FW 5.9

Startet av Veggen, mandag 24. mars 2014, klokken 12:22

« forrige - neste »

Øggen

Sitat fra: Olatho på søndag 06. april 2014, klokken 12:29
Det er tydeligvis flere utgaver av 5.9, så man må evt. også sjekke hvilken "minor" versjon man har. Flere har rapportert at ladeproblemer er løst med de nyeste versjonene av 5.9.

Har aldri klaget til tesla om ladeproblemer, og er det grunnen til at jeg har fått 88, og de med problemer har fått 94 ???

sims

Jeg fikk bilen 27. mars m FW 5.9 og har per idag ikke klart å framprovosere ladeproblemer med umc. Har ladet ca 10 forskjellige steder, inkludert hytte med skrusikringer..... Kaldeste temp ca -7 på fjellet. Lading kan startes/stoppes fra app, lading fullføres som forventet, charge limit kan endres og lading restartes. Til og med scheduled charging virker. Har testet ca halvparten av jkirkebos adaptere inkludert blå og rød adapter.

Havebigfun

Sitat fra: Zneip på søndag 06. april 2014, klokken 12:25
Kan vi da konkludere med at ladeproblemene som noen har ikke kan fikses i software? Hvis problemet ligger i UMC'n så kan de oppdatere SW i bilen så mye de bare vil - det eneste som vil hjelpe er en ny og bedre UMC. Vi som har installert Saltolader (og de med Mennekeslader) opplever jo ikke disse ladeproblemene.
Samme konklusjon hadde jeg også og presenterte den for teknikeren som spillte over 5.9...94. Han sa bare at dette løser problemene...
Siden er UMC problematikken løst!
Det er ikke til å tro men det er sant for det. De av dere som fortsatt må passe ladingen bør kontakte Tesla og få nevnte versjon av 5.9.

dkw_junior

Jeg har fått lastet ned .94 uten at jeg har rapportert om ladeproblemer (noe jeg ikke har opplevd). Kan virke som det er noe tilfeldig hva man får.
Jeg har derimot fått problemer de siste par-tre dagene med at ladeluka ikke vil åpne  seg ved hjelp av UMC-knappen. Får se det an før jeg klager til Tesla.
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

cairnz

For knirk i soltaket, kjør det opp ca. 20% og smør hele undersiden (hvor det er kontakt) med silikonstift. du ser på undersiden hvor det har "gnikket" mot pakninger. Silikon på dette området gjør knirkingen til en saga blott.
Elbilist

SteinR

Fikk 5.9 her om dagen og var glad for å kunne sette bilen i "low", men har registrert noe merkelig. Jeg har definert at bilen alltid skal stå i "low", men når jeg setter bilen i "park" og går utav så senker bilen seg etter noen sekunder. Når jeg setter meg inn i bilen og setter den i "drive" så hever den seg noe etter kort tid. Displayet viser hele tiden at bilen står i "low". Er det noen andre som har samme oppførsel på bilen? (Har resatt skjermen)

janmb

Har ikke merket den effekten.

Det jeg derimot har er at bilen alltid starter i standard - til tross for at jeg har bedt om alltid low og i tillegg (ettersom det er nødvendig) manuelt setter den i low hver gang jeg begynner å kjøre. Merker og ser helt tydelig at den senker seg når jeg gir beskjed om det.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Muffinman

Automatisk posing mode kanskje   ;D

tho

Ser at jeg har fått mer rekkevidde på 5.9... på 90% SOC fikk jeg tidligere 346 Nå får jeg 364. Ikke sikkert det har noe med 5.9 å gjøre men.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Havebigfun

#384
jeg tror de har endret beregningen av typical-rekkevidden- noe som skal gir et mer realistisk estimat- og flere ideelle kilometer på batteriet.

Trustno1


Noen som vet hvordan beregningen er endret? i 5.8 så går vel typical range ut fra omtrentlig 200wh/km noe jeg syntes virker relativt korrekt for mitt kjøremønster.

Har de endret så den går ut i fra ett mindre forbruk, eller har de "stjålet" denne rekkevidden fra sikkerhetsmarginen under 0?

Øggen

Sitat fra: SteinR på søndag 06. april 2014, klokken 13:28
Fikk 5.9 her om dagen og var glad for å kunne sette bilen i "low", men har registrert noe merkelig. Jeg har definert at bilen alltid skal stå i "low", men når jeg setter bilen i "park" og går utav så senker bilen seg etter noen sekunder. Når jeg setter meg inn i bilen og setter den i "drive" så hever den seg noe etter kort tid. Displayet viser hele tiden at bilen står i "low". Er det noen andre som har samme oppførsel på bilen? (Har resatt skjermen)

Enig. Hører kompressoren begynner å gå, så senker den seg litte grann. Mulig den kompensara for skeivt underlag da jeg har litt grov singel i oppkjørselen foreløpig.

Anew

#387
Sitat fra: Øggen på søndag 06. april 2014, klokken 12:32
Har aldri klaget til tesla om ladeproblemer, og er det grunnen til at jeg har fått 88, og de med problemer har fått 94 ???
Jeg fikk akkurat mail fra SC om at de hadde fått beskjed fra brukerstøtten om mine ladeproblemer, og at jeg kunne komme bort for å få ny FW som skulle løse problemene. Om problemet ikke ble løst, så skulle jeg få Mennekes-kabel. Mao. hjelper det å ringe brukerstøtten og fortelle om problemer - man blir fulgt opp.

Imidlertid har det seg sånn at jeg fikk .94 alt på fredag basert på sutringen min her på forumet (utrolig positiv opplevelse - go Skøyen SC!). Etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Softwaren funker.

Protip: ha VIN i signaturen ;)
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

RaBalder

Sitat fra: Øggen på søndag 06. april 2014, klokken 12:32
Sitat fra: Olatho på søndag 06. april 2014, klokken 12:29
Det er tydeligvis flere utgaver av 5.9, så man må evt. også sjekke hvilken "minor" versjon man har. Flere har rapportert at ladeproblemer er løst med de nyeste versjonene av 5.9.

Har aldri klaget til tesla om ladeproblemer, og er det grunnen til at jeg har fått 88, og de med problemer har fått 94 ???

Det er viktig å gi beskjed til Tesla Support om de problemene en har av flere grunner:

  • For det første så er det eneste måten Tesla formelt får dokumentasjon på hvor mange som har et problem.
  • Og for det andre, så får du som kunde tilgang til en løsning fortere (det er jo ikke i Teslas interesse at der finnes misfornøyde kunder)


Jeg hadde store ladeproblemer med min bil fra dag 1 etter at jeg hadde mottatt den. Forsøkte å omgå problemet selv, men beskrev problemet detaljert i en mail og sendte Tesla. Dagen etter kom forslag til løsning som igjen ble implementert etter enda en dag.

Og nå er alt helt topp  :D


Alternativet hadde vært at jeg fremdeles drev og surret rundt med problemene selv. Og blitt stadig mer misfornøyd.


#389

"Det er viktig å gi beskjed til Tesla Support om de problemene en har av flere grunner"

Hvem/hva skriver dere til? DS, Verksted eller ringer Dere 800nr??
Lika egentlig ikke å syte, men blei jæ.... irritert ute i kulden idag tidlig når ej hverken fikk satt på varme eller kom inn i bilen. Da va begeret fullt liksom. ...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA