Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

evselect tull eller gull?

Startet av Mippen, mandag 17. mars 2014, klokken 18:55

« forrige - neste »

offpist

Bra, da har du den midten av neste uke tenker jeg.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

diax

Sitat fra: Mippen på torsdag 20. mars 2014, klokken 21:41
Har du hørt noe diax?'

Jepp, sjekka akkurat og det stod sendt hos meg og. Har også mottatt en e-post med et sporingsnummer. Vet ikke hvilken transportør det er sendt med så vet ikke hvor jeg kan gjøre et søk.

TB

Sitat fra: diax på torsdag 20. mars 2014, klokken 22:16
Jepp, sjekka akkurat og det stod sendt hos meg og. Har også mottatt en e-post med et sporingsnummer. Vet ikke hvilken transportør det er sendt med så vet ikke hvor jeg kan gjøre et søk.

http://www.pakkesporing.no  :-)
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Mippen

Bra, da får vi krysse fingrene for at vi får pakken snart og at alt virker som det skal. Er spent =)
Fremtiden er elektrisk.

Andhrim

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 18. mars 2014, klokken 12:28
EVSelect "sliter" med å dekke plutselig og overveldende etterspørsel. Bl.a fra Norge

EVSelect.eu er i ferd med å avvikle handel over ebay, og vil konsentrere seg om det europeiske markedet via egen hjemmeside.

Norske kunder vil etterhvert bli henvist til elbilhjelpen.no. Dette gir EVSelect mer tid til produksjon og til betjening av kunder innen EU området.

Vi er forventer varer inn over de neste 2 ukene, men det meste er allerede reservert. EVSelect vil nå sende ut varer bestillt over ebay først, og så ta seg av resten. Vi forventer varer inn fortløpende og håper å kunne levere disse kablene ut i april til alle som venter.

Hvor mye vil 32A versjonen komme til å koste fra deg tror du?
Håper ikke det blir et stort prishopp for oss nordmenn som sitter litt på gjerdet angående denne etter at vi blir henvist til din butikk. (Selv om jeg vet at du ikke flår oss på pris  :))
Etter hva jeg regner ut så kanskje kr 5000 blank er fair norsk pris inkl. moms ? (minus "EU-moms" ved import)

Vil 32A utgaven kunne brukes like fint på gammeldagse norske IT-nett uten N-leder, slik at jeg med overgang f.eks kan lade fra norske 32A "blå-stikk" ? (som ofte f.eks eldre søppelpresser er koblet til)

- Anders

2mash

Sitat fra: Andhrim på torsdag 20. mars 2014, klokken 23:48
Vil 32A utgaven kunne brukes like fint på gammeldagse norske IT-nett uten N-leder, slik at jeg med overgang f.eks kan lade fra norske 32A "blå-stikk" ? (som ofte f.eks eldre søppelpresser er koblet til)

- Anders

Har bestilt min med 32A blå stikk, og det skulle funke fint på IT-nett.

/thomas
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

Andhrim

Sitat fra: 2mash på fredag 21. mars 2014, klokken 09:39
Har bestilt min med 32A blå stikk, og det skulle funke fint på IT-nett.

/thomas

Det var jo fint da. Visste ikke at man kunne spesifisere type stikk på den. Bare spurte du om det var mulig å få den med 32A blå 4-pin stikk i stedet, eller var det noe man kunne velge på evt. bestillingskjema?

- Anders

offpist

"• Power connector: IP44 (32A), we can supply other types, please ask"
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

elektrolux

Sitat fra: Andhrim på torsdag 20. mars 2014, klokken 23:48
Hvor mye vil 32A versjonen komme til å koste fra deg tror du?

Vi har satt prisen til 5500 kr for 16A versjonen og 6500 kr for 32A versjonen.

Det blir en liten pris å betale for Norske forbrukerrettigheter og ( snart ) raskere levering direkte fra norsk lager. Ved ev. reklamesjoner blir det penger å spare i forhold til å måtte tolle varer inn og ut av EU 2-3 ganger.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

emil

Sitat fra: elektrolux på fredag 21. mars 2014, klokken 13:30
Vi har satt prisen til 5500 kr for 16A versjonen og 6500 kr for 32A versjonen.

Det blir en liten pris å betale for Norske forbrukerrettigheter og ( snart ) raskere levering direkte fra norsk lager. Ved ev. reklamesjoner blir det penger å spare i forhold til å måtte tolle varer inn og ut av EU 2-3 ganger.

Var ingen problemer med fortolling inn/ut på min ChargeAmps reklamasjon til Sverige. De ordnet alt i forhold til transportør.

Men det er helt klart en stor fordel å ha den norske forbrukerkjøpsloven i ryggen hvis noe skulle gå galt. Prisen dere tar for denne kabelen er omtrent det jeg betalte for min ChargeAmp fra Sverige. At schuko kontakten smeltet litt i natt var ikke ChargeAmps sin feil, og de tierne en ny kostet tok jeg fra egen lomme uten problemer.

offpist

#41
Da er vi enig om at EVselect er bare Gull? ;)

Jeg er i alle fall strålende fornøyd.
Har satt på CEE kontakt for permanent montering hjemme.
Så har jeg heller en god overgang til Schuko liggende i bilen.

Bildene viser.
1. 10A med original kladd. (2,31KW)
2. 13A med EVselect. (2,88 KW)
2. 16A med EVselect. (3,83KW

Ladetiden er redusert, og forvarming av bil trekker ikke lengre noe av batteriene.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Mippen

Høres bra ut =) Har ikke fått den i posten ennå men ser på posten sin sporing at den er på vei. Håper jeg blir like fornøyd som deg. Hvor mye kjappere lader den i praksis? Genialt at ikke forvarmeren stjeler av batteriet.
Fremtiden er elektrisk.

offpist

#43
Det er jo bare å regne på det. Før 2,31KW mot nå 3,83 KW.

Men for å bruke tallene fra EVselect sin hjemmeside:
I stedet for å lade 11 KM på en time lader man nå 18 KM pr time.
Det som før tok 10 timer og 54 minutt tar nå 6 timer og 48 min.

Også er det jo en befrielse å slippe den kladden på ladekabelen.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Mippen

Ja, det gleder jeg meg til å slippe kladden. :) Ja, har lest tiden men lurte på om du hadde samme erfaring.  :)
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA