Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

RodeoKlovn

Da jeg hentet ut min hos Bavaria fikk jeg beskjed om at den forvarmet til den temperaturen som den stod på ved parkering. Så 20 grader ved parkering betyr forvarming til 20 grader. Mulig det er en maksimumgrense, det vet jeg ikke.
2016 BMW i3
2018 BMW i3s
2019 Jaguar I-Pace HSE First Edition

Usikker på detta

#2236
Ok, da skal jeg teste det.
Jeg leser også at når man starter klimatiseringen manuelt via app - vil klimatiseringen stoppe automatisk etter 30min. Skal også sjekkes.

En annen ting, ang. bmw remote appen:
Bilforhandleren anbefalte denne appen: (det øverste bildet)
..men den er det regionsperre på for min del og jeg kommer ikke inn på den.

Denne appen derimot fungerer:
...sånn nogenlunde...men det lar seg ikke gjøre å sende navigansjonruter til bilen fra den, siden den bare sender meg inn på google maps ved aktivering.

Er det noen som heller ville brukt en annen app? (ser det er flere) eller har noen erfaringer her?

Klykken

På android får jeg lastet ned appen og bilen blir funnet, men jeg får beskjed om at "Det er tilordnet en bil til din ConnectedDrive-konto som dessverre ikke kan brukes med denne versjonen av appen.
Last ned BMW i Remote App for din region".

Viser bare hvor lite opplyst selger er, dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ApeX

De appene jeg har, og som fungerer er "i Remote" og "BMW Connected".

Funker gull for meg... meeen fruen har også lyst på appene, forståelig nok. Og da blir det kluss for hennes del. Er det slik at vi må bruke samme Connected Drive konto opp mot appene, altså at man ikke kan legge til samme bil på flere ulike kontoer?
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Usikker på detta

Bmw connected finner jeg ikke. Hvis det er bmw connected classic du sikter til, med 2.4 i rating(?)
En viktig funksjon er å kunne sende kjøreruter til bilen. Det har jeg ofte bruk for :)

ApeX

NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Klykken

For et salig rot (fra BMWs side)! Er det noen forskjell i funksjoner mot bilen mellom Connected og iRemote?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sør

Jeg har ikke bilen enda, så jeg har ikke fått testet dette så mye enda. Var det ikke slik at Connected appen skulle komme til Android i oktober, og da først i Tyskland? Håper det går an å sideloade appen på norsk telefon inntil den er tilgjengelig i Norge.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

john

Sitat fra: Klykken på torsdag 29. september 2016, klokken 10:44
For et salig rot (fra BMWs side)! Er det noen forskjell i funksjoner mot bilen mellom Connected og iRemote?

Connected er helt ny, og foreløpig bare til iPhone.
Kommer til Android ila. Oktober.

iRemote er best på status på bilen etc, Connected skal kunne se kalenderen din kjøremønster etc og foreslå når du må reise hit og dit eller noe.

ApeX

Sitat fra: john på torsdag 29. september 2016, klokken 10:50
Sitat fra: Klykken på torsdag 29. september 2016, klokken 10:44
For et salig rot (fra BMWs side)! Er det noen forskjell i funksjoner mot bilen mellom Connected og iRemote?

Connected er helt ny, og foreløpig bare til iPhone.
Kommer til Android ila. Oktober.

iRemote er best på status på bilen etc, Connected skal kunne se kalenderen din kjøremønster etc og foreslå når du må reise hit og dit eller noe.

Jupp. Foreløpig føler jeg at de utfyller hverandre mer enn at Connected erstatter i Remote. Vet ikke om det er intensjonen, men Connected mangler i såfall foreløpig litt funksjonalitet hvis det er tilfellet. Litt gøy når Connected gir deg kjøretips i tlf, type hvilken vei du burde kjøre hjem og hvor lang tid det anslagsvis vil ta.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

meshintas

følger det med varseltrekant med bilen? klarer ikke finne hvor det ligger hen.

vichingo


meshintas

#2247
haha visste ikke at den hadde en innside engang! takker :D

Edit: men finner ikke noe sted den kan gjemme seg i bakluka. hmm

Usikker på detta

Skikkelig noobspørsmål ass :P ...men fant ikke ut av det.. :-X

Styringen av klimatiseringen i bilen: Jeg forsøkte å styre luften til å blåse opp på frontruten, og bare dit. Eneste måten jeg fikk til dette på var å trykke på knappen for frontrute-issmelting og da gikk jo anlegget helt bananas på full guffe..
Ser det er en knapp hvor man kan styre luftstrømmen til alle kanaler samtidig, men det må da kunne gå å styre den kun til frontruten?

TorS

Etter at du trykker på frontrute-issmelting så kan du bruke knappen med bilde av en vifte og "OFF" under for redusere intensiteten. (Dette kan være litt skummelt om vinteren og du har stilt ned temperaturen for å spare strøm. Så kommer doggen og du bruker nevnte "triks". Det medfører at temperaturen øker utover innstilt temperatur, noe som kan være veldig deilig, og du glemmer helt å slå dette av. Har du aktivert Eco Pro så mener jeg å huske at det fortsatt står Eco Pro i displayet også etter at du har aktivert defrosteren.)

Det er vel også mulig å få den til kun å blåse kun "oppover" ved mange nok trykk på "den manuelle luftfordelingsknappen"?
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA