Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tapsfri lyd i Tesla Model S / APT X

Startet av Freddan, mandag 17. mars 2014, klokken 10:53

« forrige - neste »

Freddan

Jeg lurer på hvordan man får best mulig lydkvalitet ved streaming fra spotify på mobil? Har Model S sin stereo støtte for APT X som på de fleste nye telefoner gir tilnærmet tapsfri overføring via Bluetooth-

Jeg har bestilt med Ultra Hifi stereo og hører i dag kun på musikk via Spotify. TMS'en hentes 26/3  ;D
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

Freddan

Sitat fra: Freddan på mandag 17. mars 2014, klokken 10:53
Jeg lurer på hvordan man får best mulig lydkvalitet ved streaming fra spotify på mobil? Har Model S sin stereo støtte for APT X som på de fleste nye telefoner gir tilnærmet tapsfri overføring via Bluetooth-

Jeg har bestilt med Ultra Hifi stereo og hører i dag kun på musikk via Spotify. TMS'en hentes 26/3  ;D

Noen som har peiling på dette?
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Anew

Sitat fra: Freddan på tirsdag 18. mars 2014, klokken 12:27
Sitat fra: Freddan på mandag 17. mars 2014, klokken 10:53
Jeg lurer på hvordan man får best mulig lydkvalitet ved streaming fra spotify på mobil? Har Model S sin stereo støtte for APT X som på de fleste nye telefoner gir tilnærmet tapsfri overføring via Bluetooth-

Jeg har bestilt med Ultra Hifi stereo og hører i dag kun på musikk via Spotify. TMS'en hentes 26/3  ;D

Noen som har peiling på dette?
Jeg er rimelig sikker på at APT X er på plass. Jeg har sånn passe kresne ører, og liker ikke kompresjonsartefakter i lyden min. TMS med lydpakke og Spotify over Bluetooth er digg. Hører ingen problemer.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Stiania79

Samme her - Spotify via BT med Ultra HiFi funker som gull. Bedre lyd - i mine ører - enn Bang & Olufsen jeg hadde i Audi'n. Digg å kjenne at det faktisk er BASS i denne bilen med lett vibrasjon i leggen :-)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

gbzdoc

Bruker Wimp HIFI selv som er lossless, og det "knuller i øra" som det heter via BT. :D

Men det forutsetter at telefonen din er rimelig up-to-date.
(Bruker iPhone 5s selv)

rsomby

Selv bruker jeg en nano sized 64GB memorystick stappfull med FLAC. Det fungerer helt utmerket.

TMS85

Sitat fra: Stiania79 på tirsdag 18. mars 2014, klokken 12:52
Samme her - Spotify via BT med Ultra HiFi funker som gull. Bedre lyd - i mine ører - enn Bang & Olufsen jeg hadde i Audi'n. Digg å kjenne at det faktisk er BASS i denne bilen med lett vibrasjon i leggen :-)

Dette liker jeg å lese! Venter på bil som skal komme i mai. Bruker Spotify via BT i dagens bil og er fornøyd med det, men forventer enda bedre lyd i TMSen.

Hva slags telefoner har dere som er fornøyd med bluetooth?

Anew

VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Freddan

Nice!! Fryktet jeg måtte tilbake til god gammeldags MP3 og USB stick. Nå gleder jeg meg enda mere. Kun en uke igjen :D
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

Trustno1

Tidligere har jeg sett flere steder at folk klager på kvaliteten på bluetoothstreamingen

Men dette er oppløftende å lese. Er det kommet noen forbedringer i senere softwareversjoner?

Anew

Det er vel heller det at ikke alle telefoner gir like godt resultat. Derfor er det relevant med spørsmålet om hvilke telefoner vi som er fornøyde har.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Freddan

Det er kun nyere software / telefoner som støtter APTX (APTX er en mere effektiv filkomprimeringsmetode ved Bluetoothoverføring.) Har du en nyere telefon og siste software støtter den trolig APTX og gir tilnærmet tapsfri lyd. Jeg antar det er mange med eldre smarttelefoner eller ikke oppdatert software som klager på kvaliteten i TMS stereoen etter det jeg leser i tråden her.

Noen som har testet samme låt tapsfritt på USB vs Spotify?
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA