Påsketur Oslo - Nordkapp og tilbake

Startet av bb, tirsdag 18. mars 2014, klokken 23:47

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: Karkris på torsdag 20. mars 2014, klokken 23:05
Ser ut til å bli kø norover før påske  8). Også jeg jobber med planlegging av tur til Harstad i påsken.
Starter fra Namsos fred 11.4 etter arbeidstid. Tenker å komme meg til Mo i Rana og overnatte på hotell ( Mo Gjestegård? eller Meyergården?) med lading til neste dag.
Videre til Harstad på lørdag 12.4 med noe lading i f. eks Rognan eller Fauske.
Retur fra Harstad søn. 20.april til Mo i Rana og overnatting med noe lading på Rognan eller Fauske.
Mo i Rana til Namsos på man 21 april. Men, ikke enkelt å finne ladepunkter/ladekapasitet....

Du som har den hvite etter Holien på Namsos..? :)
Jah, da kan det bli kø.. :P Jeg har avtalt m vaktmester'n på Meyergården at han leger ut en trefas 32A til meg da.. ;)
Men mener også mo gjestegård har fått 32A kontakter til oss nå.. :)

Karkris

Tesla Model S 85, hvit, Namsos

bb

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 20. mars 2014, klokken 22:07
Om det skulle bli helt skjærings med Roar på Levanger så kan du stikke nedom til meg og trikse til en 16A med blåplugg og blå overgang til schuko ;) Hadde uansett vært artig å truffet deg\dere, fulgt med på videoene deres og fått mye nyttig info, jeg og Roar er omtrent de eneste på Levanger som har TMS så artig om andre stikker innom :)
Takk for tilbudet. Jeg må nok ha minst 32 A for at det skal gå. Hvis ikke det går med Roar så må jeg faktisk vente ved Lade til portene åpner om morgenen og håpe at 22/11 kW er ledig. Er det noen som forresten vet når portene til parkeringshuset ved Lade stenger? Jeg har kommet dit kl 02 en lørdagsnatt og møtt stengte porter. Mens en annen gang (video #4) kom jeg dit ca kl. 06 på morgenen og kom rett inn.

Kan du svinge innom en tur mens vi er på tur opp/ned da? Jeg møter gjerne flere Teslafolk :)

Sitat fra: Zneip på torsdag 20. mars 2014, klokken 22:39
Den 100-lappen kan du ta med deg videre nordover og kjøpe deg pølser for. Så mye gratis undeholdning som du lager til oss skal du i alle fall få gratis strøm her i gården  8)

Mvh Roar (aka Zneip)
Yay, mer pølser! :D

Nå har jeg oppdatert første post. Nederst har jeg laget en oversikt over ladepunkter, både bekreftede og ubekreftede. Disse tror jeg ikke er listet på ladekartet eller på ladekameratene. Når jeg får gjennomført turen skal jeg notere ned navn, telefon og lokasjon over hvor punktene er. Så kan andre som skal ta turen få muligheten til å kontakte vedkommende og høre om de også kan lade.

Jeg synes for øvrig at vi i Norge burde kunne finne på en felles ordning der vi for eksempel betaler 1 kr/kWh til folk som har raske ladere utenfor de store byene. De som har ladepunktene ville jo uansett ha kjøpt dem på grunn av sin egen bil. Og da blir merkostnaden at folk lader der bare strømutgiftene. Mens bedrifter som setter dem opp ønsker kanskje å få inn investeringen i ladestasjonen og må derfor ta mer betalt enn 1 kr/kWh.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Car-El

Karkris.
Om ikke dem kan hjelpe så hør med Bimbo. Det e ei trivelig veikro med overnattings muligheter. Den ligger rett ved Shell bensinstasjon på vei ut av Mo i Rana (Nord).
For mæ/oss er det blitt et fast stoppested når vi kjørte "fossilbiler".
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Karkris

Ble Bimbo! :) Har en 32 amp kontakt på vegg ( ble brukt av Isbil for nattdrift av fryseanlegg) . Virket veldig hyggelig!

Meyergården Hotell opplyste at de ikke har ladeuttak, ble henvist til Amfi parkeringshus der det er to uttak.

Hotell Ole Tobias har ikke ladeuttak.

Cowboystrekk

Sitat fra: bb på fredag 21. mars 2014, klokken 00:24
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 20. mars 2014, klokken 22:07
Om det skulle bli helt skjærings med Roar på Levanger så kan du stikke nedom til meg og trikse til en 16A med blåplugg og blå overgang til schuko ;) Hadde uansett vært artig å truffet deg\dere, fulgt med på videoene deres og fått mye nyttig info, jeg og Roar er omtrent de eneste på Levanger som har TMS så artig om andre stikker innom :)
Takk for tilbudet. Jeg må nok ha minst 32 A for at det skal gå. Hvis ikke det går med Roar så må jeg faktisk vente ved Lade til portene åpner om morgenen og håpe at 22/11 kW er ledig. Er det noen som forresten vet når portene til parkeringshuset ved Lade stenger? Jeg har kommet dit kl 02 en lørdagsnatt og møtt stengte porter. Mens en annen gang (video #4) kom jeg dit ca kl. 06 på morgenen og kom rett inn.

Kan du svinge innom en tur mens vi er på tur opp/ned da? Jeg møter gjerne flere Teslafolk :)

Du kunne jo hørt med Tesla sentralt om de ville lånt deg en chademoadapter som "goodwill" siden du gir dem mye god reklame? :) Da får du jo hurtiglada flere steder på veg nordover!

Ja, om jeg er hjemme stikker jeg oppom en tur. Bare å komme innom hos meg om du trenger en bilvask og, litt større gårdsplass jeg enn Roar :P Etter å ha oppdaga pussefille for å shine etter vask så ser jo bilen nesten polert ut hver gang jeg vasker den!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Lurven

Jeg bor på Stiklestad og har 32A 240v (blå) som du kan få lade på hvis du ikke får ladet på Levanger.
P996, S85, Perlemorhvit,19", alt u/barneseter og sikkerhetspakke,

bb

Sitat fra: Karkris på fredag 21. mars 2014, klokken 09:59
Meyergården Hotell opplyste at de ikke har ladeuttak, ble henvist til Amfi parkeringshus der det er to uttak.
Jeg har fjernet denne fra oversikten i første post nå.

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 21. mars 2014, klokken 10:17
Du kunne jo hørt med Tesla sentralt om de ville lånt deg en chademoadapter som "goodwill" siden du gir dem mye god reklame? :) Da får du jo hurtiglada flere steder på veg nordover!

Ja, om jeg er hjemme stikker jeg oppom en tur. Bare å komme innom hos meg om du trenger en bilvask og, litt større gårdsplass jeg enn Roar :P Etter å ha oppdaga pussefille for å shine etter vask så ser jo bilen nesten polert ut hver gang jeg vasker den!
Jeg tviler på at CHAdeMO-adapteret blir klart til påske. Det hadde vært überfett hvis den ble klar da og jeg fikk låne den, ja. Sikkert god reklame for dem. Det som ikke vises på videoene mine er at når jeg leverer/henter ting gjennom Easybring så er det mange som spør og titter på Teslaen. Vanlig spørsmål er hvor mange ganger jeg må lade fra Oslo til Bergen/Trondheim/Stavanger. Mitt inntrykk er at mange blir positivt overrasket når de ser bilen. De har bare lest om den på nyhetene. Det jeg ofte hører er: "Hæ? Skal du få plass til alt dette i den bilen? Jeg trodde du kom med varebil."

Jeg tar gjerne en vask på tur ned! Da har bilen pløyet gjennom over 2000 km med schmutz. Du sier noe der med pussefillen. Når jeg har vasket bilen har jeg latt den tørke i garasjen. Og da blir det støvbobler overalt. Vi må ta en liten videosession her :)

Sitat fra: Lurven på fredag 21. mars 2014, klokken 11:57
Jeg bor på Stiklestad og har 32A 240v (blå) som du kan få lade på hvis du ikke får ladet på Levanger.
Takk skal du ha. Kanskje vi kan stikke innom deg på tur opp/ned slik at vi ikke okkuperer Roars hjem begge gangene :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

Jeg har ringt litt og funnet ut at den berømte røde pluggen i Mosjøen tilhører Coop som eier bygget. Om noen dager får jeg forhåpentligvis kontakt med rette vedkommende.

Når det gjelder lading i Bodø så har jeg funnet ut at det finnes to stk 400V/16A røde stikk i parkeringshuset på oversiden av Glasshuset. Parkeringshuset tilhører Koch. Eieren av Koch har også Model S, og det skulle være greit å få ladet der, men jeg må først avklare med sjefen sjøl og hvor mye penger han skal ha for lading. I dag fikk jeg snakket med nevøen hans.
Bjørns videoer

Bjørn

Sitat fra: Karkris på fredag 21. mars 2014, klokken 09:59
Ble Bimbo! :) Har en 32 amp kontakt på vegg ( ble brukt av Isbil for nattdrift av fryseanlegg) . Virket veldig hyggelig!

Hotell Ole Tobias har ikke ladeuttak.

Om noen skal ligge på meyergården, så be om å få prate m vaktmesteren der.. han legger ut 32A kabel.. De fjollene i resepsjonen vet/kan ikke/vil ikke forstå noenting ang dette m elbil lading.
(vet..! det er bedrøvelige greier, men bestemte meg for å gi han vaktmesteren en sjanse)  ;D

bb

Nå har jeg fått pm fra bruker Nordtroms der han bekrefter lading på 400V/32A i Alta. Jeg har oppdatert oversikten på første side. Bra jobba! :D

Dette begynner å se pent ut. Kanskje jeg kan surfe fra 22 kW til 22 kW på vei til Nordkapp.
Bjørns videoer

Bjørn

Sitat fra: bb på fredag 21. mars 2014, klokken 16:28
Nå har jeg fått pm fra bruker Nordtroms der han bekrefter lading på 400V/32A i Alta. Jeg har oppdatert oversikten på første side. Bra jobba! :D

Dette begynner å se pent ut. Kanskje jeg kan surfe fra 22 kW til 22 kW på vei til Nordkapp.

+1  :D

Zneip

Sitat fra: bb på fredag 21. mars 2014, klokken 12:50
Sitat fra: Lurven på fredag 21. mars 2014, klokken 11:57
Takk skal du ha. Kanskje vi kan stikke innom deg på tur opp/ned slik at vi ikke okkuperer Roars hjem begge gangene :)

Ingen problem å komme hit både på tur opp og ned - det skal du ikke tenke på. Det er bare trivelig med Teslabesøk :) Det eneste mulige skjæret i sjøen er jo som jeg skrev til deg på epost, at jeg muligens ikke er her når du kjører nordover. Strøm får du - for jeg gir deg bare koden til garasjen. Men dusjen til fruen kan det jo bli verre med da  ???

Så: om du skulle ønske å fordele ditt besøk på Innherred så var kanskje det beste å ladde hos Lurven på tur nordover (med omvisning på Stiklestad inkludert Lurven?), og ladde hos meg på tur sørover, samt vaske bilen på den ENORME gårdsplassen til Cowboystrekk. Jeg har jo kun plass til fem biler på min sååååehhh  :P
Nord Trøndelag | X90D

Karkris

Har ringt Coop Halsøy, Mosjøen  Ingen lader  :(
Har ringt Coop Extra, Mosjøen    Ingen Lader :(
Har ringt Amfi Mo i Rana            Ingen Lader :(

Rana Kommune har kanskje, men det er sikker 16 Amp 1 fase Schuko?

Virker håpløst nordover...

bb

Sitat fra: Karkris på tirsdag 25. mars 2014, klokken 15:19
Har ringt Coop Halsøy, Mosjøen  Ingen lader  :(
Har ringt Coop Extra, Mosjøen    Ingen Lader :(
Har ringt Amfi Mo i Rana            Ingen Lader :(

Rana Kommune har kanskje, men det er sikker 16 Amp 1 fase Schuko?

Virker håpløst nordover...
Jeg har fått snakket med Bjørnar (40449486) hos Cabo i Mosjøen. Han sier at det er greit for Tesla å lade der. Det skal visstnok være 400V/32A-stikk utenfor. Han sa at et par kWh ikke koster så mye for dem. Men uansett synes jeg at jeg vil betale for strømmen. Det er tross alt et stort sort hull mellom Trondheim og Bodø. At jeg kan lade hos dem på rask hastighet er jo bare en fryd.

Som betaling har enkelte betalt litt penger eller kjøpt en flaske vin. Jeg tipper jeg kjøper vin. En symbolsk gave er vel lettere å få inn i regnskapet enn penger. Skal noen med Tesla lade der må man nok ringe og avtale på forhånd siden dette ikke er en offentlig lader. Men som sagt har de ikke noe imot at Teslaer lader der.

Bjørnar var ganske interessert i Tesla selv. Vi snakket en halvtime. Han skal få kjøre en tur når jeg er der :)

Edit: Nå har jeg oppdatert første post.
Bjørns videoer

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA