Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FW 5.9

Startet av Veggen, mandag 24. mars 2014, klokken 12:22

« forrige - neste »

fonberg

Jeg ser jeg har høyere estimert rekkevidde nå med 5.9 enn før med 5.8. Ved SOC på 90% hadde jeg før rundt 344 km typical, nå har jeg 357 km typical. Andre med tilsvarende erfaring?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Jo, har økt hos meg også. Ikke helt heldig, for jeg har lært meg å bruke dette på en del strekninger slik som det var. Hadde det helt klart hva tallet burde være før jeg la i vei.

Nå er det på`n igjen og lære seg hva de nye tallene betyr. Jeg mistenker at når jeg nå har fått på sommerhjulene vil ny måte å beregne på stemme dårligere enn den gamle.

Øggen

Sitat fra: Mila på torsdag 10. april 2014, klokken 11:28
Vi har hatt mye ladeproblemer etter bilen ble oppdatert til 5.9. Ladingen bryter kontinuerlig og det lyser rødt på ladeport ved tilkobling. For å starte lading på nytt så må vi resette UMC. Dette har ført til at 12V batteriet har tømt seg to dager på rad og NAF har vært på besøk to ganger for å få igang batteriet. Hadde ingen problemer med lading før 5.9 oppdateringen  :-\

Hvilken verjon har du ?? .88 eller .94??

Mila

#498
Sitat fra: Øggen på torsdag 10. april 2014, klokken 16:15
Sitat fra: Mila på torsdag 10. april 2014, klokken 11:28
Vi har hatt mye ladeproblemer etter bilen ble oppdatert til 5.9. Ladingen bryter kontinuerlig og det lyser rødt på ladeport ved tilkobling. For å starte lading på nytt så må vi resette UMC. Dette har ført til at 12V batteriet har tømt seg to dager på rad og NAF har vært på besøk to ganger for å få igang batteriet. Hadde ingen problemer med lading før 5.9 oppdateringen  :-\

Hvilken verjon har du ?? .88 eller .94??

Versjon .94

Jeg fikk .94 da bilen var på service for å fikse en løs pakning. Vil neste gang si ifra til Tesla at jeg ikke ønsker noen eksperimentel oppdatering med mindre det virkelig løser et problem med bilen.

Etter 3000 problemfrie km så har jeg på de få dagene jeg har hatt versjon 5.9 oppplevd flere ganger at bilen dør totalt bare jeg lukker døren. Dette selv etter å nettopp ha kjørt 100km og ha 150KM igjen på "tanken".  I dag når bilen døde på nytt så  holdt det faktisk ikke å bare jumpe 12v. Den hadde haugevis av advarsler og nektes å sette seg i gir.  Bilen måtte hentes med NAF og er nå på service  :-\
Model S85 - Dolphin Grey, sort skinn, lydpakke, lyspakke, Techpakke, luftfjæring, panotak og parkeingsassistanse.

Levering mars 2013! :)

OddB

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. april 2014, klokken 12:41
Jo, har økt hos meg også. Ikke helt heldig, for jeg har lært meg å bruke dette på en del strekninger slik som det var. Hadde det helt klart hva tallet burde være før jeg la i vei.

Nå er det på`n igjen og lære seg hva de nye tallene betyr. Jeg mistenker at når jeg nå har fått på sommerhjulene vil ny måte å beregne på stemme dårligere enn den gamle.

Å beregne gjenværende rekkevidde på batteriet er nok ikke bare å lese av et "telleverk" , slik jeg leser releasenotes virker det som at de har endret "kurven" litt slik at det vil stemme mer med virkeligheten. Ikke nødvendigvis at de har brukt et annet snittforbruk.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Hyperstress

#500
Sitat fra: fonberg på torsdag 10. april 2014, klokken 12:26
Jeg ser jeg har høyere estimert rekkevidde nå med 5.9 enn før med 5.8. Ved SOC på 90% hadde jeg før rundt 344 km typical, nå har jeg 357 km typical. Andre med tilsvarende erfaring?

Tok tilfeldigvis bilder (100% SOC) rett før og etter installering av 5.9:
(Hhv typical og rated)

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

pej

Idag observerte jeg noe interessant.

Jeg testet UMC med medfølgende shuko for første gang idag. Har nyeste sw og lader vanligvis på saltoboks hjemme. Prøvde på en vanlig kurs i garasjen men da jeg skulle slå av lyset (lysstoffrør på samme kurs) ble det slutt på grønn blink og både UMC og bil lyste grønt og ladingen startet ikke igjen. Jeg kan ikke skjønne annet enn at om man har et eller annet på samme kurs som bilen som slås av eller på vil UMC bryte ladingen. Dette virker litt vel følsomt gjør det ikke? Kan fremprovosere dette hver gang. Lysbryter på, lading stopper. Lysbryter av, lading stopper.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Maartensommer

Sitat fra: pej på torsdag 10. april 2014, klokken 22:19
Idag observerte jeg noe interessant.

Jeg testet UMC med medfølgende shuko for første gang idag. Har nyeste sw og lader vanligvis på saltoboks hjemme. Prøvde på en vanlig kurs i garasjen men da jeg skulle slå av lyset (lysstoffrør på samme kurs) ble det slutt på grønn blink og både UMC og bil lyste grønt og ladingen startet ikke igjen. Jeg kan ikke skjønne annet enn at om man har et eller annet på samme kurs som bilen som slås av eller på vil UMC bryte ladingen. Dette virker litt vel følsomt gjør det ikke? Kan fremprovosere dette hver gang. Lysbryter på, lading stopper. Lysbryter av, lading stopper.

Er kontakten koblet på bryteren- må lyset stå på for at det skal være strøm i kontakten?

Orcuz

Skal man kunne lade på 32A med blå kontakt nå? Har 5,9, men får fremdeles 26A?

Nuvolari

Har 5.9 siste versjon. Hos meg husker ikke bilen hvor mange ampere bilen ladet med lenger på bestemte lokasjoner. Hver dag når jeg kommer hjem må jeg stille ned fra 26A til 13A.

Har alle med siste versjon dette problemet?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Cirion

Sitat fra: Nuvolari på fredag 11. april 2014, klokken 07:56
Har 5.9 siste versjon. Hos meg husker ikke bilen hvor mange ampere bilen ladet med lenger på bestemte lokasjoner. Hver dag når jeg kommer hjem må jeg stille ned fra 26A til 13A.

Har alle med siste versjon dette problemet?
Har du testet å slette ladelokasjonen, slik at den opprettes på nytt?

Har fortsatt 5.8 så hos meg er det som før, men kunne godt tenke meg å slette en haug av ladepungter.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Schumilight

Sitat fra: turfsurf på torsdag 10. april 2014, klokken 11:26
Sitat fra: Freddan på torsdag 10. april 2014, klokken 11:22

Jeg antar at den laster ned via 3G fordi den vil overføre høyest mulig musikkvalitet via blutooth som har begrensninger i båndbredde.

Det der ga fryktelig lite mening. Tror du overføring av albumart vil redusere streamingbåndbredden på bluetooth?

Ja, den var nok litt ulogisk. Hva hvis en hadde elendig 3g-dekning et sted? Det ville ikke gjøre streamingen noe bedre.

Dessuten, mulig du bare mente selve bildet, men den henter i hvert fall ikke selve fila fra gracenote, bare bildet. Og med den sære musikksmaken jeg har(In Trance We Trust/Trancemaster osv), så finner den garantert ikke all den musikken på gracenote....og hvis den fant den, hvorfor finner den ikke album art, siden mange av filene mine ikke har album art på skjermen, selv om det er integrert i fila?

Nei, jeg velger heller å tro at Tesla har valgt en dårlig løsning. Noe må jo være dårlig i Tesla Motors også :P

Men da regner jeg med at ingen har noe triks. Leste at det ikke hjelper med minnepenn, men skal som sagt teste det nå som jeg har fått den.

Hyperstress

Sitat fra: Orcuz på fredag 11. april 2014, klokken 01:13
Skal man kunne lade på 32A med blå kontakt nå? Har 5,9, men får fremdeles 26A?

Kommer opp med 26A hos meg også hver gang, men kan justere den opp til 32. Men den husker det ikke :(
(Dobbellader)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

janru

Hei alle her inne.

Har  oppdatert til 5.9 (skjedde av seg selv over WIFI).
Etter oppdatering så har visning av kanalinformasjon for DAB radio i dashboard endret seg (når man viser media i dashboardet).
Før så kom den faktiske kanalen opp, f.eks. NRK1.
Nå kommer frekvensområdet opp: 12A RIKS....

Det er helt ubrukelig, da man ikke lengre ser hvilken kanal man hører på eller skifter til (når man vil skifte kanal med rulle knappen på rattet).

Noen andre som opplever det samme ?
Eller har alle dere andre kanalnavnet der fortsatt ?

Anew

Sitat fra: Nuvolari på fredag 11. april 2014, klokken 07:56
Har 5.9 siste versjon. Hos meg husker ikke bilen hvor mange ampere bilen ladet med lenger på bestemte lokasjoner. Hver dag når jeg kommer hjem må jeg stille ned fra 26A til 13A.
Har du prøvd å ikke stille den ned? Min viser 13A når jeg plugger inn, men når ladingen starter så husker den at den ikke skal høyere enn 10.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA