Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Thomas81

Var vel Jeremy Clarkson som innrømmet han brukte ryggekameraet i kø for å se på fine damer i bilen bak. :)
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Rismyr

På min bil er 5AK LED lyselementer med i en av pakkene. Jeg har ikke bestilt øvrig LED lys. Er det noen som vet hva 5AK inneholder?
H

Vind

Sitat fra: Rismyr på mandag 17. mars 2014, klokken 10:17
På min bil er 5AK LED lyselementer med i en av pakkene. Jeg har ikke bestilt øvrig LED lys. Er det noen som vet hva 5AK inneholder?
Lys i fotbrønn, interiøret (innvendig i dørene) og i dørhåntakene, under displayet, og i taket mellom solskjermene - så det ikke er bekmørkt om natten.  Kan justeres (styrken) , og velge mellom Modern (hvitt) og Classic (Amber / rødlig - som på gamle BMWer)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Sitat fra: Vind på mandag 17. mars 2014, klokken 11:22
Sitat fra: Rismyr på mandag 17. mars 2014, klokken 10:17
På min bil er 5AK LED lyselementer med i en av pakkene. Jeg har ikke bestilt øvrig LED lys. Er det noen som vet hva 5AK inneholder?
Lys i fotbrønn, interiøret (innvendig i dørene) og i dørhåntakene, under displayet, og i taket mellom solskjermene - så det ikke er bekmørkt om natten.  Kan justeres (styrken) , og velge mellom Modern (hvitt) og Classic (Amber / rødlig - som på gamle BMWer)
Nå tror jeg du lover for mye Vind.
I 5AK er det kun parkeringslys og U-formet LED dag-kjørelys.
Alt det andre du beskriver får du med oppgradert interiør, og ikke med standard interiør. (og har ikke noe med 5AK å gjøre)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Rismyr

LMOR: Takk for info. Fint at U-lysene er med, disse synes jeg er tøffe.
Vind: Så håper jeg at noe av det du lister opp er med :)
HS

Vind

#50
Sitat fra: LMOR på mandag 17. mars 2014, klokken 11:26
Sitat fra: Vind på mandag 17. mars 2014, klokken 11:22
Sitat fra: Rismyr på mandag 17. mars 2014, klokken 10:17
På min bil er 5AK LED lyselementer med i en av pakkene. Jeg har ikke bestilt øvrig LED lys. Er det noen som vet hva 5AK inneholder?
Lys i fotbrønn, interiøret (innvendig i dørene) og i dørhåntakene, under displayet, og i taket mellom solskjermene - så det ikke er bekmørkt om natten.  Kan justeres (styrken) , og velge mellom Modern (hvitt) og Classic (Amber / rødlig - som på gamle BMWer)
Nå tror jeg du lover for mye Vind.
I 5AK er det kun parkeringslys og U-formet LED dag-kjørelys.
Alt det andre du beskriver får du med oppgradert interiør, og ikke med standard interiør. (og har ikke noe med 5AK å gjøre)
OK - da har jeg blandet sammen.  Kan godt stemme
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

snakkis

Er det flere som har opplevd at comfort accessen kan være litt lunefull?

Det er ikke alltid den fungerer.
Spesielt låsing etter kjøring på morgenen har jeg opplevd at ikke virker.
Kan det være at håndtaket er så kaldt at den ikke merker fingeren?

Vind

Sitat fra: snakkis på tirsdag 18. mars 2014, klokken 08:57
Er det flere som har opplevd at comfort accessen kan være litt lunefull?

Det er ikke alltid den fungerer.
Spesielt låsing etter kjøring på morgenen har jeg opplevd at ikke virker.
Kan det være at håndtaket er så kaldt at den ikke merker fingeren?
Den fungerer jo med hansker, men har opplevd at man må trykke litt hardt noen ganger, men ikke slik at jeg har synes det er ett stort problem.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Jone

Comfortaccessen på min i3 er "mindre følsom" enn på min E91 (3serie BMW), dvs jeg må ha nøkkelen nærmere bilen, og trykke "mer bestemt". Sensorene i håndtakene trigger forresten på fukt, og hansker kan gjøre det vanskeligere å låse opp.

Klykken

Hmm... Det gjelder vel tesla dette?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Thomas81

Ingen kritikk, men helt ærlig ser jeg ikke vitsen med Comfort access, 2400 kr for å slippe å trykke på knappen hoppet jeg glatt over.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Klykken

Det er jo litt show, og kjekt at det er en mulighet iallefall. Valgte ikke det jeg heller, litt fordi at jeg ikke fikk med meg at det var en opsjon. :P Men det blir ikke noe jeg savner, nei.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

MortenH

Det er kjekt å slippe å fomle etter nøkkelknippet når jeg kommer og går. Nøkkelen ligger i lomma hele tiden mens jeg kjører.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

EinarV

Tror dette er en ting som du ikke savner før du har hatt det. Jeg tror jeg hadde kommet til å savne det hvis jeg ikke hadde valgt det. Genialt spør du meg.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Thomas81

Har hatt det før og hadde da problemer med FOR lang rekkevidde, nøkkel lå inne men bilen utenfor kunne åpnes fortsatt. Hører med til historien at dette var en Ford.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA