Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Usikker på detta

Hahahaha, ler høyt  ;D
Den har virkelig irritert meg, fra dag 1  ;D

Uansett, hvem bruker vel "hatt" i disse dager..

02jan

Den er temlig lik den jeg hadde på 1975 Golf S. Klønete desig, mer om å rive i filler pakning mellom bakdør( unnskyld bakglassluke)  og karosseri.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

MrBeery

Hvordan beregner bilen % gjenværende batteri? I bilen står det nå at det er igjen 99,5 %, men når jeg går inn via connected drive på nettet og leser av "soc" og "max soc" så er tallene henholdsvis 28,72 og 29,56. Dvs. 97 %, ikke 99,5 %.

I går var forresten max soc på nesten 30,5 kWh, mye variasjon på en dag.

Zuexi

Når kan bilen legges til i BMW appen? Bilen er produsert, fått VIN, men får ikke lagt til. Stopper opp når etter jeg har "tilføy bil" og skal trykke på "fortsett" - knappen. Skjer ingen ting.
Bruker Android versjon.

Trond.m

Sitat fra: Zuexi på lørdag 22. oktober 2016, klokken 01:23
Når kan bilen legges til i BMW appen? Bilen er produsert, fått VIN, men får ikke lagt til. Stopper opp når etter jeg har "tilføy bil" og skal trykke på "fortsett" - knappen. Skjer ingen ting.
Bruker Android versjon.
Selv om du skulle lykkes med å legge til bilen, så vil du ikke få kontakt med den. Det sendes en kode til bilen som du må fysisk inn i bilen og lese av for å sikre at det faktisk er en bil du har råderett over. Sim-kortet i bilen er nok heller ikke aktivert.

Mr.Zero

Noen som har kjøpt "vintergulvmatter" fra Gytis og kan gi en tilbakemelding på passform, lukt, kvalitet...? Er redd for at det vil snø denne vinteren også.. 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

hELgenen

Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 22. oktober 2016, klokken 10:00
Noen som har kjøpt "vintergulvmatter" fra Gytis og kan gi en tilbakemelding på passform, lukt, kvalitet...? Er redd for at det vil snø denne vinteren også.. 8)

Kjøpt slike til annen bil. Litt tynne og lukter litt,men mye bedre enn originalt mhp. Å samle opp sølevann pga. De høye kantene. Lukta gir seg etter en stund så det eneste jeg kunne tenkt meg bedre var litt mer tykkelse og tyngde. Synes også prisen på i3 mattene er overpriset sammenlignet med andre bilmerker,omtrent dobbel pris. Som bagasjeromsmatte til i3 kjøpte jeg en billig sak på biltema som jeg kappet til selv. Veldig enkelt og veldig fornøyd med den løsningen selv om det luktet litt spesiell gummi de første par ukene...

Bowers

Er det slik at det følger med både sommer og vinter matter i fully charged pakken? Fikk inntrykk av det, men glemte å få det bekreftet ;)

hemi

jeg fikk med gummimatter, vet ikke om det var pakke? fikk vinflaske også. tror den var fully charged :p

rmrsr

Sitat fra: hELgenen på lørdag 22. oktober 2016, klokken 12:06
Som bagasjeromsmatte til i3 kjøpte jeg en billig sak på biltema som jeg kappet til selv. Veldig enkelt og veldig fornøyd med den løsningen selv om det luktet litt spesiell gummi de første par ukene...

Link?

Vurderer å kjøpe noe selv, om jeg kan slippe billig unna så er tipset vel mottat!

Usikker på detta

Sitat fra: Bowers på lørdag 22. oktober 2016, klokken 12:37
Er det slik at det følger med både sommer og vinter matter i fully charged pakken? Fikk inntrykk av det, men glemte å få det bekreftet ;)

Jepp :)
Har ikke satt inn vintermattene (gummi) ennå, men må si de ser litt rare ut i fargene. Spent på hvordan de tar seg ut  ::)

Litt kjedelig med disse mattene er at de er helt glatte, samt mangler kanter/vannbarrierer for å hindre at vannet renner ned på gulvfilten.

hELgenen

Sitat fra: rmrsr på lørdag 22. oktober 2016, klokken 14:52
Sitat fra: hELgenen på lørdag 22. oktober 2016, klokken 12:06
Som bagasjeromsmatte til i3 kjøpte jeg en billig sak på biltema som jeg kappet til selv. Veldig enkelt og veldig fornøyd med den løsningen selv om det luktet litt spesiell gummi de første par ukene...

Link?

Vurderer å kjøpe noe selv, om jeg kan slippe billig unna så er tipset vel mottat!

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Bilmatter/Bagasjeromsmatte-2000016393/

Lett å kappe med god saks. Synes den både ser og fungerer bra. Ligger helt stabilt. Litt gummilukt de første dagene. Pass bare på å ikke kappe for mye slik at den kan ligge perfekt Kant i Kant. Du kan også skyve den så vidt under baksetene i lengden. Selv klippet jeg den ca 1cm lengre og 4 cm bredere enn målt bagasjerom slik at jeg fikk 2cm høye kanter på sidevegger. I lengden dyttet jeg bare den ekstra cm ned bak/under setet for perfekt Kant i Kant bak.

Mr.Zero

Sitat fra: hELgenen på lørdag 22. oktober 2016, klokken 12:06
Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 22. oktober 2016, klokken 10:00
Noen som har kjøpt "vintergulvmatter" fra Gytis og kan gi en tilbakemelding på passform, lukt, kvalitet...? Er redd for at det vil snø denne vinteren også.. 8)

Kjøpt slike til annen bil. Litt tynne og lukter litt,men mye bedre enn originalt mhp. Å samle opp sølevann pga. De høye kantene. Lukta gir seg etter en stund så det eneste jeg kunne tenkt meg bedre var litt mer tykkelse og tyngde. Synes også prisen på i3 mattene er overpriset sammenlignet med andre bilmerker,omtrent dobbel pris. Som bagasjeromsmatte til i3 kjøpte jeg en billig sak på biltema som jeg kappet til selv. Veldig enkelt og veldig fornøyd med den løsningen selv om det luktet litt spesiell gummi de første par ukene...

Ja, svindyre med en pris på rundt 2.000,-, men ser ut til at passformen er perfekt på bildene. Smart med kant som forhindrer at smeltevann søler det til. Så - vi får se.. 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

moonbuggy

Jeg har disse mattene i bilen og bagasjerom, og de fungerer utmerket. De er også betydelig lettere enn tidligere gummimatter jeg har brukt i andre biler. Det betyr jo også litt i elbil som har kuttet mye dødvekt. Dy re er de, men kvaliteten er kanskje deretter ?
Litt rabatt får man som forum-medlem.

Olemann

Ja, har kjøpt dem, fornøyd.  Passe tykke, luktet lite, etter en stund luktfrie og ikke minst er det en fin kant som samler vann/snø.  De originale duger ikke for norsk snøvinter. 
Jeg klippet de foran i 2, de henger sammen på begge sider originalt, men nå funker de perfekt (er høyere på  midten så vannet renner likevel ikke den veien etter deling)  Kan løftes ut uten å dynke halve bilen med det som er på matta.

Sitat fra: Mr.Zero på lørdag 22. oktober 2016, klokken 10:00
Noen som har kjøpt "vintergulvmatter" fra Gytis og kan gi en tilbakemelding på passform, lukt, kvalitet...? Er redd for at det vil snø denne vinteren også.. 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA