Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

SveinJ

I USA er det samme garanti også! Et lite innlegg på BMW sin FB side?

2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

SveinJ

I Canada er det 160 000km garanti på høyspentbatteriet!!!

Toalmar

Sitat fra: SveinJ på søndag 29. januar 2017, klokken 11:15
blir ikke endring her i Norge hvis ingen sier i fra.......
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

SveinJ

På oversikten i Connected-drive er det et klokkeslett som viser når batteriet er ferdig ladet. Men dette viser ikke tiden i 24 timers modus men AM/PM uten at bokstavene synes.
Noen som vet hvordan man får 24-timers modus?

Trond.m

Sitat fra: Toalmar på søndag 29. januar 2017, klokken 12:03
Tror vel ikke det blir noen endring i dette så lenge de ligger på salgstoppen. Fra mai/juni når faclift av e-golf lanseres vil nok konkurransen bli større, så kanskje de ser mer på garantibestemmelsene da.

Toalmar

På min viser tiden i hvert fall 24 timers format. Vet dessverre ikke hvor man stiller det inn.

SveinJ

....-hmmmmm.
Åpnet "panseret" i ettermiddag og tok ut ladekabel. Men ville "panseret" gå i lås? Nei da, frost og vann = is.......

fluidblack

Finnes det noen løsning på problemet der varmeapparatet plutselig leverer kaldluft? Blir fort kjølig i kupeen på lengre turer til tross for 22 grader på displayet. Kjører kun i comfort-mode
BMW i3 94ah Fluidblack

TorS

Jeg går utifra at det ikke er under kjøring, men når bilen står stille, f.eks. under hurtiglading?

Sett på parkeringsklimatiseringen via Innstillinger -> Klima (var det vel?). Jeg har lagt denne på en hurtigknapp samt på "ruter" knappen på nøkkelen. Da er det bare å trykke på en av delene.

På den gamle versjonen er det ikke mulig å sette på parkeringsklimatiseringen under hurtiglading så lenge batteriet har mindre enn 33% soc. Jeg pleier å sette på visning av soc % og slår av klimatiseringen slik at den ikke blåser kaldluft inn. Så snart den når 33% så setter jeg på parkeringsklimatiseringen. Da kommer varmen.
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

Autowinder

Sitat fra: TM på mandag 30. januar 2017, klokken 19:51

Tror vel ikke det blir noen endring i dette så lenge de ligger på salgstoppen. Fra mai/juni når faclift av e-golf lanseres vil nok konkurransen bli større, så kanskje de ser mer på garantibestemmelsene da.

Da får alle eiere benytte enhver anledning til å spørre/snakke om hvorfor det er denne forskjellen, så med nok fuss på nettet og ellers, blir det forhåpentlig en harmonisering på 160 000 km for oss.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

SveinJ

Sitat fra: Toalmar på søndag 29. januar 2017, klokken 12:03

Fyldesgjørende svar fra BMW Norge >:(

Hei Svein,

Takk for henvendelsen din.

BMW Batterigaranti og nybilgaranti vil variere fra land til land.

Med vennlig hilsen

Philip - BMW Support
Customer Relations

fluidblack

Sitat fra: TorS på onsdag 01. februar 2017, klokken 00:26
Jeg går utifra at det ikke er under kjøring, men når bilen står stille, f.eks. under hurtiglading?

Sett på parkeringsklimatiseringen via Innstillinger -> Klima (var det vel?). Jeg har lagt denne på en hurtigknapp samt på "ruter" knappen på nøkkelen. Da er det bare å trykke på en av delene.

På den gamle versjonen er det ikke mulig å sette på parkeringsklimatiseringen under hurtiglading så lenge batteriet har mindre enn 33% soc. Jeg pleier å sette på visning av soc % og slår av klimatiseringen slik at den ikke blåser kaldluft inn. Så snart den når 33% så setter jeg på parkeringsklimatiseringen. Da kommer varmen.

Nei vi snakker under kjøring.. Kjørte Lillestrøm - Drammen forrige uke, og ble nødt til å ta på lue og votter igjen halvveis.
BMW i3 94ah Fluidblack

Zuexi

Sitat fra: fluidblack på tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:56
Finnes det noen løsning på problemet der varmeapparatet plutselig leverer kaldluft? Blir fort kjølig i kupeen på lengre turer til tross for 22 grader på displayet. Kjører kun i comfort-mode
Har sliti med det samme. Spesielt på kjøreturer på over 1 times tid.
Vet ikke om noen har vært i kontakt med BMW ang dette tidligere?

Toalmar

Sitat fra: Zuexi på onsdag 01. februar 2017, klokken 19:04
Sitat fra: fluidblack på tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:56
Har sliti med det samme. Spesielt på kjøreturer på over 1 times tid.
Vet ikke om noen har vært i kontakt med BMW ang dette tidligere?
Er vel en sak for BMW. Hadde kjørt rett til forhandleren og snakket med de om det.

SveinJ

Pendler 80km hver vei, tar 1h10min, stiller inn på 25 men opplever ikke at det begynner å blåse kaldt kontinuerlig i Comfort. Men av og til kortere perioder med kjøligere luft.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA