Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

BMW850

Today a swedish Model S rolled over after an accident with a truck on a dutch Highway:

http://www.autojunk.nl/2016/06/tesla-over-de-kop-op-a2-bij-best

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

TRM

Sitat fra: BMW850 på torsdag 30. juni 2016, klokken 00:02
Today a swedish Model S rolled over after an accident with a truck on a dutch Highway:

http://www.autojunk.nl/2016/06/tesla-over-de-kop-op-a2-bij-best
Hadde vært interessant å vite om takskadene var pga redningsarbeidet.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Bjoris

En Tesla Model S i ettermiddag slått i hodet ved utkjørselen Best West.

Ulykken skjedde på A2 på Best Western, hvor Tesla kom i kontakt med en lastebil før de flyr over. Tesla truffet i hodet og løp rundt sterkt skadet. Heldigvis er Tesla en svært sikker bil , vi har biler noen ganger ser mindre attraktive fra en salto. Til tross for dette, er driveren transporteres med ambulanse.

Den ulykke forårsaket en stor trafikkork, to kjørefelt ble stengt. Vi oppfatter det som en P85D merke på ryggen, men det er ikke hundre prosent sikker på. Nei, Tesla Model S og motorveien A2 er ikke gode venner . En video av etterspillet kan sees her .

Photo Credit: Roel Hulsen på Twitter

Google translate... :o

lunitiks

Sitat
Tesla truffet i hodet og løp rundt sterkt skadet.

;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Det slår meg at jeg har sett Google Translate hyppig i bruk et annet sted. Hvor kan det ha vært.....

Amoss

http://www.technobuffalo.com/2016/07/05/tesla-autopilot-2-0-2016-rumor/

Sitat
Tesla Autopilot 2.0 is coming this year
A source close to Tesla Motors, on the condition of anonymity, has confirmed that Tesla Autopilot 2.0 is coming soon.
...
"The dual camera system is capable of recognizing and reacting to stop signs and traffic lights with no driver input," our source explained.
Model S 85D

Cookie Monster

Derfor er det nok lurt å vente litt rundt disse tider. Ikke mye som er kjedeligere enn å få helt ny bil levert med gammel moro :P
Luftfilter og en annen plastfanger slengt i fronten er ikke nok til at folk bytter ut bilen siden det stort sett er akkurat samme bilen og hw som før. Må større ting til som når AP og 4wd kom.

Kom med AP 2.0, adaptivt understell, ny 17" skjerm med bedre hw, oled skjerm, 100D, P100D og gjør P utgaven mer unik. Som bla bedre understell, bedre kjøling og gjør litt ekstra på utseende med større luftinntak og større kjøleradiatorer, mer aggressive sideskjørt, frontleppe osv. Så får nok Tesla litt fart i salget igjen også på P. Som har hatt størst salgs fall pga pris, tatt bort sportslig understell og noe dårlig PR den siste tiden så folk har ikke giddet å betale så mye mer for så lite.

Men er vell bare ønsketenking ;D
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Bjoris

Samme rykter som gikk i fjor dette, en eller annen gang kommer det:)

Kanskje salg av S og ny X da, hehe.

Ljosdal

Det vil da alltid komme noe nytt.
Løyp og kjøyp, ellers kan en vente i evigheten :-)

Sitter enda med min gamle gode P85, den skal ikke skiftes ut med det første!
Svart P85 Signature #88

HåkonE

Enig med Cookie Monster.

Har P85D, og ser ingen grunn til å oppgradere. Raskt fjernet de P-understellet (om det ikke er kommet tilbake?). Komfort-understell har ingenting med "P" å gjøre.

Ser man på konkurrentene, så er AMG/RS osv. faktisk "custom". Dvs. modifikasjoner både på design innvendig, utvendig og endringer på kjøreegenskaper.

Nå selger de faktisk P og D merker på Finn, og jeg har sett minst en som kjører med det (bokstavene så litt jalla ut). Det sier vel sitt (og ikke bare om de som kjøper det).

Bilen er fantastisk, men noen "oppgradering" ser jeg ingen verdi i. Snarere nedgradering på kjøreegenskaper (+ny penere front). Siden de nettopp har gjort en facelift, så er det nok 3 år til neste gang.

Autopilot 2.0 ser jeg liten behov for å praksis. Autopilot brukes på motorveiene, og der (i alle fall i Norge) er det få trafikklys og "STOPP"-skilt. Eneste jeg savner at den justerer farten etter fartsgrensene. Den informasjonen har den allerede i dag, så lurer på hvorfor ikke det er aktivert.

Bruker nok heller litt (!) av mellomlegget på eksisterende bil, og får mye bedre lyd, mye bedre lydisolering, merkbart mindre uavfjæret vekt osv.  :)

Bjoris

Jeg er egentlig mer interessert i bedre kameraer som ser foran enn resten. Om kamerane gjør bilen bedre i stand til å skjønne når den skal stoppe så er det ett vesentlig pluss, trenger ikke å kjøre helt av seg selv for min del:)

Ellemelle

Sitat fra: HåkonN på torsdag 07. juli 2016, klokken 11:00
Eneste jeg savner at den justerer farten etter fartsgrensene. Den informasjonen har den allerede i dag, så lurer på hvorfor ikke det er aktivert.
Fungerer ikke dette i Norge? I følge et innlegg på TMC-forumet virker det ihvertfall som om den gjør det på Model X: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/autosteer-scary-on-highway-17-in-california.72198

Bjoris

Sitat fra: eltoro på torsdag 07. juli 2016, klokken 13:10
Sitat fra: HåkonN på torsdag 07. juli 2016, klokken 11:00
Eneste jeg savner at den justerer farten etter fartsgrensene. Den informasjonen har den allerede i dag, så lurer på hvorfor ikke det er aktivert.
Fungerer ikke dette i Norge? I følge et innlegg på TMC-forumet virker det ihvertfall som om den gjør det på Model X: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/autosteer-scary-on-highway-17-in-california.72198
Iflg Tesla så "kunne" Xene de fikk mye mer enn de norske, de kunne ta av fra hovedveien, men forstod det slik at det kunne også S i USA? Tipper det er lik SW?

Amoss

http://www.marketwatch.com/story/tesla-quietly-kills-guarantee-of-model-s-resale-value-2016-07-13
Sitat
Tesla quietly kills guarantee of Model S resale value
Tesla Motors Inc. quietly discontinued its resale value guarantee program as of July 1, the electric-car maker confirmed Wednesday.

The program was "discontinued...so we can keep interest rates as low as possible" and offer "compelling" lease and loan programs to customers, a Tesla spokeswoman said.

Er vel egentlig ikke så overraskende? Dette ble jo innført da det ikke fantes noen 3 år gamle (typisk leasing periode?) brukte TMS på markedet når modellen var under ett år gammel. Men nå finnes det, så folk har ett grunnlag for å vurdere bruktverdien bilen vil ha selv uten denne garantien.
Model S 85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA