Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 29. mars 2015, klokken 14:16
2. Das Model S ist qualitativ nicht unumstritten/Es hapert an der Qualität.
Teoretisk er elbil den enkleste og med det den letteste å oppnå feilfri driftsikkerhet med.
Vanskeligere er det med en fossilbil.
Mest vanskelig med en hybrid som jo har både fossil og elektrisk drivlinje.

Da må det være usedvanlig dårlig PR for elbilfabrikantene inkl Tesla
at Toyota leverer hybrider som slår de ned i støvlene på dette punktet.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Cobos

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 29. mars 2015, klokken 14:16
Hovedtendensen i artikkelen er muligens protysk og teslaskeptisk.
Men det er ikke direkte feil alt som står i den.
2 eksempler som er nærmere sannheten enn løgn:

1. Neue Modelle lassen auf sich warten/Start des Model X mehrfach verschoben.
    For ikke snakke om Model III.

2. Das Model S ist qualitativ nicht unumstritten/Es hapert an der Qualität.
   Flere tråder på dette forum bekrefter nettopp dette.

1 Ja det er jo velkjent at Model X har blitt forsinket med vilje fordi Model S selger for bra. Om det er et godt eller dårlig valg får man ta opp med Musk.
2 Ja godt mulig kvaliteten er dårligere enn en S-serie. Men noe er det med Model S som gjør at saken kanskje ikke er så enkel. I USA har Model S høyere fornøydhet hos Consumer Reports enn MB S-serie. Den selger tilsvarende mengder og med tilsvarende pris må man anta at veldig mange anser Model S som det bedre valget. Noe av dette henger sikkert sammen med at SC er konsekvent mye bedre i USA enn i Norge og har veldig mye mer tid per kunde.

Så på tross av at S-serien tilsynelatende er benchmark'en i luksus segmentet så klarer Model S seg greit mot den i USA. I Norge er det naturligvis en helt annen sak der prisforskjellen gjør sammenligningen helt uaktuell.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

timingbeltkiller

Sitat fra: Cobos på søndag 29. mars 2015, klokken 16:42
Så på tross av at S-serien tilsynelatende er benchmark'en i luksus segmentet så klarer Model S seg greit mot den i USA. I Norge er det naturligvis en helt annen sak der prisforskjellen gjør sammenligningen helt uaktuell.
Du kan jo sammenligne med biler i klassene Golf/Auris og Passat/Avensis = volumbil mot luksusbil.
Statistisk sett tyder alt på Tesla S har flere barnesykdommer og lavere driftsikkerhet enn disse.
+ er mindre kjærlighetsfullt sammenskrudd.
Bilen  er uten tvil det tyskerne noe foraktelig kaller Amischlitten.

Med en bil til bortimot millionen
(og som egentlig hører hjemme i segmentet > 1,5
og som dessuten er vesentlig enklere teknisk oppbygd,)
burde vi kunne vente det stikk motsatte.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

Sitat fra: Cobos på søndag 29. mars 2015, klokken 16:42
Ja det er jo velkjent at Model X har blitt forsinket med vilje fordi Model S selger for bra.
Den unnskyldningen kjøper jeg ikke.
Etter  min mening er stadige utsettelser et TM varemerke.

Subsidært ville da utbyggingskapasiteten ha vært tilsvarende forsinket.
Uansett kan du trygt karakterisere et TM år nærmere et skuddår enn et kalenderår.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Undertegnede



NegativeElectrode

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 02. april 2015, klokken 13:20
Det er ikke bare i Norge Tesla-misunnelsen gir seg utslag:

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-04-02/tesla-buyers-making-twice-u-s-average-find-rebates-under-fire

Det de som mener at Tesla-kjøpere ikke burde få noen fordeler, er det behøves færre solgte biler for å ta større steg mot elektrifisering av bilparken enn om det skal skje ved å gi incentiver for billigere biler. Staten må ut med mer penger totalt for å finansiere forskning og utvikling om de store bilprodusentene, som ikke lager biler som kan dekke de fleste behov bilkjøpere har med ett kjøretøy.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Havebigfun



BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Amoss

http://www.bidnessetc.com/39290-research-shows-tesla-motors-inc-dual-motor-update-was-a-masterstroke/

Sitat
Research Shows Tesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA) Dual Motor Update Was A Masterstroke
According to BidnessEtc research, demand for Tesla's Model S 85D has outpaced the standard Model S, underscoring effectiveness of the automaker's dual motor.

...

According to the latest report from Global Equities Research, Tesla realized only 10% of its first quarter sales this year from the standard single motor 60 kWh Model S. The firm says all-wheel drive units from Tesla are gaining strong popularity in Northern US, Canada and many European markets.
Model S 85D

Amoss

Sitat
Tesla Motors
@TeslaMotors

RT @Edmunds 2015 Tesla Model S P85D Sedan is one of the best cars in the world. Period. http://edmu.in/1CUTgGM
https://twitter.com/TeslaMotors/status/586194897855721472
Model S 85D

LA-Thing

Tesla ikke nevnt direkte, men Totota tviler på hurtiglading: http://finance.yahoo.com/news/electric-cars-wont-spread-even-075909192.html.

'Å lade 500km rekkevidde på 12 minutter suger energien fra 1000 hjem'. Med 200Wh/km blir det 100kWh som skal overføres, nødvendig effekt for å gjøre dette på 12 minutter er 500kW. Dvs. et Japansk hjem trekker kun 500W i gjennomsnitt...
Drammen, Tesla Model S #2510

Amoss

Sitat fra: LA-Thing på torsdag 16. april 2015, klokken 14:34
Tesla ikke nevnt direkte, men Totota tviler på hurtiglading: http://finance.yahoo.com/news/electric-cars-wont-spread-even-075909192.html.

'Å lade 500km rekkevidde på 12 minutter suger energien fra 1000 hjem'. Med 200Wh/km blir det 100kWh som skal overføres, nødvendig effekt for å gjøre dette på 12 minutter er 500kW. Dvs. et Japansk hjem trekker kun 500W i gjennomsnitt...

Noen bør sende ham memoet om stasjonære batteripakker ved superchargerene ;)

Ser for øvrig ut til at han nå senker terskelen for å kalle biler for masse-produksjonsmodeller? :p
Sitat... Tanaka told a small group of reporters at the first test-drive event for the production version of the Mirai, the world's only mass-market fuel-cell car.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai#Markets_and_sales
SitatIn January 2015 it was announced that production of the Mirai fuel cell vehicle would increase from 700 units in 2015 to approximately 2,000 in 2016 and 3,000 in 2017.[43]
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA