Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

arthur

Du fikk kanskje ikke med deg at oppslaget er fra Bloomberg som ikke er norsk etter hva jeg vet, og derfor kan anses å være utenlandsk? Men for all del; fint at du fant noe å klage over her også.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Amoss

Sitat fra: SabreMan på onsdag 01. august 2018, klokken 16:12
Hegnar er vel ikke et utenlandsk medium.

Samma det vel, det oppfyller hovedkravet om å være negativt. Og ser man stort på det så kommer jo nesten alle nyheter fra utlandet, og passer derved i "Tesla i utenlandske medier" uansett media det er i, og siden det leses på norske skjermer kan vi reposte alle de negative linkene i "Tesla i norske medier" også. Alt for å spre så mye gørr som mulig...
</ironi>
Model S 85D

arthur

Hvis oppslaget er postet i feil tråd så kan dere vel bare informere moderator og be om at det flyttes? AT dere ikke tåler at det skrives noe som helst i pressen, det være seg i norsk eller utenlandsk, måd ere nok bare leve med og lite noen av oss (?) kan gjøre så mye med utover å la være å lese.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

SabreMan

Kanskje like greit å slå sammen begge disse medietrådene og flytte dem opp ett nivå til Tesla-forumet?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

arthur

While Tesla is struggling to show it can make cars profitably as it transitions from a niche player into a mainstream manufacturer, Volkswagen has no problem financing its industry-leading spending. Cash flow from operating activities totaled 4.75 billion euros ($5.55 billion) in the second quarter, compared to 3.39 billion euros in research and development expenses.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-08-01/vw-aims-to-one-up-tesla-with-next-generation-battery-advances
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Espen Hugaas Andersen

https://insideevs.com/tesla-model-3-sales-rocket-to-new-high-in-july/

Tesla Model 3 Sales Rocket To New High In July, Sets Records
SitatHow high was July?

Well, instead of four-digit figures, we're now in the fives.

By our estimations, Tesla sold an astounding 14,250 Model 3s in July. Shocked? How can you not be? Of course, that's the highest ever for sales of a single plug-in electric car in any month.

That figure soundly beats the results from May and June combined (12,312) and propels the Model 3 into a lead for the year that won't be challenged by any other car. The YTD tally now stands at an estimated 38,617, which moves the Model 3 into first place all-time in annual sales, ahead of the old record of 30,200 LEAFs sold in 2014. And remember, there are still 5 months left in the year.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jkirkebo

Tesla has installed a truly huge amount of energy storage

https://www.fastcompany.com/40580693/exclusive-tesla-has-installed-a-truly-huge-amount-of-energy-storage

"Tesla, it's been said, is less a car company than a battery company that sells cars. Today, the company is announcing a new milestone: Since 2015, it has installed a worldwide total of a gigawatt-hour of energy storage–technology that is critical for using renewable energy at scale. For comparison, that's nearly half of the entire amount of energy storage installed globally last year. As the company's electric car business quickly grows, the energy side of its business is growing even faster."

"The growth is only a fraction of what's needed to transform energy. In 2015, when Elon Musk talked about the company's new energy division, he estimated that it would take 2 billion Powerpacks to fulfill the world's energy needs. "Even at 300%, we'll need to grow it this way for decades, frankly, to really solve the problem," says Straubel. "And not just us, but other companies need to get involved, too.""

Litt vekstpotensiale her ja ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

emurof

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 16. juli 2018, klokken 13:21
Kan gjerne belyses, men ikke i kontekst av diskusjon rundt en redningsaksjon. Det blir bare feil.

Nå var det "Mr. P" som begynte å slenge dritt til Musk i kontekst av diskusjon rundt en redningsaksjon...

Sitat fra: Tuxedo på mandag 16. juli 2018, klokken 21:28Det internasjonale teamet av grottedykkere (et miljø som ikke er veldig stort, og som slapp alt de hadde i hendene for å storme til Thailand) hadde lagt en plan som de tenkte muligens kunne funke. De brukte all sin våkne tid til å planlegge og gjennomføre operasjonen, og skydde pressen som pesten. Det siste de trengte var en milliardær fra California som kom med en ubrukelig "ubåt" samt hele sitt støtteapparat.

Det var dykkerne (de som faktisk var inne i grotten, noe "Mr. P" ikke var) som kontaktet Musk og ba ham om å hjelpe, og som sendte ham spesifikasjonene u-båten skulle designes etter, og som ba ham fortsette å jobbe på u-båten også etter at de hadde satt i gang med å hente ut barna.

Greit lesestoff:

https://www.quora.com/Whats-the-full-story-behind-Elon-Musks-involvement-with-the-Thai-cave-rescue-effort

Sitat fra: bmw2002 på mandag 23. juli 2018, klokken 08:21
Tesla er så desperate på å få inn penger at de ber underleverandører om å få tilbakebetalt penger Tesla har betalt for deler tilbake til fra 2016:

https://www.wsj.com/articles/tesla-asks-suppliers-for-cash-back-to-help-turn-a-profit-1532301091

Dette viste seg altså å være Fake News. Ikke at han forhandlet med leverandører, men årsaken til det og hvordan det ble gjort.

Short-business as usual...

Tuxedo

#1073
Sitat fra: emurof på torsdag 02. august 2018, klokken 13:27
Det var dykkerne (de som faktisk var inne i grotten, noe "Mr. P" ikke var) som kontaktet Musk og ba ham om å hjelpe, og som sendte ham spesifikasjonene u-båten skulle designes etter, og som ba ham fortsette å jobbe på u-båten også etter at de hadde satt i gang med å hente ut barna.
Dette er jo bare sprøyt.  Det var ingen dykkere som kontaktet Musk og ba ham om å hjelpe.  Hvorfor i allverden skulle de gjøre det?

Første henvendelse om "hjelp" kom fra Twitter: "Hi sir, if possible can you assist in anyway to get the 12 Thailand boys and their coach out of the cave. @elonmusk".

Dette var skrevet av Twitterbrukeren Mabz, som etter feeden hans å dømme er en random guy bosatt i Swaziland, og som ikke hadde noe som helst med redningsaksjonen å gjøre.

Sitat
Greit lesestoff:

https://www.quora.com/Whats-the-full-story-behind-Elon-Musks-involvement-with-the-Thai-cave-rescue-effort
Ærlig talt.  En viss kildekritikk kan kanskje være på sin plass her.  Et Quora-innlegg skrevet av en åpenbar rævsleiker.

duffus

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 02. august 2018, klokken 18:31
Dette er jo bare sprøyt.  Det var ingen dykkere som kontaktet Musk og ba ham om å hjelpe.  Hvorfor i allverden skulle de gjøre det?


Kilde?

mthoring

Er det ikke på tide legge diskusjonen rundt Musks (forsøk på) bistand rundt denne redningsaksjonen død?

Han prøvde beviselig å hjelpe, og motivasjonen bak det kan ingen av oss vite uansett.
Sannsynligvis så var det delvis for goodwill (pr) og delvis grunnet empati, slik det (stort sett) alltid er for alle mennesker.
Han prøvde i hvertfall, og som vanlig, så ble det brukt mot han. Vil tro han har lært leksen, og ikke vil forsøke å bistå på en så synlig måte igjen.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

1000kwh

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 02. august 2018, klokken 18:31
Sitat fra: emurof på torsdag 02. august 2018, klokken 13:27
Det var dykkerne (de som faktisk var inne i grotten, noe "Mr. P" ikke var) som kontaktet Musk og ba ham om å hjelpe, og som sendte ham spesifikasjonene u-båten skulle designes etter, og som ba ham fortsette å jobbe på u-båten også etter at de hadde satt i gang med å hente ut barna.
Dette er jo bare sprøyt.  Det var ingen dykkere som kontaktet Musk og ba ham om å hjelpe.  Hvorfor i allverden skulle de gjøre det?

Første henvendelse om "hjelp" kom fra Twitter: "Hi sir, if possible can you assist in anyway to get the 12 Thailand boys and their coach out of the cave. @elonmusk".

Dette var skrevet av Twitterbrukeren Mabz, som etter feeden hans å dømme er en random guy bosatt i Swaziland, og som ikke hadde noe som helst med redningsaksjonen å gjøre.

Sitat
Greit lesestoff:

https://www.quora.com/Whats-the-full-story-behind-Elon-Musks-involvement-with-the-Thai-cave-rescue-effort
Ærlig talt.  En viss kildekritikk kan kanskje være på sin plass her.  Et Quora-innlegg skrevet av en åpenbar rævsleiker.
Du kan jo ikke klage over kildekritikk når dine påstander står fullstendig uten kilde ;)

Tuxedo

Det blir jo som om jeg skulle skrive at ingen aliens har besøkt jorden, og folk roper på "kilder?"

Det er selvsagt de som påstår det svært usannsynlige at grottedykkerne ba om hjelp fra Elon Musk som må vise til uavhengige kilder.  Og slike finnes ikke.

Espen Hugaas Andersen

Det var ikke grottedykkerne som ba om hjelp i utgangspunktet. Men når Musk viste interesse ble de satt i kontakt med hverandre og var enige at ubåt-løsningen var en brukbar plan B, og at Musk skulle kjøre på.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 02. august 2018, klokken 18:31
Sitat fra: emurof på torsdag 02. august 2018, klokken 13:27
Det var dykkerne (de som faktisk var inne i grotten, noe "Mr. P" ikke var) som kontaktet Musk og ba ham om å hjelpe, og som sendte ham spesifikasjonene u-båten skulle designes etter, og som ba ham fortsette å jobbe på u-båten også etter at de hadde satt i gang med å hente ut barna.
Dette er jo bare sprøyt.  Det var ingen dykkere som kontaktet Musk og ba ham om å hjelpe.  Hvorfor i allverden skulle de gjøre det?

Første henvendelse om "hjelp" kom fra Twitter: "Hi sir, if possible can you assist in anyway to get the 12 Thailand boys and their coach out of the cave. @elonmusk".

Dette var skrevet av Twitterbrukeren Mabz, som etter feeden hans å dømme er en random guy bosatt i Swaziland, og som ikke hadde noe som helst med redningsaksjonen å gjøre.

Det er tydelig at du ikke har lest Quora-artikkelen. Selv om det du skriver om hvor første henvendelse kom fra isolert sett er riktig, så er det også irrelevant. I Quora-artikkelen ser du nemlig Musks svar på henvendelsen:

"I suspect that the Thai govt has this under control, but I'm happy to help if there is a way to do so"

Videre kan du i samme artikkel se utveksling av e-post mellom Musk og dykkerne på stedet. Der ber de ham flere ganger om å fortsette å jobbe med u-båten:

https://twitter.com/elonmusk/status/1016684366083190785/photo/1

Det var altså ikke Musk som "presset seg på", men dykkerne på stedet som innstendig ba ham om å hjelpe.

Sitat
Sitat
Greit lesestoff:

https://www.quora.com/Whats-the-full-story-behind-Elon-Musks-involvement-with-the-Thai-cave-rescue-effort
Ærlig talt.  En viss kildekritikk kan kanskje være på sin plass her.  Et Quora-innlegg skrevet av en åpenbar rævsleiker.

Du har jo ikke lest det engang, så hvordan kan du påstå noe om teksten? I stedet for å angripe budbringeren så kan du kanskje heller prøve å imøtegå faktainformasjonen som fremkommer?

Men jeg skjønner jo at du ikke ønsker det, siden hele hatkampanejen din da faller i grus.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA