Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Regulering av regenereringsnivå på rattet

Startet av lnyla, onsdag 12. mars 2014, klokken 10:17

« forrige - neste »

lnyla

Vet noen om det i tillegg til regulering av regenereingsnivå på girspaken er knapper bak på rattet for dette?

Sonus

Ja det skal det være mener jeg. Det blir mye enklere å bytte mellom moduser med dette.

Analog

Regner med dette hadde stått i utstyrslisten + kan ikke se noen "shift paddles" i videoene av bilen, men håper jeg tar feil :)
Noen som vet hvordan dette er på Tesla eller Leaf?

iAnders

Det ser ikke ut til at dette kom med på produksjonsmodellen, her er bilde fra baksiden av rattet:

Skjermdump fra en tilfeldig videoreview.

shb

På Teslaen kan en kjøre med 1 pedal. Den regenerer inntil 60kW (kan justeres ned til 30 i en av menyene på skjermen) når batteriet er varmt og ikke fulladet. Når gasspedalen slippes helt. Det tar litt tid å venne seg til dette for noen. Har kjørt buss med motorbrems  i over 20 år, så det gikk fint. En må holde trykk på gassen hele tiden. Eller bruke CC den er grei å justere lett trykk gir +1 litt kraftigere gir +5 km/h.
Leafen har max 30kW. Blir som å holde hatten ut vinduet, litt overdrevet. Skvetter like mye hver gang jeg kjører Leafen. Må jo bruke bremsepedalen ofte. Har bestillt en e-Golf 2015 mod blir spennende å se hvordan den blir.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Sonus

Æsj, det var jo en av de tingene jeg virkelig likte med E-golf

iAnders

Sitat fra: Sonus på mandag 17. mars 2014, klokken 09:17
Æsj, det var jo en av de tingene jeg virkelig likte med E-golf

Helt enig, det er synd. Jeg hadde også gledet meg til å skifte regen. mode på rattet...

diax

Outlander PHEV regenererer også inntil 60kW. Dette kan justeres med shift paddles bak rattet. Trenger ikke være så obs på å ha samme pedaltrykk for å ikke få rykk og napp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA