Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

OlaM

Den link-krigen minner litt om en viss tegnefilm. Positive nyheter! Negative nyheter! Rabbit season! Duck season!
'21 3LR

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 24. juli 2018, klokken 11:29
Dette er ett diskusjonsforum, ikke paste bin...
Vil si meg enig. Forsøker bare å balansere ut arthurs ensidig negative vinkling.

Det bør være klart at det er lett å drukne denne tråden i linker til Tesla-artikler. Både positive og negative. Da det skrives titalls artikler om Tesla hver eneste dag.

Formålet med tråden er vel mest det å faktisk diskutere artiklene, ikke bare linke til de.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

arthur

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 24. juli 2018, klokken 11:50
Vil si meg enig. Forsøker bare å balansere ut arthurs ensidig negative vinkling.

Det bør være klart at det er lett å drukne denne tråden i linker til Tesla-artikler. Både positive og negative. Da det skrives titalls artikler om Tesla hver eneste dag.

Formålet med tråden er vel mest det å faktisk diskutere artiklene, ikke bare linke til de.

Igjen; tråden heter Tesla i utenlandske medier og da "tillater" jeg meg å linke til de artikler jeg tilfeldigvis kommer over. Om disse artiklene har et flertall med negativ vinkling så er det et resultat av tilfeldigheter, intet annet, men det er vel også hevet over "noen" tvil om at det er mange negative oppslag om Tesla. I såfall har det intet med meg å gjøre, men med Tesla å gjøre. At enkelte her føler et visst ubehag av alle de negative oppslagene er beklagelig, men et faktum like enten man liker det, eller ei.
Om man velger å "bare" linke til oppslag eller utbrodere sine meninger med subjektiv oppfatning og en masse synsing, mer eller mindre (vel)kvalifisert, regner jeg med får være opp til den enkelte, eller er det noen slik restriksjoner eller pålegg her?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: arthur på tirsdag 24. juli 2018, klokken 12:21Igjen; tråden heter Tesla i utenlandske medier og da "tillater" jeg meg å linke til de artikler jeg tilfeldigvis kommer over. Om disse artiklene har et flertall med negativ vinkling så er det et resultat av tilfeldigheter, intet annet, men det er vel også hevet over "noen" tvil om at det er mange negative oppslag om Tesla. I såfall har det intet med meg å gjøre, men med Tesla å gjøre. At enkelte her føler et visst ubehag av alle de negative oppslagene er beklagelig, men et faktum like enten man liker det, eller ei.
Om man velger å "bare" linke til oppslag eller utbrodere sine meninger med subjektiv oppfatning og en masse synsing, mer eller mindre (vel)kvalifisert, regner jeg med får være opp til den enkelte, eller er det noen slik restriksjoner eller pålegg her?
Det er på ingen som helst måte troverdig at det er tilfeldig at du kun legger ut negative artikler. Men det er greit for meg at du er negativ, så lenge du ikke bare legger ut en link, men også forteller hva du mener om artikkelen eller på en annen måte prøver å få i gang diskusjonen.

Om man ønsker tilfeldige Tesla artikler så får man et mye bredere utvalg om man går til google news. Dette er et diskusjonsforum.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

o.b.lix

Sitat fra: arthur på tirsdag 24. juli 2018, klokken 11:14
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-07-24/norwegians-quietly-revolt-against-tesla

Snakket litt med den ene journalisten bak denne artikkelen, og han sa han hadde snakket med mange eiere, og de fleste var veldig fornøyde og kjente seg ikke igjen i den ensidige kritikken, og at bildet var altså mye mer nyansert.

Kommer lite fram i artikkelen, men det gir vel mindre klikk? 
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

daktari

Enig, eneste nye fra Bloomberg om verkstedutfordringen er differansen i vekst i salg vs service. Og det kunne de utbrodert mer.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

daktari

Sitat fra: arthur på tirsdag 24. juli 2018, klokken 12:21

Igjen; tråden heter Tesla i utenlandske medier og da "tillater" jeg meg å linke til de artikler jeg tilfeldigvis kommer over. Om disse artiklene har et flertall med negativ vinkling så er det et resultat av tilfeldigheter, intet annet, men det er vel også hevet over "noen" tvil om at det er mange negative oppslag om Tesla. I såfall har det intet med meg å gjøre, men med Tesla å gjøre. At enkelte her føler et visst ubehag av alle de negative oppslagene er beklagelig, men et faktum like enten man liker det, eller ei.
Nei, jeg mener det er relevant å poste egen oppsummering/tolkning/analyse/spørsmål, med referanse til en mediesak. Å bare dumpe ut linker oppleves som spam.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

arthur

Sitat fra: daktari på tirsdag 24. juli 2018, klokken 13:52
Sitat fra: arthur på tirsdag 24. juli 2018, klokken 12:21

Nei, jeg mener det er relevant å poste egen oppsummering/tolkning/analyse/spørsmål, med referanse til en mediesak. Å bare dumpe ut linker oppleves som spam.

Å legge ut linker til artikler og oppslag i anerkjente aviser og nyhetsformidlere som angår Tesla i pressen i en tråd som heter "Tesla i utenlandske medier" er spam? Du må gjerne mene det, men det er nok en nokså fantasifull definisjon av begrepet du her benytter deg av, men for all del; du må få mene hva du vil selv om du her åpenbart er på "bærtur".
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Gordon Retriever

Electrek har en interessant oppsummering om twitter-brukeren Montana Skepetic - "one of Tesla's biggest anonymous trolls/shorts" - som har blitt avslørt som Lawrence Fossi.
Fossi har en lederstilling hos Rahr Enterprise, et firma som skal ha store investeringer i oljeindustrien.

En nyttig påminnelse om at aksjespekulanter er ikke de eneste som vil ha interesse av at Tesla ikke lykkes.

OlaM

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 24. juli 2018, klokken 22:55

En nyttig påminnelse om at aksjespekulanter er ikke de eneste som vil ha interesse av at Tesla ikke lykkes.

Nei, i tillegg kan det være folk med økonomiske motiver!
'21 3LR

Øyvind.h

Troll har en tendens til å bli avslørt tilslutt.

Hvem har glemt Orkelbogs anti-Tesla kampanjer og generelle elbil-hat. Han postet lenge anonymt. Virker som han har dempet seg nå.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Ellemelle

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. juli 2018, klokken 23:23
Hvem har glemt Orkelbogs anti-Tesla kampanjer og generelle elbil-hat. Han postet lenge anonymt. Virker som han har dempet seg nå.
Vet ikke om dette er sarkasme - men stillheten er en konsekvens av at han er dau.

Øyvind.h

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 24. juli 2018, klokken 23:34
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. juli 2018, klokken 23:23
Vet ikke om dette er sarkasme - men stillheten er en konsekvens av at han er dau.
Absolutt ikke sarkasme. Jeg ante ikke at flommen av hatmeldinger fra Roar hadde stoppet fordi han er død. Bor ikke der han bor så det har jeg ikke fått med meg.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA