Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hotell (Norge og utland) som tilbyr lading.

Startet av Harlex, søndag 09. mars 2014, klokken 23:12

« forrige - neste »

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

fredag

Siden E.On Danmark nå tilbyr lading uten abonnement eller ladekort, så kan du føre opp Scandic Århus City. 6 stk 11kW type2 ladestolper som driftes av E.On Danmark, rett ved inngangen til hotellet. 99DKK pr lading.

Veldig sentralt hotell. Ganske nytt, og OK design innvendig. Jeg liker nybygde Scandic-hoteller.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

smurf

Sitat fra: fredag på søndag 23. mars 2014, klokken 21:25
Siden E.On Danmark nå tilbyr lading uten abonnement eller ladekort, så kan du føre opp Scandic Århus City. 6 stk 11kW type2 ladestolper som driftes av E.On Danmark, rett ved inngangen til hotellet. 99DKK pr lading.

Veldig sentralt hotell. Ganske nytt, og OK design innvendig. Jeg liker nybygde Scandic-hoteller.
Kan si meg enig i at hotellet er bra. Har akkurat bodd der. Dessverre er ikke p-plassene foran  E-On stolpene reservert el-bil så plassene var stort sett opptatt av fossilbiler. Det skal også være noen E-on stolper et par kvartaler unna, men de så jeg ikke (lette ikke så mye heller). Det var p-hus under hotellet. Trang innkjøring ved bommen, men med 'snille' kanter som ikke ødelegger felgen så det gikk greit. Selve p-plassene var ikke trange og p-huset var romslig inni. 160dkk/døgn. Med supercharger i Randers kun 30 km unna gikk det uansett helt fint.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

E_S

Tyskland:

Radisson Blu Hotel, Frankfurt
Radisson Blu Hotel, Berlin
Radisson Blu Hotel, Köln
Radisson Blu Scandinavia Hotel, Düsseldorf
Radisson Blu Media Harbour Hotel, Düsseldorf
Radisson Blu Hotel, Karlsruhe-Ettlingen
Radisson Blu Hotel, Hannover
Radisson Blu Hotel, Hamburg
Radisson Blu Hotel, Hamburg Airport
Radisson Blu Gewandhaus Hotel, Dresden
Radisson Blu Resort Schloss Fleesensee
Radisson Blu Hotel, Rostock
Radisson Blu Hotel, Neubrandenburg

Levert av RWE, lading inkludert i prisen ved opphold og parkering på hotellet. Står ingenting om kontakt, men antakeligvis samme som RWE-ladestasjoner. (Type 2?)

I tillegg er følgende hoteller i Berlin utstyrt med lademulighet på hotellets parkeringsplass/i hotellets parkeringshus:

Hotel Grand Esplanade, Lützowufer, Berlin
NH Hotel Leipziger Strasse
NH Hotel Friedrichstrasse
Estrel Hotel, Sonnenallee, Berlin

:)

Mippen

Sitat fra: Harlex på søndag 09. mars 2014, klokken 23:12
Har ikke sett en tilsvarende tråd men den finnes kanskje?
Intensjonen er å samle hotell som tilbyr lading. Jeg starter med de jeg vet/har besøkt/har forespurt....

...Danmark
"Scandic Aarhus vest" Aarhus  Har 400 V 3 fas (rød adapter må ha overgang fra 32A til 16A) BEKREFTET
"Radisson Blu Scandinavia Hotel"(Aarhus sentrum), 2 stk 16A 230V (blå CEE16, husk overgang til schuko)BEKREFTET

Sitat fra: fredag på søndag 09. mars 2014, klokken 23:44
....Husk: Det blå UMC-adapteret til Tesla er CEE32, ikke CEE16. Overgang fra CEE32 til schuko bør kjøpes i Norge.

Noen som kan vise/forklare hvilke to adapter man snakker om her? Jeg skal til Danmark i sommer. Har både blått og rødt adapter fra Tesla. Er dette to andre adapter? Hva blir ladehastigheten med adapter på adapter?
Fremtiden er elektrisk.

jkirkebo

Sitat fra: Mippen på lørdag 09. mai 2015, klokken 06:53
Sitat fra: Harlex på søndag 09. mars 2014, klokken 23:12
Har ikke sett en tilsvarende tråd men den finnes kanskje?
Intensjonen er å samle hotell som tilbyr lading. Jeg starter med de jeg vet/har besøkt/har forespurt....

...Danmark
"Scandic Aarhus vest" Aarhus  Har 400 V 3 fas (rød adapter må ha overgang fra 32A til 16A) BEKREFTET
"Radisson Blu Scandinavia Hotel"(Aarhus sentrum), 2 stk 16A 230V (blå CEE16, husk overgang til schuko)BEKREFTET

Sitat fra: fredag på søndag 09. mars 2014, klokken 23:44
....Husk: Det blå UMC-adapteret til Tesla er CEE32, ikke CEE16. Overgang fra CEE32 til schuko bør kjøpes i Norge.

Noen som kan vise/forklare hvilke to adapter man snakker om her? Jeg skal til Danmark i sommer. Har både blått og rødt adapter fra Tesla. Er dette to andre adapter? Hva blir ladehastigheten med adapter på adapter?

Ja, det er to andre varianter enn Teslas. Det røde over er en størrelse over Tesla sitt (32A mot Teslas 16A), mens det blå er en størrelse under (16A mot Teslas 32A).

Jeg har adaptere til begge to, pris kr. 350,- pr. stk.

Ladehastighet fra 32A rød plugg: 50-55km/t (11kW)
Ladehastighet fra 16A blå plugg: ca. 16km/t (3.7KW)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elise

Det er en ladestolpe (schuko?) på Thon Høyers Hotell i Skien.
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

Mippen

Så man får ikke kjøpt de over disk i butikken?
Fremtiden er elektrisk.

Philip Marlowe

Jeg synes denne siden er fin når man skal finne hotell i Europa som tilbyr lading: http://www.chargelocator.com/m?q=europe&t=hotel
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Rossifan46

God service fra Risør Gjestgiveri. De kunne tilby lading fra 16A 1-fas blå industristikk, eller vanlig schuko 200 m unna overnattingsstedet. Hadde dessverre ikke overgang til den pluggen, så det ble lading på 13A fra schuko. Hyggelig personell.
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

Havebigfun

Tid for oppfrisking av denne tråden.
Noen som kjenner et hotell med lademulighet ved Bremen?

timingbeltkiller

I Sverige har praktisk talt alle hoteller med parkeringsplass opplegg beregnet for motorvarmere.
Det betyr uttak for saktelading 10-16 amp
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Marius Kotsbak

2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

filtvet

Supert det men er det eksempel på "innovasjon"? Å bestille ladere installert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA