Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

Jeronan

I had indeed a similar incident on the E6 south towards Sapsborg, where the highway goes a bit upwards in a relatively sharp bent for a highway. There AP nearly drove us off the road as it lost track of the line due to going uphill, so I am familiar with that.

The two incidents I had on small roads with sharp bends where actually downhill and flat, so the camera had no issue with detecting the line.
The issue was that the car lost control, because it didn't slow down before it went into said bent.
AP is incredibly inconsistent with that. In some occasions it slows down a lot and other occasions it doesn't do it at all.
That is why I stopped using AP on these kind of roads. It's dangerous, because you can't trust the AP.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Cobos

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 14. august 2018, klokken 15:42
Jeg har AP1 bil som leser skilt, så jeg tror den stedvis brukte skiltene fremfor kart. Men helt klart begrensende for AP bruk når bilen mener det er 70, tillater 80 mens fartsgrensen er 90.
Det morsomste jeg har opplevd der var med AP1 på autobahn hvor det ofte er egne fartsskilt på avkjøringsrampen. Dette var en ganske skarp en og jeg mener det var 40 eller 50km/t på avkjøringsrampen. Bilen leste det skiltet og jeg som fortsatte rett fram på Autobahn hadde en relativt hissig panel som mente at de 140km/t jeg kjørte i var altfor fort de neste 20km eller så... Heldigvis for meg hadde jeg skrudd av aktiv fartsbegrensning, den bare sier fra...
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Muffinman



Muffinman

Aha. Men den driver jo uansett og justerer hastigheten med bare tacc i svinger også. Synes det fungerer stort sett ekstremt dårlig, så jeg kunne tenkt meg å skrudd det av. Rart det der med påtvungem funksjonalitet, spesielt når den ikke fungerer godt. Et av de største vedvarende irritasjonsmomentene i løpet av de 2,5 år og 122.000 km jeg har eid den. Et annet er det økende antall meningsløse nødbremsinger, spesielt i tunnel og i regnvær.

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

Foreslår at du kryssposter den litt rundt omkring på forumet!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

What-a-watt

Sitat fra: Muffinman på onsdag 15. august 2018, klokken 17:23
Aha. Men den driver jo uansett og justerer hastigheten med bare tacc i svinger også. Synes det fungerer stort sett ekstremt dårlig, så jeg kunne tenkt meg å skrudd det av. Rart det der med påtvungem funksjonalitet, spesielt når den ikke fungerer godt. Et av de største vedvarende irritasjonsmomentene i løpet av de 2,5 år og 122.000 km jeg har eid den. Et annet er det økende antall meningsløse nødbremsinger, spesielt i tunnel og i regnvær.
Autosteer:

I situasjoner der fartsgrensen ikke kan registreres når Autostyring er aktivert, reduserer Autostyring kjørehastigheten og begrenser den innstilte hastigheten til
70 km/t. Selv om du kan akselerere manuelt for å overskride den begrensede hastigheten, kan det hende at Model S ikke bremser for registrerte hindringer. Autostyring vil sakke ned til den begrensede hastigheten når du slipper gasspedalen. Når du tar av fra veien eller deaktiverer Autostyring ved å bruke rattet, kan du øke den innstilte kjørehastigheten igjen ved behov.

OlaM

Intervju med Elon i NY Times.

https://www.nytimes.com/2018/08/16/business/elon-musk-interview-tesla.html

Om tweeten, netter i fabrikken og harde tak. Fyren blør for drakta, ingen tvil.
'21 3LR

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

OlaM

'21 3LR



georglu

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 21. august 2018, klokken 13:16
Oljefondet om Tesla og eventuell avnotering:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-08-21/biggest-wealth-fund-on-tesla-we-like-companies-that-make-money

Litt synd det ikke er lov for oljefondet å være investert i et ikke-børsnotert Tesla (dog unntaksvis i kort etter at Teslas evt. tas av børsen). Kunne jo vært en interessant del av en strategisk investering i fremtiden transport- og energisektor.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

OlaM

Ny video fra samme fyr som på forrige side, omvisning S/X-produksjon.

https://www.youtube.com/watch?v=mr9kK0_7x08
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA