Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

(Nesten) 1500 nye Model S registrert i Mars!

Startet av glemmestad, mandag 31. mars 2014, klokken 15:37

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Amoss på tirsdag 24. mars 2015, klokken 09:37
Jaggu, nå så jeg at det hadde sneket seg inn noen få Bergens-biler rett foran Stavanger-bilene på 43XXX - sorry jeg overså det i går...

Men, uansett, ble uansett registrert 188 nye Teslaer i går, de aller fleste i Oslo/Drammen. Så nå er de vist "i gang". Kan bli riktig gode månedstall dersom de fortsetter i dette tempoet ut uka ;)

Uansett - totaltallene jeg har for måneden er så langt 559 Model S, 323 Leaf og 722 eGolf.

Oj, Tesla jobbet vist overtid på mandag i alle fall... Fikk i natt opp en rekke biler som var blitt registrert på mandag - etter at jeg hadde kjørt oppdateringen. Spesielt mange fra den omtalte 43XXX serien i Bergen. Oppdatert antall registrerte Model S mandag er 219! Det høyeste antall registreringer på en dag noen gang tror jeg - kan ikke huske å ha vært over 200 selv i mars i fjor. (Sjekket nå - det høyeste antall registreringer på en dag sist mars var 179, så var jo ny rekord alt før de oppdaterte tallene.)

Uansett - totaltallene jeg har for måneden er så langt 693 Model S (med forbehold om de jobbet sent overtid i går også :p ), 347 Leaf og 773 eGolf.
Er plutselig ikke lengre så langt igjen opp til eGolf, så holder en knapp på at Tesla klarer å levere flere enn VW eGolf denne måneden :)
Model S 85D

christian1986

I følge min DS skulle de i Bergen alene dele ut 20 biler hver dag ut måneden, så tror du er inne på noe.

Amoss

Så langt ikke noen flere rekord-registreringer slik som på mandag, men det registreres stadig nye biler...

Så langt i mars (fortsatt med forbehold om evnt. overtidsarbeide i går):
-  776 Model S, 378 Leaf og 815 e-Golf.
Kryper stadig innpå e-Golfen, og kommer nok til å passere den før utløpet av måneden. Men tviler på at Tesla klarer å levere flere elbiler enn VW totalt (+171 e-Up).
Model S 85D

Sandvika

Mest for morroskyld, klarer du å se fordeling mellom model s variantene?

Haldenser

Virker som det stemte med det jeg overhørte i Drammen mao. Da er det bare å vente på ymse artikler i tabloidpressen i påsken med påfølgende mindreverdighetskommentarer fra Ola Dunk  ::)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Amoss

Sitat fra: Sandvika på torsdag 26. mars 2015, klokken 18:15
Mest for morroskyld, klarer du å se fordeling mellom model s variantene?

Det kunne jeg vel gjort om jeg hadde tatt vare på kw/hk og antall drivaksler, men tenkte ikke på det da jeg startet, så det er ikke data jeg har/tar vare på. Merke/modell betegnelsen i vognkort/vegvesendb er uansett "TESLA MOTORS MODEL S" uten tall eller bokstaver bak. Har vurdert om jeg skulle endre script/db, men siden jeg da ikke får komplett data (uten å lese inn på nytt alle Teslaer) så har jeg så langt droppet det.

Så nei, slik det er i dag kan jeg ikke det.
Model S 85D

Sveinal

Registreringer fredag morgen også.
Ser at det er registrert i dag morges før kl 9. Registreringsdistrikt Oslo.

Så køen av biler til registrering er ikke tømt.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Amoss

Sitat fra: Sveinal på fredag 27. mars 2015, klokken 09:02
Registreringer fredag morgen også.
Ser at det er registrert i dag morges før kl 9. Registreringsdistrikt Oslo.

Så køen av biler til registrering er ikke tømt.

Nei, er nok ikke det - i går ble det registrert 142 nye, og blir nok noen både i dag og i morgen også....

Totalene så langt denne måneden:
Tesla Model S: 920
Leaf: 421
VW eGolf: 840
VW eUp: 173

Så blir nok over 1000 biler denne måneden. Model S er nå altså forbi eGolf, men sikter nesten mot å "slå" eGolf + eUp?

Samlede totaler:
Model S:  7.362
elbiler:   48.529
(Jada, vet det er en uoverensstemmelse med de offisielle tallene)
Model S 85D

Amoss

Da kom de i alle fall over 1000 biler i mars, ikke ille bare det :)  Godt forbi eGolf, men passerer enda ikke VW e-biler totalt.  Men regner med at det blir overtidsregistreringer både i dag og i morgen, og ennå er det to ukedager igjen over helgen...










Model S
1.006
Leaf
484
eGolf
916
eUp
182
··················
Model S i år
1.398
Model S totalt   
7.449
Elbiler totalt
48.818
*
* (Jada, vet det er en uoverensstemmelse med de offisielle tallene)
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

Ikke dårlig. Tror Tesla fint klarer å havne i 1100-1200 området.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emil

Sitat fra: Amoss på tirsdag 24. mars 2015, klokken 16:47
Tallet mitt er alle brukte registreringsnummer fra og med EL 10000 til og med EL 64000 - vrakede/avregistrerte skulle så vidt jeg vet være inkludert? - inklusive også ett par EL-busser. Dersom biler registrert før jeg begynte å "overvåke" skulle være vraket - og derved tatt ut av registeringsdatabasen - vil jeg ikke ha kunnet fange dem opp. Men så vidt jeg vet skal de bli liggende der "til evig tid".

Har du sjekket om enkelte chassisnr ligger dobbelt?

Hvis du ikke har tatt høyte for at de skal være unike.

Biler som får stjålet skilt får nye regnr og det er da en mulighet for at enkelte biler ligger dobbelt opp.

Har funnet ca 60 som ligger dobbelt her i tillegg til en som ligger med tre skiltnr (Blå iOn)

Amoss

Sitat fra: emil på lørdag 28. mars 2015, klokken 12:40
Har du sjekket om enkelte chassisnr ligger dobbelt?

Hvis du ikke har tatt høyte for at de skal være unike.

Biler som får stjålet skilt får nye regnr og det er da en mulighet for at enkelte biler ligger dobbelt opp.

Har funnet ca 60 som ligger dobbelt her i tillegg til en som ligger med tre skiltnr (Blå iOn)

Hadde ikke sjekket det før, men sjekket nå og fant 91 biler som lå inne dobbelt, og en trippelt (helt korrekt, en blå iOn).

Men, det betyr at jeg har 94 registreringer MER enn det skulle være, mens tallet mitt er nesten 1000 biler mindre enn det NRK rapporterer, så dette gjør jo bare gapet større...
Model S 85D

edorf

Har du funnet alle nummerserinene. Jeg har hørt (kvalifiserte) rykter om at de kommer til å levere flere biler i mars i år enn i 2014.

Amoss

Sitat fra: edorf på lørdag 28. mars 2015, klokken 16:11
Har du funnet alle nummerserinene. Jeg har hørt (kvalifiserte) rykter om at de kommer til å levere flere biler i mars i år enn i 2014.

Skal ikke garantere det, men det høyeste nr. som jeg vet om at er registrert er EL 63760 - en Leaf, og jeg har sjekket opp til EL 65000 uten å finne noen flere. Dersom de har registrert biler i serier over dette, eller i noen lave serier de siste dagene, så kan jeg ha oversett det, men har ikke hørt noe om biler med så høye/lave regnr.

Men som sagt så kommer de vel til å jobbe ut helgen, og har også noen dager neste uke før månedsskiftet. Men ca 500 biler til?  Ca en halv gang hva de alt har levert ut? Tviler på det... (men kanskje ikke helt umulig...)

Vet ikke hvor kvalifiserte disse ryktene er, men vet at ansatte hos Tesla har kommet med upresise uttalelser tidligere, om det er der du har det fra (og hvem ellers kan komme med noen kvalifisert uttalelse om dette?).
Model S 85D

edorf

Det er nok en Tesla ansatt som har kommet med dette. Men de burde jo ha bedre forutsettninger enn andre. Men det jeg lurer på er om du har fått med EL38xxx biler i Trondhjem. EL43xxx bilene i Bergen og opp til EL65xxx.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA