Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

15 timer, 790km, 3 superladerstopp

Startet av Lanber, mandag 10. mars 2014, klokken 03:18

« forrige - neste »

Lanber

Da har jeg hatt en solid kjøredag bak meg.
I løpet av 15timer, effektiv kjøretid 11t, har jeg kjørt 790km. Starter med 100% og avsluttet dagen med 50%, hatt 3 superladerstopp på tilsammen ca 1,5t. Siste stoppet ble lengre enn jeg trengte, måtte få noen minutter søvn før jeg kunne dra videre.
Forbruk 204 wh/km dagen (og natta) under ett.

Steike for en god bil å kjøre langt i!  Ikke støl eller stiv, bare sliten etter lite søvn.

bb

Sitat fra: Lanber på mandag 10. mars 2014, klokken 03:18
Da har jeg hatt en solid kjøredag bak meg.
I løpet av 15timer, effektiv kjøretid 11t, har jeg kjørt 790km. Starter med 100% og avsluttet dagen med 50%, hatt 3 superladerstopp på tilsammen ca 1,5t. Siste stoppet ble lengre enn jeg trengte, måtte få noen minutter søvn før jeg kunne dra videre.
Forbruk 204 wh/km dagen (og natta) under ett.

Steike for en god bil å kjøre langt i!  Ikke støl eller stiv, bare sliten etter lite søvn.
Hvor kjørte du? Var det tørt på veien?

Jeg merket også at jeg blir mindre sliten av å kjøre Model S i forhold til fossilene jeg hadde før. Jeg tror det er en kombinasjon med at jeg må ha en obligatorisk stopp ca. hver 200-300 km og at enfotskjøringen er mindre slitsom i lengden enn å måtte skifte gir og bremse.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Lanber

Hadeland-Oslo-Grimstad-Horten-Grimstad, omkjøringer grunnet ulykke i Arendal.
Perfekte forhold med tørre veier og 4-10 plussgrader.

Kom i prat med en nybakt Teslaeier på superladeren på Brokelandsheia, bilen hans hadde gått mindre enn det jeg kjørte den dagen :-)

Har ikke spart på elektronene undervegs!

bb

Jeg merket også at tørre veier og 5 plussgrader eller mer gir betydelig lavere forbruk. I går kjørte jeg Bergen - Oslo med tung høyrefot og endte på rundt 200 Wh/km bare.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

FThorsen

Sitat fra: bb på mandag 10. mars 2014, klokken 07:27
Jeg merket også at jeg blir mindre sliten av å kjøre Model S i forhold til fossilene jeg hadde før. Jeg tror det er en kombinasjon med at jeg må ha en obligatorisk stopp ca. hver 200-300 km og at enfotskjøringen er mindre slitsom i lengden enn å måtte skifte gir og bremse.

Det har nok også noe å gjøre med mindre støy, og at du alltid har "full power" uansett hvor i "turtallet" du er. Jeg merker i hvertfall at jeg er mye mer avslappet mtp å akselerere, forbikjøringer, etc.
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA