Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Mazzbot

Hvor kjørte du ? :) og hvor startet du fra ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Balto

Hønefoss-Bergen over RV7 idag
og
Bergen-Hønefoss E134 på lillejulaften
- 2016 Black fluid i3
- 2005 Mazda 6
- 1998 Jeep Wrangler

Ingeniøren

#1382
Sitat fra: Balto på lørdag 26. desember 2015, klokken 18:16
Hønefoss-Bergen over RV7 idag
og
Bergen-Hønefoss E134 på lillejulaften

Spenstig - det står respekt av slike stunt. Amundsen var ikke begravet  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Geir Bergmann

Beklager hvis dette har blitt tatt opp før, men har ikke funnet noe om det i forumet.

Fra appen trykker jeg på "Activate comfort climate control". Jeg syns det tok evigheter før jeg så noe resultat på bilen. Da trykket jeg på den igjen og da begynte det å skje ting. Er det normalt?

I tillegg syns jeg den bråker veldig? Se video.


https://www.youtube.com/watch?v=dhYLZ9sSdko

BMW i3 fra 23.12.2015

Kanon

Hvis du har nyeste software, dvs nyere enn november, bruker den varmepumpen til oppvarming. Det hørtes ut som det var den som jobbet i videoen.
På appene mine heter det forøvrig bare klimatisering i ios og p-klimatisering i android. Engelsk hos deg?

Yttertorjen

Sitat fra: Kanon på søndag 27. desember 2015, klokken 12:52
Hvis du har nyeste software, dvs nyere enn november, bruker den varmepumpen til oppvarming. Det hørtes ut som det var den som jobbet i videoen.
På appene mine heter det forøvrig bare klimatisering i ios og p-klimatisering i android. Engelsk hos deg?

Har orginal Sw fra juli 2014, varmepumpen brukes der også. Ikke i nærheten av dette lydnivået selv om jeg kjører på max varming eller klimatisering

Geir Bergmann

Sitat fra: Yttertorjen på søndag 27. desember 2015, klokken 15:07
Sitat fra: Kanon på søndag 27. desember 2015, klokken 12:52
Hvis du har nyeste software, dvs nyere enn november, bruker den varmepumpen til oppvarming. Det hørtes ut som det var den som jobbet i videoen.
På appene mine heter det forøvrig bare klimatisering i ios og p-klimatisering i android. Engelsk hos deg?

Har orginal Sw fra juli 2014, varmepumpen brukes der også. Ikke i nærheten av dette lydnivået selv om jeg kjører på max varming eller klimatisering

Jeg har engelsk app da jeg kjører engelsk på OSet på android.

hmm jeg hadde på en måte håpet at den lyden var normal...
Jeg får se ann litt om det fortsetter slik eller ikke.
BMW i3 fra 23.12.2015

02jan

Har samme lyd på min i3 ved precond. Fikk den etter siste SW, høres ikke helt bra ut. Får anbefale ørepropper til folk i nabolaget, eller droppe å bruke precond før 07.00 ?

En annen ting , har opplevd ( Når det er kaldere en -5 og ned snø på bilen), får jeg ikke tvangskjørt precond 2 ganger.

I fjor vinter, kjørte jeg precond i 2 runder , 1. Time før start og neste rett før avreise. Nå får jeg tatt runde 1, slik at snø/vann fryser til is rundt dør/vindu, og ikke kjøre runde 2, alt igjennfrosset og kald bil å putte unge og kvinne i til stor jubel.....
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Sungrazer

Sitat fra: Geir Bergmann på søndag 27. desember 2015, klokken 12:28
I tillegg syns jeg den bråker veldig? Se video.

Høres ut som min når det er noen minus ute. Intensiteten i lyden øker etter som jeg skrur opp temperaturen i kupé.


https://www.youtube.com/watch?v=YJQL9fa15WM
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Geir Bergmann

Ja ok, da virker det som det er slik det skal være da :)
BMW i3 fra 23.12.2015

Ingeniøren

Har opplevd den slik jeg og når det er kaldt, men den roer seg raskt.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ingeniøren

Kjørte nesten tom i går. Tok en tur som jeg visste var på ca 50 km og hadde 50 km distansen igjen. På vei hjem går det mye i mot og blir nesten verre jo nærmer jeg kommer hjemme. Kjørte forbi flere ladere da jeg ville teste grensen og var hjemme med 4 km igjen...

Merket ingen forskjell på ytelsen på slutten men jeg tok det meget pent i Comfort Pro +, så det ble egentlig ikke testet. Er det noen som har kjørt helt tom og vet om det er bom stopp når det står 0 km eller har man mer å gå på ? En på jobb påsto at han hadde kjørt flere km med 0 km på telleren.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sungrazer

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 29. desember 2015, klokken 09:56
Merket ingen forskjell på ytelsen på slutten men jeg tok det meget pent i Comfort Pro +, så det ble egentlig ikke testet. Er det noen som har kjørt helt tom og vet om det er bom stopp når det står 0 km eller har man mer å gå på ? En på jobb påsto at han hadde kjørt flere km med 0 km på telleren.

Du får ikke "achievement unlocked: electric range depleted" før du ser "---" på restrekkevidde... ;)

Det minste jeg har hatt igjen er 2 km. Det var ganske spennende, og jeg kjente definitivt på rekkeviddeangsten da det var andre dagen jeg hadde bilen. Jeg merket heller ingen redusert ytelse, men så var jeg også ganske forsiktig med gasspådrag selvfølgelig.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

bromm

#1393
Man får "---" i displayet, ja - etter det så har enkelte sagt at de klarer mellom 2-4 km til. Har selv fått "---" et par-tre ganger selv, men da har det vært "under kontroll", dvs. på vei inn i parkeringsgarasjen ;)

Noen som har gått skikkelig tom i USA, har sagt at man kan få ut 500 meter ekstra hvis man går via stop/start, og dette skal visstnok fungere noen ganger (man bør imidlertid være uhyre forsiktig med slikt, og sørge for å få igang lading umiddelbart - for flatt batteri = døden for Li-Ion)...

Ingeniøren

Vi har forsatt en nedre grense som vi ikke underskrider, men fikk i gang ladinga med en gang  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA