Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

Havebigfun

Ser ut som om den havnet på taket. I såfall er batteriet langt unna- allikevel flott at det ikke tok fyr- bra for omdømmet som sikker bil.
Er det sålangt to som har blitt omtalt som omkommet i en Tesla- Han som kjørte en stjålet bil så fort at den ble delt på midten i en kollisjson og denne?

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 01. januar 2015, klokken 20:35
Ser ut som om den havnet på taket. I såfall er batteriet langt unna- allikevel flott at det ikke tok fyr- bra for omdømmet som sikker bil.
Er det sålangt to som har blitt omtalt som omkommet i en Tesla- Han som kjørte en stjålet bil så fort at den ble delt på midten i en kollisjson og denne?
Han i den stjålne bilen hadde vel ikke belte, og fløy ut av bilen i kollisjonen?
Folk som ikke bruker belte er jo en form for naturlig seleksjon anno 2015, så da blir type kjøretøy underordnet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

LA-Thing

Lesernes valg i Tyskland arrangert av Motor Presse Stuttgart; Model S klassifisert som overklasse. Stemmer nok prismessig i Tyskland, her til lands er det vel få som teller på knappene mellom de 6 alternativene.
Drammen, Tesla Model S #2510

Cobos

Sitat fra: TorAtle på lørdag 27. desember 2014, klokken 11:32
Rapporten kom 17. desember, så vidt jeg kan se. 10 dager siden. Det er heller ikke lenge siden han var pro-Tesla, men nå som han har et mindre positivt syn på salget så har han blitt stemplet av Tesla-fanatikere som en pillespisende galmann?

Det høres ikke usannsynlig ut at en vedvarende lav oljepris vil påvirke salget av elektriske biler.
Les hva jeg faktisk skriver da. Enhver som omtaler Moores lov (som langtfra er noen lov, bare en observasjon) på noe annet enn transistorer er på jordet. Når man videre påstår at dette gjelder forbrenningsmotoren fra 2014 og framover ja da er man ikke vel bevart. Det betyr naturligvis ikke at fordi AJ har levert Bull-rapporter er han gal, men hvis argumentasjonen hans er merkelig, ja da kan man spørre seg hva som skjer.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Oreo

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. januar 2015, klokken 20:48
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 01. januar 2015, klokken 20:35
Han i den stjålne bilen hadde vel ikke belte, og fløy ut av bilen i kollisjonen?
Folk som ikke bruker belte er jo en form for naturlig seleksjon anno 2015, så da blir type kjøretøy underordnet.
Av alle fjorårets trafikkulykker med dødlig utfall var det vel 40% som ikke brukte bilbelter?
I tillegg består desverre mange av dødsulykkene av mørketall, som leder meg inn på ovenfornevte artikkel ( http://www.pressdemocrat.com/news/3318773-181/marin-county-driver-who-died?artslide=0 ) der jeg tenkte mitt om å kjøre utfor et 100m stup.

Og om ulykken (Den på Highway1) kan klandres at han kjørte Tesla, er sannsynligvis tvilsom:
SitatThe cause of the crash was still under investigation. CHP Officer Jon Sloat said investigators were looking into several factors that lead them to suspect the crash was intentional on the part of the driver, including the lack of skid marks or other signs of evasive action to avoid crashing over the cliff, Sloat said.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

T-Max

Denne dukket opp i postkassa i dag, mye Tesla stoff, også fra Norge "Tesla byter ut drivlinan på 1200 bilar i Norge".

jazzwheel

Model S Owner: Owing A Tesla Is Awesome, Until You Get In An Accident...

http://cleantechnica.com/2015/01/05/model-s-owner-owing-tesla-awesome-get-accident/

Nok en historie om dyre reparasjonskostnader.

frosken

Elon Musk skal holde en AMA (Ask Me Anything) på Reddit klokken 02:00 i natt (9pm EST). https://www.reddit.com/r/technology/comments/2re2sh/elon_musk_ama_ceo_of_spacex_and_tesla_motors_jan/

Litt dum tid for oss på denne siden av Atlanteren, men veldig spennende å kunne spørre han om hva som helst og få gode, skriftlige svar. Spent på hans visjoner og fremtidsplaner. Og spent på hvilke spørsmål og svar som folk stemmer frem som de beste/viktigste.

BMW850

Sitat fra: jazzwheel på mandag 05. januar 2015, klokken 19:30
Model S Owner: Owing A Tesla Is Awesome, Until You Get In An Accident...

http://cleantechnica.com/2015/01/05/model-s-owner-owing-tesla-awesome-get-accident/

Nok en historie om dyre reparasjonskostnader.

Joda, og jeg har gjort meg noen tanker om vedlikeholdskostnader etter at garantitiden har utløpt. Men, men... den tid den sorg ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

timingbeltkiller

Sitat fra: BMW850 på mandag 05. januar 2015, klokken 23:17
Joda, og jeg har gjort meg noen tanker om vedlikeholdskostnader etter at garantitiden har utløpt. Men, men... den tid den sorg ;)
OK for de som kommer fra annen storbil og både er vant med det og har råd til det.
MEN hva med de som kommer fra betydelig mindre bil eller sågar bruktbil
og som har måttet budsjettere med bil både mer driftsikker og billigere i drift?

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

BMW850

Ja, da får de en ny opplevelse som de burde tatt med i betraktningen om de skal ha bilen lenge. Forhåpentligvis vil Tesla vise seg å være en solid bil også på sikt men det vet vi jo ikke i dag. Selv skal jeg ha min lenge. Har vært vant til å ta vedlikehold selv men det spørs hvor enkel Tesla er mtp DIY.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019 (solgt)
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Teslanewbie

Tesla Is Facing Difficulties Breaking Into The Mass Market

http://www.businessinsider.com/afp-ambitious-tesla-runs-into-roadblocks-2015-1
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

VigdisA

Trodde fabrikken gikk for fullt og leverte til Australia og Kina nå?
Ellers lager de jo diverse nye D-biler om dagen også..
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA