Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Frastjålet egenmerket skjøtestykke i Industrigata i Oslo

Startet av Quattro, søndag 30. mars 2014, klokken 21:34

« forrige - neste »

Quattro

Sitat fra: akseln på mandag 31. mars 2014, klokken 18:53
En tanke som slår meg er at det er pussig at tyven ladet med skjøtestykket ditt på akkurat samme ladepunkt dagen etter. Risikoen er jo rimelig stor for at rettmessig eier skulle oppdage dette. Kan det være at noen andre hadde "lånt" ledningen og så plugget det tilbake senere og at det hang på stolpen til dagen etter?

Det kan det godt være, jeg tror jeg skal trå litt varsomt med mine antagelser. Kan ringe vedkommende "og trå litt forsiktig frem" med f. eks. din vinkling.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Olatho

Stjålet fredag kveld og returnert litt senere?
Høres ut som noen som hadde det kult på vei til fest, og som siden kom på bedre tanker (heldigvis).
Det er de utroligste ting som kan havne i gangen hos noen som ofte har vorspiel...

Quattro

Sitat fra: Olatho på mandag 31. mars 2014, klokken 19:54
Stjålet fredag kveld og returnert litt senere?
Høres ut som noen som hadde det kult på vei til fest, og som siden kom på bedre tanker (heldigvis).
Det er de utroligste ting som kan havne i gangen hos noen som ofte har vorspiel...

Returnert er vel "å dra det litt langt"....
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

bosse

Sitat fra: nofuelno på mandag 31. mars 2014, klokken 08:07
En slik handling bør få konsekvenser. Hva med utestengelse fra TOCN ?

Jeg vil fraråde den typen eksklusjon eller "straff" fra både TOCN og Elbilforeningen.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Lars C. Krogenæs

Hadde dette vært en skruppelløs Tesla eier, hadde han ikke kommet tilbake dagen etter og brukt din ledning på samme sted.

Jeg tipper noen har dratt ut ledningen fordi man er lei av snylterne, og så har hun angret seg, eller andre har funnet den, for så å sette ledningen tilbake i laderen.

Så har din "tyv" kommet til stolpen og funnet en ledning hengende ut av stolpen som hun da har benyttet seg av, uten nødvendigvis å være en stor tyv av den grunn. Jeg ville ha ringt og hørt med eier av denne bilen, og  .........keep us updated.

Kanskje en ide å smelte inn reg. nr på bilen på alle kontakter?

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Car-El

Nå vurderer jeg å gå i anskaffelse av et slik svijern for å merke ledning og adapter... Skjøteledning... Fruen... Borremaskinen og snyskuffla.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

janmb

Det kan vel tenkes fruen motsetter seg litt dersom du begynner med brennemerking der...  ;D

Ellers er det mye fornuft i det Lars C sier - det må være noe slikt som har skjedd
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Car-El

Jo da, men argumentet med at det blir en mindre sjangse for at noen stjæler henne burde veie tungt.  ;D  :-*
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

janmb

Sjansen for at tjuvgodset i så fall forsvinner på eget initiativ øker vel samtidig  ;D
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Foleson

Sitat fra: laumb på søndag 30. mars 2014, klokken 22:53
Uthenging er ufint. Tenk om det var du og din familie som ble eksponert i et uheldig øyeblikk.

Anmeld forholdet og kryss fingrene for en straff eller påpeknkng. De gjør det helt sikkert ikke igjen.

Uheldige øyeblikk er en ting. Tyveri er noe annet. Jeg stemmer for uthenging av alle som med OVERLEGG har et slik "uheldig øyeblikk". Viktig dog å være 100% sikker i sin sak.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Quattro

Saken kokte ut i kålen, for mye å gjøre på jobb og privat at jeg har glemt hele saken. Vi får håpe det ikke skjer igjen:-)
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

bb

Jeg har alltid lurt på hvor trygt det er å la slikt utstyr bli liggende i byen. Spesielt i Oslo der det finnes mange kleptomaner. En skjøteledning fra Clas er jo relativt greit å skaffe på nytt. Men hvis noen luringer skulle finne på å stikke av med rødt/blått adapter så blir det mer styr.

Foreløpig har jeg brukt rødt adapter sammen med Kirkebøs overgang til Schuko på jobb et par ganger da jeg trengte 16 A. Hvis noen absolutt vil stjele kan de jo bare plugge ut alt fram til UMCen og ta det med seg. Ellers bruker jeg Mennekesen som jeg etter hvert har blitt veldig glad i.

Når jeg har stått i Oslo sentrum har jeg som regel brukt Type2-kabelen. Og må jeg bruke Schuko blir det Mennekes som jeg fikk av Tesla. Disse to er ganske idiotsikre siden de låses fast til bilen/ladestolpen.

Det er uansett surt for trådstarter å bli frastjålet kabel. Hadde det skjedd meg hadde jeg også blitt sur.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA