Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Steinsprutskade på panser

Startet av TesLars, lørdag 22. mars 2014, klokken 19:53

« forrige - neste »

TesLars

Er interessert å høre om dere som har fått steinsprutskade på panseret opplever at hakket går dypt inn i metallet.

Av erfaring har jeg ofte sett chipp-skader uten at metallet har blitt skadet, men på Model S virker det som steinen hakker seg gjennom metallet. Er ikke alu sterkere/hardere enn stål?
Oslo
Black Model S

Thor2014


TesLars

Ren alu er mykt ja, men det er vel legering av andre metaller så hadde trodd det ikke var SÅ mykt.
Oslo
Black Model S

TeslaSvein63

Ja det er irriterende å se steinspruten på panseret. Vises jo ekstra på splitter ny bil også. Det er nok ikke til å unngå når man bruker den. Piggfrie dekk er verre på å kaste grus og stein og biler kaster seg jo inn rett foran rett som det er. Så flere lastebiler som strødde motorveien sør om Kløfta med grus som drysset over lemmene. Det spratt og haglet på veien. Holdt meg unna så godt det gikk. Skvettlapper er jo også forsvunnet. På min svarte Tesla vises det godt når det slår igjennom til grunningen som er hvit. Har ikke sett at det går igjennom til metallet enda, men kommer det en "skikkelig" stein, vil det nok gjøre det også. Tesla får snart inn lakkstift/penner slik at vi kan pynte på "elendigheten" selv.

TesLars

Fikk touch-up pennen forrige uke via JetCarrier. Har foreløpig to dype hakk som jeg har brukt pennen på. Litt vanskelig å få perfekt resultat, men svart lakk er bedre enn skinnende metall. Blir det flere skader skal jeg få en detailer eller smartrepair til fylle hakkene med lakk og så våtslipe + polere.
Oslo
Black Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA