Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

esselt

Sitat fra: Klykken på mandag 14. september 2015, klokken 12:53
Skal ta turen igjen om ikke så alt for lenge for å få oppdatert software på bilen, så mulig jeg må ha et ladestopp i steinkjer for å komme frem.

Har du mulighet til å komme deg til Levanger er det hurtiglader der som fungerer helt fint på i3 med god hastighet. Bruker denne selv når jeg kjører Melhus-Steinkjer og tilbake.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

Kanon

For parkering på trange plasser: er det noen mulighet for og kjøre inn speilene mens man parkerer?

Klykken

Prøvd å holde inne låseknappen på nøkkelen mens du sitter i bilen? Kanskje det virker.

Uansett, hvordan kommer du deg ut av (og inn i) bilen hvis det er såpass trangt at det er fare for speilene?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bromm

Sitat fra: Kanon på tirsdag 29. september 2015, klokken 19:57
For parkering på trange plasser: er det noen mulighet for og kjøre inn speilene mens man parkerer?
Ja du kan trykke ned knappen for speilene (rett ved siden av speil-velger-for-justeringsknappen), og slå de inn. De går ikke ut igjen før du evt. kjører over 20 km/t - så du bør ikke parkere raskere enn det  ;D :o

Kanon


Uansett, hvordan kommer du deg ut av (og inn i) bilen hvis det er såpass trangt at det er fare for speilene?
[/quote]

Trang inn kjøring i garasje..


[/quote]
Ja du kan trykke ned knappen for speilene (rett ved siden av speil-velger-for-justeringsknappen), og slå de inn. De går ikke ut igjen før du evt. kjører over 20 km/t - så du bør ikke parkere raskere enn det  ;D :o
[/quote]

Takker!  Har funnet knapp!  Med skyveknappen ved siden av den igjen, skyvet til venstre, heller høyre speil litt ned for bedre syn bakover når bilen settes i revers!
I tillegg skal speilet dreie for bedre syn ved høyresving  med blinklys under 20 km/t

Anterialis

Hos meg fungerer ikke dette med at speilet skal dreie til høyre ved hø.blink... Forsøkt flere ganger både med speilknapp i venstre og høyre posisjon... Speilet vipper fint nedover når jeg rygger dog :)

Tips til hvordan jeg få dette til å funke?
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

bromm

Sitat fra: Anterialis på tirsdag 29. september 2015, klokken 22:38
Hos meg fungerer ikke dette med at speilet skal dreie til høyre ved hø.blink... Forsøkt flere ganger både med speilknapp i venstre og høyre posisjon... Speilet vipper fint nedover når jeg rygger dog :)

Tips til hvordan jeg få dette til å funke?
Og du svinger til høyre ? (altså på årntli)

Gatlas

DAB / FM, på andre bilmerker skifter radio selv over til FM hvis DAB signaler blir borte og tilbake til DAB når signalene er sterke. Er det mulighet på i3? Jeg har ikke funnet ut om man kan sette dette i auto. En kan selvfølgelig programmere noen FM stasjoner til forhånd innstillings knappene på dashbordet men synes at det er litt tungvint.   
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

bromm

Sitat fra: Gatlas på onsdag 30. september 2015, klokken 14:31
DAB / FM, på andre bilmerker skifter radio selv over til FM hvis DAB signaler blir borte og tilbake til DAB når signalene er sterke. Er det mulighet på i3? Jeg har ikke funnet ut om man kan sette dette i auto. En kan selvfølgelig programmere noen FM stasjoner til forhånd innstillings knappene på dashbordet men synes at det er litt tungvint.
Dette går helt automatisk på BMW (generelt). Men det fordrer at kanaloperatøren har kodet sendingene med samme kanal-ID for både FM-RDS og DAB (det har bl.a. vært litt surr med regionssendingene for NRK hvor denne hoppingen ikke fungerte fordi f.eks DAB NRK P1 Trøndelag/Møre ikke hadde samme ID som NRK P1 Trøndelag). Dette har imidlertid fungert helt som det skal i det siste (for de kanalene jeg hører på ihvertfall), så det er kanskje en saga blott. Normalt trenger man bare å bruke DAB-menyen og evt. programmere forhåndsknapp for en av de man finner der - FM fylles så inn automatisk der det er FM men ikke DAB. Man kan også enkelt bytte kanal med scrollehjulet på rattet. For "rene" FM-kanaler må man selvfølgelig hente dem fra FM-menyen.

LMOR

#1134
Denne automatikken kan slås av, så du må sjekke at det står på i "options".
Follow/følg.
Jeg har det normalt av, fordi FM og DAB ikke er i sync, og det tar tid før det går tilbake til DAB etter en kort tunnel. Da blir 2 forstyrrende brudd i stedet for 1.
Merk at bilen automatisk bytter for DAB innenfor et Ensemble (normalt et fylke eller 2) uansett.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

bromm

Sitat fra: LMOR på onsdag 30. september 2015, klokken 17:32
Denne automatikken kan slås av, så du må sjekke at det står på i "options".
Follow/følg.
Jeg har det normalt av, fordi FM og DAB ikke er i sync, og det tar tid før det går tilbake til DAB etter en kort tunnel. Da blir 2 forstyrrende brudd i stedet for 1.
Merk at bilen automatisk bytter for DAB innenfor et Ensemble (normalt et fylke eller 2) uansett.
Syncinga var elendig for noen måneder siden ja, LMOR - men nå i det siste har de rettet dette både på NRK-kanalene og P4, så akkurat nå hører man faktisk ikke når det hopper i mellom dem. Men problemet kan jo selvfølgelig vende tilbake, og da er den innstillingen i "Options" fin og ha - (særlig hvis man har mest FM-dekning). I området rundt Trondheim har faktisk DAB-dekningen blitt bedre enn FM, og derfor er det like greit å ha Follow påslått, for da blir det ihvertfall ikke helt stille i tunellene som de er så trege med å få opp på DAB.

Anterialis

Sitat fra: bromm på tirsdag 29. september 2015, klokken 23:05
Sitat fra: Anterialis på tirsdag 29. september 2015, klokken 22:38
Hos meg fungerer ikke dette med at speilet skal dreie til høyre ved hø.blink... Forsøkt flere ganger både med speilknapp i venstre og høyre posisjon... Speilet vipper fint nedover når jeg rygger dog :)

Tips til hvordan jeg få dette til å funke?
Og du svinger til høyre ? (altså på årntli)

Jepp, forsøkte i 10 min på alle forskjellige måter for å få dette til å fungere. Blinket alle gangene, alt fra litt sving til full sving. Speilbryteren står alltid til venstre, men har aldri bemerket at speilet svinger ut måt høyre... Skal gjøre en ny test snart...
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

bromm

Sitat fra: Anterialis på onsdag 30. september 2015, klokken 23:12
Sitat fra: bromm på tirsdag 29. september 2015, klokken 23:05
Sitat fra: Anterialis på tirsdag 29. september 2015, klokken 22:38
Hos meg fungerer ikke dette med at speilet skal dreie til høyre ved hø.blink... Forsøkt flere ganger både med speilknapp i venstre og høyre posisjon... Speilet vipper fint nedover når jeg rygger dog :)

Tips til hvordan jeg få dette til å funke?
Og du svinger til høyre ? (altså på årntli)

Jepp, forsøkte i 10 min på alle forskjellige måter for å få dette til å fungere. Blinket alle gangene, alt fra litt sving til full sving. Speilbryteren står alltid til venstre, men har aldri bemerket at speilet svinger ut måt høyre... Skal gjøre en ny test snart...
Ok, husk "årntli" - dvs. både "i fart" (opp til 20 km/t) og med sving til høyre + blink....

Anterialis

#1138
Fint du minner meg på det, men ja, har utført normale svinger til høyre. Til og med svinger hvor jeg rett før svingen/krysset har passert en syklist på høyre fortau slik at aktuell svingmodus ville vært veldig behjelpelig. Hastigheter fra 10-80 og påsatt blinklys fra 3-20 s før svingen, samt initiert blinklys også mellom 10-80 kmh...

Andre forslag taes imot med takk!

Kanskje jeg ikke har denne funksjonen på min april-fødte i3??

EDIT: bilen min var jo inne til SW oppdatering noen uker tilbake, jeg har faktisk ikke testet dette skikkelig etter det... Men heller ikke bemerket at det plutselig fungerer. Kan. Open bekrefte at speilbryteren skal være i samme posisjon som "vipp ned ved rygging"-posisjonen? Altså venstre.?
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

TorS

Jeg er på høstferie til Samnanger (nabokommune til Bergen). Jeg har fortsatt ikke fått testet køstyringsassistenten. Er det noen som vet om den virker på noen veier i Bergen?
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA