Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Treff i Oslo området?

Startet av frskby, torsdag 13. mars 2014, klokken 13:42

« forrige - neste »

satheesh.net

Sitat fra: VigdisA på fredag 14. mars 2014, klokken 14:07
Flott ved sjøen der Sateesh, men denne plassen er vel enten fullstappet en lørdag eller avstengt en søndag?
Eller er kanskje kafeen åpen på søndager og?

Lørdag kan det muligens være litt folk ja, men det er veldig lotto har jeg inntrykk av (bor på Lysaker og går ofte tur/jogger forbi i tide og utide). På søndag er plassen åpen og fritt tilgjengelig - da er det i hvert fall ingen folk der (bortsett fra et par fiskere). :) Men du har et godt poeng om at den caféen kan være stengt på søndager. Kan godt undersøke hvis interessen er der...

Alternativt kan jo kanskje noen stille opp med et lite bord og noen kanner med kaffe. Og hvis noen føler for å gå all-in, bake litt småbakst. :P

frskby

Forhåpentligvis kan det jo komme en del, og da bør man vel fortrinnsvis velge et sted der det er lite/ingen biler fra før. Litt dumt om vi blir spredt på hele parkeringsplassen, og kanskje heller ikke så populært i åpningstiden til de som eier parkeringsplassen...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

VigdisA

Kom til å tenke på Sjøflyhavna Kro på Fornebu - der er det både sjø, servering og lading. Parkeringen er ikke er gratis der, men er jo ikke sikkert det er like dyrt der alle dager. Det kan jo sjekkes ut.

Ellers kan vi sikkert ta med oss kaffe på kanne vi som bor i nærheten, uansett hvor vi ender opp med å lande - da får vi jo også større handlingsrom.
Jeg sto lenge utenfor Folketeateret og pratet bil sist gang - ikke noe problem - og det er jo varmere i april enn i februar
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Aikon74

Hei Vigdis og jeg var en av dem du pratet med. Blir det i slutten av april har jeg kanskje fått bilen, men det skal vel holde hardt. Den er i produksjon nå :)
Jeg får i så fall bli med neste gang i stedet.

Quattro

Hvorfor ikke vurdere ved Frognerseteren eller tilsvarende? Plenty med parkering, men ladepunkter er det vel kanskje ikke...
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Høgis

Sitat fra: Quattro på fredag 14. mars 2014, klokken 16:44
Hvorfor ikke vurdere ved Frognerseteren eller tilsvarende? Plenty med parkering, men ladepunkter er det vel kanskje ikke...

Var med på et BMW "vår" treff 22. April på Frognerseteren for noen år siden. Deretter ble vårtreffet flyttet til et sted som ikke lå fullt så høyt over havet i Oslo  ;)
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

VigdisA

#21
Sitat fra: Aikon74 på fredag 14. mars 2014, klokken 16:36
Hei Vigdis og jeg var en av dem du pratet med. Blir det i slutten av april har jeg kanskje fått bilen, men det skal vel holde hardt. Den er i produksjon nå :)
Jeg får i så fall bli med neste gang i stedet.

Hei! Hyggelig å treffes ja. Jeg kunne nok stått lenger og pratet og, hadde det ikke vært for min noe utålmodige +1 etterhvert, for ikke å snakke om vakten på plassen som passet bommen, og som gjerne ville inn igjen  :-)


Når det gjelder treff, bør vi kanskje finne ut hva som er viktigst for de som kunne tenke seg å komme.

* behov for lading for å komme seg videre etterpå
* sted med mulighet for å gå inn (servering, toalett osv)

Frognerseteren så noe utrivelig ut Høgis! Det var vel den berømmelige holmenkolltåken dere ble utsatt for der. :-) Det er vel minst en måned lengre vinter oppe i høyden enn nede langs vannkanten.

Vi bør finne oss et sted der vi ikke er i veien for andre, og andre ikke er i veien for oss. Ikke utfartsparkering på en søndag.. Nede ved vannkanten et eller annet sted er å foretrekke
Vi vil ha et sted hvor vi kan ta et fint gruppebilde av alle bilene og eierene. Kanskje vi kan utfordre rogalendingene ift antall oppmøtte biler på treff?
Det er sikkert en fordel at det er gratis parkering der vi skal være mesteparten av tiden.
Det hadde vært gøy å kjøre et eller annet sted i felleskap.
Hva sier dere andre?

Det ser ut til at det er 5 eller 26 april som er de nærmeste datoene tilgjengelige, men det kunne vært gøy å hatt et minitreff før det og.
Trønderne har jo allerede hatt to treff!
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

laumb

Det er jo bare ett sted som gjelder når man kjører Amcar i osloområdet: Tyrigrava Kro / "Grava".

Noe annet vil jo stride mot all fornuft.

Amoss

Sitat fra: laumb på fredag 14. mars 2014, klokken 23:24
Det er jo bare ett sted som gjelder når man kjører Amcar i osloområdet: Tyrigrava Kro / "Grava".

Noe annet vil jo stride mot all fornuft.

Enig.  Og for de som ikke kjenner til stedet:

http://no.wikipedia.org/wiki/Tyrigrava

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/motormiljoet-gir-ikke-opp-tyrigrava-1.11003447
Model S 85D

Newbee

Sitat fra: Amoss på fredag 14. mars 2014, klokken 23:41
Sitat fra: laumb på fredag 14. mars 2014, klokken 23:24
Det er jo bare ett sted som gjelder når man kjører Amcar i osloområdet: Tyrigrava Kro / "Grava".

Noe annet vil jo stride mot all fornuft.

Enig.  Og for de som ikke kjenner til stedet:

http://no.wikipedia.org/wiki/Tyrigrava

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/motormiljoet-gir-ikke-opp-tyrigrava-1.11003447

For 15 år siden var jeg på noen onsdagstreff med MC der, med påfølgende "kolonnekjøring" inn til Karl Johan.
Kan bli litt trang om plassen der med Teslaer. Er ikke så store plassen.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

AndersinOslo

Enig, har aldri hatt bil til å stoppe der! Passer da med innlagt kolonnekjøring via Ingierstrand Bad.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

VigdisA

Høres jo bra ut det! Det er fortsatt liv der? Hvor mange biler er det plass til der tro?
Fotoshoot ved Ingierstrand da ?

Det er jo faktisk en amcar.. litt rart - forbinder egentlig slike med mye motorlyd - og litt firkantede biler.

Vi kan jo potensielt bli veldig mange - skal vi lage en avstemming på dato eller?
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Amoss

Sitat fra: VigdisA på lørdag 15. mars 2014, klokken 00:08
Høres jo bra ut det! Det er fortsatt liv der? Hvor mange biler er det plass til der tro?
Fotoshoot ved Ingierstrand da ?

Det er jo faktisk en amcar.. litt rart - forbinder egentlig slike med mye motorlyd - og litt firkantede biler.

Vi kan jo potensielt bli veldig mange - skal vi lage en avstemming på dato eller?

Firkanta? Vel, ikke akkurat det jeg forbinder med begrepet da...
;)

Noen biler skal det da være plass til der også
(merk at dette ikke dekker hele området)
Model S 85D

VigdisA

Ser jo lovende ut det Amoss, syntes nok jeg så noen store "flak" på det nederste bildet der :-)
Husker naboen da jeg var liten hadde en bil med paneler så det så ut som et tremøbel.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Amoss

Sitat fra: VigdisA på lørdag 15. mars 2014, klokken 00:29
Ser jo lovende ut det Amoss, syntes nok jeg så noen store "flak" på det nederste bildet der :-)
Husker naboen da jeg var liten hadde en bil med paneler så det så ut som et tremøbel.

Hehe - noe slikt som dette?
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA