Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rustne bremserotorer

Startet av bjodnes, lørdag 15. mars 2014, klokken 09:31

« forrige - neste »

Stig O

Kommer til å bruke Hammerite, da jeg har brukt dette på bremse calippere, og holder seg like godt som spesiallakk for calippere. Tåler varme godt. Foreløpig ser mine fine ut.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

BMW850

#31
Sitat fra: Høgis på søndag 23. mars 2014, klokken 14:54
Mine bremseskiver ser ille ut etter kun 4' km. og 2 mnd. gamle. Mener dette faktisk er en reklamasjon. Har aldirg hatt en bil der det har blitt så stygt så fort. Tror nesten jeg skal prøve og få kjøpt nye bremseskiver som har lakkerte rotorer, noe ala bildet under. Prøvde Würth SBS braketreatment (som jeg kjøpte fra USA) i dag og det ser bra ut. Men veldig usikker på holbarheten av fargen. Syntes jeg lett kunne gni vekk der jeg hadde sprayet litt utenfor.

Er faktisk tilbøyelig til å være enig med deg i at dette burde være reklamasjon. Selvfølgelig kun kosmetisk men en premiumbil i denne prisklasse burde hatt en annen kvalitet på skivene, i det minste overflatebehandlede skiver. Er ikke skivene Brembo også, som kaliperene??

PS! Keep us posted på den Wurth-behandlinga ;) Tok du bare og maskerte kalipern og satt igang?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

TeslaSvein63

Her tror jeg at man bare kan gjøre noe selv for å få den kosmetiske tilfredsstillelsen man ønsker. I dagens saltsuppevintrer er bremseskiver storforbruk. De beste bremsene er de som har skiver som ruster. Bare se på Brembo fks. Jeg tror følgende enkle måte er bra for utseende sin skyld, er å børse rent, ha på to omganger med rustbjørn og ett par tynne lag med high heat lakk i ønsket farge. Den tåler så mye temperatur at man kan man lakke rett på manifolder og gren rør. Finnes i 800 grader og 1200 grader.

TeslaSvein63

Bruk nå hodet da mann. Man lakker ikke selve skiva. Har du noen gang hørt om at det er vanlig?

TeslaSvein63

Det du ser der er normalt på en bil som har stått i en dag eller to, også de med bremboskiver, eller lengre uten å bli brukt etter litt fuktighet, eller fuktig vær. Forsvinner med en gang du bremser litt. Etter hvert blir skivene mer og mer rustne og slitt med spor og krakkeleringer. Det kan du ikke gjøre noe med. Derfor blir også skiver byttet ofte i dette landet pga saltsuppen. Nei det er ikke rusten der denne tråden har omtalt slik jeg har forstått det.   

Havebigfun

Riktig- det er "trommelen" mellom sliteflaten og hjulboltene- ruster det der får du ikke bremset det vekk- det ser foreløpig fint ut der på den røde- enn så lenge

Høgis

Sitat fra: Sven-Erik på søndag 23. mars 2014, klokken 18:58
Sitat fra: Høgis på søndag 23. mars 2014, klokken 14:54
Mine bremseskiver ser ille ut etter kun 4' km. og 2 mnd. gamle. Mener dette faktisk er en reklamasjon. Har aldirg hatt en bil der det har blitt så stygt så fort. Tror nesten jeg skal prøve og få kjøpt nye bremseskiver som har lakkerte rotorer, noe ala bildet under. Prøvde Würth SBS braketreatment (som jeg kjøpte fra USA) i dag og det ser bra ut. Men veldig usikker på holbarheten av fargen. Syntes jeg lett kunne gni vekk der jeg hadde sprayet litt utenfor.
Eh....
Würth SBS braketreatment
er til å spraye PÅ SKIVENE, ikke på tromlene/rotorene.

https://www.youtube.com/watch?v=xSXwpuZKfhs
(du kan selvfølgelig spraye det på tromlene/rotorene også, men det er ikke det det er ment for.)
På tromler/rotor er det bedre å f.eks. bruke Hammerite.

Leste innlegget her http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/26299-Solution-for-rusty-brake-rotor-hats?referrerid=17156
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Gressvikingen

På bakhjula har vi alle to kalipere.
Ellers lurer jeg på om den synlige rusta har noe å gjøre med mangel på bremsestøv?
Det er jo i prinsippet ikke store forskjellen mellom den ene og den andre skiva.
Jeg er ganske sikker på at Tesla får sine skiver produsert hos noen som også produserer for en rekke andre bilmerker. Eller hva?
P85D"+"

TeslaSvein63

Forresten:
På bildene dine ser det ut som du har 2 kalipere på hvert hjul?
Eller er det noe annet?

Er du egentlig eier av en Tesla mS ?  :o

Gressvikingen

Sitat fra: TeslaSvein63 på søndag 23. mars 2014, klokken 21:53
Forresten:
På bildene dine ser det ut som du har 2 kalipere på hvert hjul?
Eller er det noe annet?

Er du egentlig eier av en Tesla mS ?  :o

Ja!
P85D"+"

TeslaSvein63

Ja du har nok, men jeg siterte "Sven-Erik" og spørsmålet var til han. Klønete sitering.

Gressvikingen

#41
Hmmm, synd hvis han mangler noen..
Hva med å bruke en PM for ekslusivitet?
P85D"+"

Høgis

Sitat fra: TeslaSvein63 på søndag 23. mars 2014, klokken 21:53
Forresten:
På bildene dine ser det ut som du har 2 kalipere på hvert hjul?
Eller er det noe annet?

Er du egentlig eier av en Tesla mS ?  :o

Begynner og lure litt om du har det? TMS har ikke 2 kalipere på alle hjul, bare på bakhjulene. Det er parkeringsbremsene i tillegg til vanlige bremsekalipere.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Gressvikingen

Det var faktisk det jeg skrev - på bakhjulene.
P85D"+"

TeslaSvein63

Sitat fra: Høgis på søndag 23. mars 2014, klokken 22:05
Sitat fra: TeslaSvein63 på søndag 23. mars 2014, klokken 21:53
Forresten:
På bildene dine ser det ut som du har 2 kalipere på hvert hjul?
Eller er det noe annet?

Er du egentlig eier av en Tesla mS ?  :o

Begynner og lure litt om du har det? TMS har ikke 2 kalipere på alle hjul, bare på bakhjulene. Det er parkeringsbremsene i tillegg til vanlige bremsekalipere.
??  :D  Var nok klar over dette lenge før jeg bestilte bilen. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA