Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

fredag

Hvis man kan kalle podcasts for medier: Podcasten ATP episode 303 og 304 har hatt et par segmenter om hvordan Tesla før forrige kvartalsslutt reklamerte med gratis innbytte av leasingbil før leasingtiden var over, uten å fikse dette med banken, slik at man måtte betale for to biler.

http://atp.fm
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Cobos

Merk at dette er et batteri som er "hjemmemekka" fra en kondemnert Tesla uten BMS. Men får du fyr på den brenner den jo godt. Da skal man jo bruke MYE vann og lenge for å kjøle det ned.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

emurof

Sitat fra: Cobos på torsdag 20. desember 2018, klokken 23:28Merk at dette er et batteri som er "hjemmemekka" fra en kondemnert Tesla uten BMS.

Du mener at Teslaen som brant og eieren sa "he'll never buy another Tesla" hadde en modifisert bil og ikke en original rett fra Tesla? Har du eventuelt en kilde på det?

For det er jo ganske viktig å få med her, hvis det er tilfelle. Og da har journalisten latt være å gjøre jobben sin igjen.

Klykken

Mente jeg leste på et annet nettsted at fyren hadde eid bilen i tre måneder.  Ikke lest noe om at dette opprinnelig var kondemnert bil...

Electrek spekulerer i at bilen ble tauet etter en bil, og ikke på et lasteplan, og at det kan være årsaken til brannen utenfor servicestedet.

EDIT:
Streket over første del av innlegget, da jeg ikke finner noe om dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Sitat fra: Cobos på torsdag 20. desember 2018, klokken 23:28
Merk at dette er et batteri som er "hjemmemekka" fra en kondemnert Tesla uten BMS. Men får du fyr på den brenner den jo godt. Da skal man jo bruke MYE vann og lenge for å kjøle det ned.

Du tenker ikke på den andre saken med en kar som bygget opp en Model S av vrakdeler eller noe sånt som tok fyr for en god stund siden? Rich the car guru som gjenoppbygde en Model S som hadde ligget under vann for 6500usd, men som tok fyr?

Jeg tenker nok også at nyheten denne uken skyldes skader på batteripakken under sleping. Eller at noe har slått oppunder bilen i forbindelse med punkteringen. Kan ha vært noe lite og veldig skarpt som ble slengt oppunder bilen fra dekket?  Lite sannsynlig at batteripakken tar fyr uten videre. Det har nesten garantert en sammenheng med hendelsen på motorveien eller skade på pakken under slep.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Klykken

Det var også fronten som tok fyr (først) så kan være noe varmgang i det ene hjulet, eller det som holder hjulet (hjullager, bremser etc), ettersom fyren hadde fått TPMS-varsel, bl.a.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Strøm Tycoon

Jeg er nesten 100% sikker at dette er kjølevæska som brenner. Se hvor flammene stikker ut fra fronten, så se hvor radiatoren til kjølevæske er plassert.

emurof

Øyvind.h

Radiatoren sitter foran venstre forhjul.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Klykken på fredag 21. desember 2018, klokken 08:46
Mente jeg leste på et annet nettsted at fyren hadde eid bilen i tre måneder.  ....
EDIT:
Streket over første del av innlegget, da jeg ikke finner noe om dette.

Jeg leste det samme i artikkelen som er linket til over her. Ser nå at de har redigert bort den delen.
Model S 85D

Cobos

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. desember 2018, klokken 08:56
Sitat fra: Cobos på torsdag 20. desember 2018, klokken 23:28

Du tenker ikke på den andre saken med en kar som bygget opp en Model S av vrakdeler eller noe sånt som tok fyr for en god stund siden? Rich the car guru som gjenoppbygde en Model S som hadde ligget under vann for 6500usd, men som tok fyr?

Jeg tenker nok også at nyheten denne uken skyldes skader på batteripakken under sleping. Eller at noe har slått oppunder bilen i forbindelse med punkteringen. Kan ha vært noe lite og veldig skarpt som ble slengt oppunder bilen fra dekket?  Lite sannsynlig at batteripakken tar fyr uten videre. Det har nesten garantert en sammenheng med hendelsen på motorveien eller skade på pakken under slep.
Jepp beklager jeg som roter, jeg tenkte på den gjenoppbygda ja.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

emurof

Interessant kronikk som jo gjenspeiler noe av det vi har sett her på berget:

https://www.forbes.com/sites/lensherman/2018/12/20/tesla-survived-manufacturing-hell-now-comes-the-hard-part/

SitatMy bottom line conclusion is that despite Tesla's exquisitely designed products and considerable current consumer goodwill, the company will not be successful long-term unless and until it can deliver a consistently superior customer purchase and ownership experience that matches its prowess in engineering best-in-class electric vehicles.

Nå må Tesla fokusere mer på kundeservice og opplevelsen etter at bilen er levert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA