nok basert på IP eller noe sånt. For den har ikke vært der for meg, -inntill jeg ble for ivrig i dag...  ;D

Sandvika

Iflg NRK er det nå registrert 48600 elbiler i forrige uke

Amoss

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 24. mars 2015, klokken 16:26
Iflg NRK er det nå registrert 48600 elbiler i forrige uke

Mitt tall inklusive gårsdagens registreringer er på 47821. Noen unøyaktigheter må man nok ta høyde for, men dette var mye. Regnes også "mc" inn i dette tallet?  Går vel så vidt jeg vet en del "elbiler" registrert som firehjuls mc (firesifret regnr.), og de er ikke innberegnet i mine tall.

Tallet mitt er alle brukte registreringsnummer fra og med EL 10000 til og med EL 64000 - vrakede/avregistrerte skulle så vidt jeg vet være inkludert? - inklusive også ett par EL-busser. Dersom biler registrert før jeg begynte å "overvåke" skulle være vraket - og derved tatt ut av registeringsdatabasen - vil jeg ikke ha kunnet fange dem opp. Men så vidt jeg vet skal de bli liggende der "til evig tid".
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA