Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

moonbuggy

Klykken, jeg trodde det, men det gjør det ikke hos meg (testet flere ganger).
Jeg har valgt gunstig lading på tidspunkt utenfor starttidspunkt. Når jeg velger klimatiser nå, skjer ingenting.
Men, jeg skal teste mer. Når aktiv lading er inne, fungerer det.

Klykken

Venter du til at det står p-klimatisering startet og at tilkoblingsrutinen er fullført før du lukker appen, da?

Men jau, det kan hende tidsbestemt lading blokkerer for den manuelle klimatiseringen, uten at jeg har testet der, men i så fall er det en feil i softwaren til bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

Jeg har nettopp testet igjen. Det virker  :)
Du har antagelig rett. Jeg ventet ikke lenge nok.
Jeg bruker som sagt gunstig lading. Da kan jeg stå innplugget hele tiden uten at bilen umiddelbart lader seg opp til 100%. Jeg har 32A lading så det tar ikke lang tid å få bilen opp til 100% når det trengs.
Det betyr kanskje lite med sikkerhetsmarginene BMW har lagt inn, men prøver allikevel å holde batteriet rundt 50-60% nå bilen står.

brimi

Går det an å få skrudd av gong lyden hver gang jeg går ut av bilen? Vet jeg kan justere volumet, men den har et min nivå som er altfor høyt og irriterende.
En annen ting, kan jeg varsles ved ladefeil? Har bare skjedd en gang, men det kunne vært krise om bilen trengte rekkevidden, også var ladingen stoppet ila kvelden.
Bmw i3

02jan

Sitat fra: moonbuggy på lørdag 03. januar 2015, klokken 00:17

Jeg har prøvd å slå på klimatisering, men det skjer jo bare til de presatte tider. Er det ingen måte å starte klimatisering nå, og overkjøre alle tider som er plugget inn ?

Som flere over skriver, ja trykk på vifteknapp i app'n skal starte klimatiseringen. Jeg har tidsinstilt denne selv, men overstyrer ofte.

Spesielt nå som det har vært -10 og kaldere , har jeg startet klima 1 time tidligere en kjøring, slik at klimatiseringen har gått både 2 og 3 ganger før avreise.

Har også programmert inn knappen i nøkkel til å starte klima direkte ved trykk. Denne funger selv inne fra kontoret og ut på gaten opptil 70 meter.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

moonbuggy

Hjelp! :-[
Appen har mistet kontakten til bilen. Jeg har også prøvd å registrere bilen på nytt i Connected drive, men koden systemet skal sende bilen og etterspør, kommer ikke til bilen.
Noe tips om løsning ?
Noe som kan resettes, eller er det bare å kontakte BMW ?

Vind

Sitat fra: brimi på lørdag 03. januar 2015, klokken 21:02
Går det an å få skrudd av gong lyden hver gang jeg går ut av bilen? Vet jeg kan justere volumet, men den har et min nivå som er altfor høyt og irriterende.
En annen ting, kan jeg varsles ved ladefeil? Har bare skjedd en gang, men det kunne vært krise om bilen trengte rekkevidden, også var ladingen stoppet ila kvelden.
Jeg blir varslet ved ladefeil ved at ConenctedDrive sender meg epost.  Mener jeg huket av for det inne på ConnectedDrive siden.  Har reddet meg noen ganger når sikringer har gått.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

moonbuggy

Sitat fra: moonbuggy på søndag 04. januar 2015, klokken 13:13
Appen har mistet kontakten til bilen. Jeg har også prøvd å registrere bilen på nytt i Connected drive, men koden systemet skal sende bilen og etterspør, kommer ikke til bilen.
Noe tips om løsning ?
Noe som kan resettes, eller er det bare å kontakte BMW ?
Ingenting skjedde på mange timer. Så dumpet alle meldingene med nye sikkerhetskoder inn samtidig (5).
Etter mye om og men, så kom så fikk jeg appen igang igjen.

ganton

Sitat fra: Vind på søndag 04. januar 2015, klokken 20:22
Sitat fra: brimi på lørdag 03. januar 2015, klokken 21:02
Går det an å få skrudd av gong lyden hver gang jeg går ut av bilen? Vet jeg kan justere volumet, men den har et min nivå som er altfor høyt og irriterende.
En annen ting, kan jeg varsles ved ladefeil? Har bare skjedd en gang, men det kunne vært krise om bilen trengte rekkevidden, også var ladingen stoppet ila kvelden.
Jeg blir varslet ved ladefeil ved at ConenctedDrive sender meg epost.  Mener jeg huket av for det inne på ConnectedDrive siden.  Har reddet meg noen ganger når sikringer har gått.

Har prøvd å finne ut hvor man huker av opsjonen å få tilsendt mail ved ladefeil, uten hell... Husker du i hvilken connecteddrive webside/meny dette var?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Vind

Sitat fra: ganton på mandag 05. januar 2015, klokken 09:26
Har prøvd å finne ut hvor man huker av opsjonen å få tilsendt mail ved ladefeil, uten hell... Husker du i hvilken connecteddrive webside/meny dette var?
Tror den heter Battery Guard - sender epost/ vasrling ved lavt batteri , men har også varslet meg når ladingen har feilet.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

moonbuggy

Innstillinger
   >Mine data
   >Opprett tjeneste
      >Aktiver Remote Services
      >E-postkontoer
      >Send to Car
      >Battery Guard

Det er menyen jeg får opp når jeg velger tjenester.

ganton

Sitat fra: moonbuggy på mandag 05. januar 2015, klokken 15:25
Innstillinger
   >Mine data
   >Opprett tjeneste
      >Aktiver Remote Services
      >E-postkontoer
      >Send to Car
      >Battery Guard

Det er menyen jeg får opp når jeg velger tjenester.
Takk.
Den var visst aktivert. Får ikke mail eller sms ved ladefeil (3 ganger ila jula). Hvis appen er åpen har det hendt at det har kommet opp varsel på telefonen men tror ikke det har skjedd hver gang.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Bjørg Sveen Fjeldberg

Sitat fra: Coachen på søndag 09. mars 2014, klokken 21:25
Tenkte en generell tråd hvor vi kan spørre andre I3 eiere om ting vi lurer på kan være greit istede for å lage nye tråder hele tiden.

Det jeg lurer på er hvorfor fortsetter bilen å blåse luft etter at jeg har parkert og slått den av?
Det lyser i displayet hvor temp`en står, ikke tall men et tegn.
Er det en funksjon som skal være der eller er det noe jeg har slått på ved en feil?

Klykken

Viften går når kladden er satt i for å holde temperaturen på batteriene vedlike. Og hvis du har satt på "ventevarmen" som du får spørsmål om når du stanser bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Bjørg Sveen Fjeldberg

Og dette lurer jeg på: Jeg fikk min BMWi3 16. september 2014. Fornøyd. Heldigvis var det meste innstilt fra fabrikk eller på klargjøringen på Bravida i Oslo. Jeg har stort sett bare ladet hjemme med 12 A i stikk på min car-port. Jeg likte imidlertid å følge med på kartet alle ladepunkter som kom på min vei. Men nå er plutselig kartet på skjermen helt uten symbolet for bensinstasjon og ladepunkt. Har jeg fått endret en innstilling? Noen som vet hvordan jeg kan få symbolet for lading tilbake på kartet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA