Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

NegativeElectrode

#270
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 03. november 2014, klokken 12:41
Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 03. november 2014, klokken 12:36
Sitat fra: darthy001 på mandag 03. november 2014, klokken 11:28
http://www.motortrend.com/roadtests/alternative/1411_2015_tesla_model_s_p85d_first_test/

Test av P85D. fine bilder av nye seter og ny frunk.
Tok faktisk mer av frunk enn jeg forventet
Ja var ikke mye frunk igjen der gitt. Det ser ut som de har tatt hele det lange rommet, og litt av det ovale. Uten det rommet har vi faktisk ikke plass til det vi har behov for å ha med oss per i dag. Glad jeg ikke er i den situasjon at jeg må velge mellom S85 og S85D :)

Savnet bilder av trunk. Siden motoren bak ser nærmest ut til å ligge inne chassis kan det gi bedre høyde i baksete og/eller bagasjerom.

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

darthy001

@NegativeElectrode  er det nevnt noe om endring bak der? trodde motor etc bak på bilen var lik på P85 og P85D.

Frunken ser mindre ut ja, men lurer på om det delvis er en optisk illusjon der. Vinkelen kan være litt spesiell. Men det var jo uansett forventet at frunk ville bli mindre.

Øyvind.h

Sitat fra: darthy001 på mandag 03. november 2014, klokken 13:19
@NegativeElectrode  er det nevnt noe om endring bak der? trodde motor etc bak på bilen var lik på P85 og P85D.

Frunken ser mindre ut ja, men lurer på om det delvis er en optisk illusjon der. Vinkelen kan være litt spesiell. Men det var jo uansett forventet at frunk ville bli mindre.

Synes det er ganske enkelt å se jeg? De har kuttet dybden på den ovale delen av frunk med ca 15-30cm. Ny vegg er plassert på tvers der gammel frunk hadde et par vertikale svinger i veggen (usikker på om det var en god forklaring).

Mye av frunken forsvinner, spesielt mtp. at man bare beholder den grunneste delen (den med lavest avstand fra gulv og opp til panser. Reservehjul vil ikke passe i frunk lenger.

Ny frunk:
http://www.motortrend.com/roadtests/alternative/1411_2015_tesla_model_s_p85d_first_test/photo_21.html

Gammel frunk:



VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

darthy001

@Øyvind.h takk! det gjorde det veldig enkelt å sammenlikne ja. Kuttet en del mer enn jeg hadde trodd.

NegativeElectrode

Sitat fra: darthy001 på mandag 03. november 2014, klokken 13:19
@NegativeElectrode  er det nevnt noe om endring bak der? trodde motor etc bak på bilen var lik på P85 og P85D.

Frunken ser mindre ut ja, men lurer på om det delvis er en optisk illusjon der. Vinkelen kan være litt spesiell. Men det var jo uansett forventet at frunk ville bli mindre.

Det ikke sagt noe om endringer for baksete eller bagasjerom som følge av DU-endringer så dette er kun spekulasjoner og basert på at Tesla har vært flink til å utnytte tilgjengelig plass i MS. Den store bagasjeplassen i MS er en stor styrke, og er et litt av et får i ulveklær for å si det med en vri på gammelt uttrykk ;)
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Dennis

#275
4wd er så viktig at det kunne godt tatt hele rommet for min del, så bare positivt overraska over at det enda er såpass med plass :)
Men nå er jeg vandt med at det er en motor i fronten fra før :P

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)



NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Det kan være behagelig å ikke bli oppfattet som en trussel. Gir mer handlingsrom
http://www.businessinsider.com/opec-thinks-elon-musks-tesla-revolution-is-a-pipe-dream-2014-11

Mistenker OPEC for aktivt levere så mye olje at alternativer blir mindre økonomisk attraktive. For Norges del burde vi bare satse for fullt på fornybart istedet for å være med på kannabaliseringen innen petroleum. Der er vi dømt til å tape om OPEC fortsetter slik de gjør nå.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Leif1

Kanskje Kodak hadde en lignende graf om digitale kameraer på åttitallet....?
Konvertitt fra S til X

NegativeElectrode

#284
Sitat fra: Leif1 på fredag 07. november 2014, klokken 15:06
Kanskje Kodak hadde en lignende graf om digitale kameraer på åttitallet....?
Kodak hadde til og med utviklet digital foto, men lot teknologien ligge i en skuff. Bummer!

OPEC finner det tydeligvis bryet verdt å måtte vise at Tesla er ingen trussel og samtidig oversvømme markedet med billig olje på tross av at etterspørsel synker. Jeg går tipper de er passe desperate. Etterhvert som prisen på elbiler går ned (hybrider blir neppe særlig mye billigere) og prisen på strøm vil uansett ligge lavere enn diesel og bensin vil det ikke hjelpe hvor enn mye oljeprisen går ned.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA