Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring e-Golf

Startet av Nuvolari, tirsdag 11. mars 2014, klokken 15:20

« forrige - neste »

Nuvolari

Sjekket pris på forsikring på e-Golfen:

DNB:
Medlemsrabatt i Econa
70% bonus 2.år
8000km
Kasko
3613,- pr år
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

remoey

Min forhandler anbefaler If som forsikringsselskap på el-biler.
https://www.if.no/web/no/privat/pages/default.aspx
Kasko, 8.000km og 70% bonus
kr. 1.860 per år.
2015 VW e-Golf (byttes ut med i3 i august)
2016 AMG C63 S T
2017 BMW i3 Protonic Blue, Fully Charged (i bestilling)

Sonus

Jeg gikk for forhandlers tilbud på 3700.- med 75% bonus og 20.000km

ea

Møller trondheim tilbød premie på 2800 kr med 70%bonus for 8000 km, 4000 egenandel. Definitivt billigere enn DNB akademikeravtalen som erfaringsmessig har gode priser. Tror heller ikke det er vanlig med 70% startbonus som de tilbydde meg. (Har en bil med 75% bonus fra før)

e-Golf

Jeg fikk tilbud på 2200 fra if, 12000km, super kasko, ingen under 23 år,
4000 i egenandel, med 70% på 2.år
Ingen andre som har vært i nærheten enda.

Dette er uten at jeg har andre forsikringer der.
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

Nuvolari

Sitat fra: e-Golf på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:52
Jeg fikk tilbud på 2200 fra if, 12000km, super kasko, ingen under 23 år,
4000 i egenandel, med 70% på 2.år
Ingen andre som har vært i nærheten enda.

Dette er uten at jeg har andre forsikringer der.

Ringte If nå:
8000km
70% 2år
Ingen under 24år
Super Kasko: 4300,-
Vanlig kasko 3935,-
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Råde

Sitat fra: ea på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:43
Møller trondheim tilbød premie på 2800 kr med 70%bonus for 8000 km, 4000 egenandel. Definitivt billigere enn DNB akademikeravtalen som erfaringsmessig har gode priser. Tror heller ikke det er vanlig med 70% startbonus som de tilbydde meg. (Har en bil med 75% bonus fra før)

DnB med akademikeravtale er en skuffelse. Har skiftet alt til Enter forsikring og spart mange penger.

Har ikke sjekket hva de vil forsikre vår kommende e-Golf for enda, men de var en god 1500-lapp under på dieseldyret...
e-Golf | X75D

hans.ks

Er det noen grunn til at folk velger f.eks. Super Kasko fra IF annet enn at de gir "ekstra" stor erstatning ved totalhavari? Jeg forstår det slik at motor/girkasseskade er vel nesten fraværende på elbil eller dette vil bli dekket av garantien ved nybilkjøp eller tar jeg riv ruskende feil? :-)

Leiebil trenger vi ikke da vi har en bil fra før av, endte opp på 1440,- i året med Basis Kasko.

8000 kjørelengde
4000 i egenandel
E-Golf med ventepumpe.

e-Golf

Jeg tar superkasko, fordi prisforskjellen er så liten.
55 kr pr mnd, og for meg så er leiebil viktig.
Også virker det attraktivt med tanke på et eventuelt oppgjør ved kondemnering før bilen er 3 år.
Men med tanke på min nåværende skade statistikk, så er det nok gunstigere med basis kasko.. Men 55 kr mnd veier tungt  :)



Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

Sense

Jeg ville styrt unna verstingene av de store selskapene, (Gjensidige, osv) som krangler mer enn de utbetale.
Dessuten ligger de ofte høyere i pris enn mindre selskaper, selv om det finnes unntak.
Sjekk om du har mulighet for medlemsforsikring, som KLP o.l.


nilskt

Jeg tror ikke Gjensidige krangler mer enn andre. Har bare god erfaring med dem, og de få gangene jeg har hatt behov for utbetaling, har det gått uten diskusjon eller kritiske spørsmål.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Rio

Sitat fra: Sense på lørdag 03. mai 2014, klokken 23:33
Jeg ville styrt unna verstingene av de store selskapene, (Gjensidige, osv) som krangler mer enn de utbetale.
Dessuten ligger de ofte høyere i pris enn mindre selskaper, selv om det finnes unntak.
Sjekk om du har mulighet for medlemsforsikring, som KLP o.l.



Jeg har gode erfaringer med Gjensidige.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

elektrolux

Gjensidige presterte å avslutte en kaskoforsikring jag hadde gående på motorsykkelen min uten å gi beskjed til meg om dette.

Det betydde at sykkelen stod uten forsikring i nesten et år før jeg oppdaget det da jeg skulle sette skiltene på igjen etter "vinterlagring" over 2 påfølgende vintrer. Tok av skiltene for å slippe å betale årsavgift på et kjøretøy jeg likevel ikke brukte, men ville beholde tyveri og branndekningen og gjorde derfor ingenting med forsikringen.

På toppen av det hele nektet Gjensidige å rette opp i forholdet, og det betydde at jeg mistet en 20 år gammel BMW avtale som gav meg gunstig forsikring så lenge forsikringen ikke ble sagt opp eller hadde skadeutbetaling.

Har som følge av dette flyttet alle forsikringene mine vekk fra Gjensidige.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Sense

Min nabo fikk brent ned huset sitt og fikk tilbudt 20% av det boligen var forsikret for. Han hadde ikke råd til rettprosess mot selskapet og måtte ta til takke med det lille han fikk.

Det er en kjensgjerning at de store selskapene har mange flere klager. Ikke bare fordi de har flere kunder, men også flere klager pr. kunde. Spør forbrukermyndighetene.
Det værste er folk med uføreforsikring, som av sykdom er blitt ufør. Så blir de tilbudt en symbolsk sum i erstatning, selv om mange egentlig har krav på tapt arbeidsinntekt til pensjonsalder. De fleste uføre orker ikke føre saken i rettssystemet, og det utnytter selskapene. Da har selskapene råd til store utbetalinger til de få som tar opp kampen helt til høyesterett og vinner.

For meg er deler av forsikringsbransjen lovlig svindel som burde vært bedre regulert.
Det burde vært uavhengige som avgjorde utbetalinger i tvistespørsmål, ikke bukken som skal passe havresekken.

Jeg skal ikke skjære alle over en kam, for det finnes åpenbart seriøse selskaper som har ryddig kundebehandling.
Men noen av dem følger ikke engang sin egen forsikringsklagenemd i enkelte tvistesaker, og det burde vi har bakhodet når vi bestiller forsikring.

Dannyboy

#14
If;
Har fått tilbud på 2600,- /år 12000km, ingen under 24 år, ord kasko.. /overført 70% bonus; Ikke så imponerende i forhold til andre her inne, eller hva?
E-Golf Intro 2015 (solgt)
Hyundai Kona 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA