Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

LMOR

Jeg kjørte samme rute i mai og nå i helgen, 20" vs 19". Ingen merkbar forskjell i komforten, heller bedre med 20", men nok pga av skinnsetene er bedre/mykere. Merket ikke noen forskjell i forbruket heller.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ApeX

Prøvekjørt med både 19" og 20". Merket overhodet ingen forskjell. Verken på forbruk eller komfort.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Klykken

Vurderer å selge min i3 fra 2014 om dagene. Er det urimelig å be om 220k? Nypris var 324 laken, og utstyrskombinasjon som følger (standardinteriør):
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

ApeX

Det er godt mulig du har gjort det allerede, men det er sikkert greit å ta en titt på biler med samme årsmodell, utstyrsnivå og ca. kjørelengde for å få en feeling på hva markedsverdien kan være. Alternativt er det vel bare å legge den ut for 220.000 og se om noen biter :)
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Beckern

Ser vel ut til at prisen på annonsene ligger rundt der.

Klykken

Ja, ser nesten ut som det er prisen folk ber om. Jeg tenker jeg prøver etter hvert, så får vi se om det er noen som biter på. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Utstyrslista ser bra lik ut som min 2014-modell, men du har ikke ryggekamera eller Park Assistant-tilbehøret ser jeg. Jeg betalte 230k for ett år siden, km.stand 12500. Jeg pruta ned fra rundt 255k.

220k er nok bra riktig, men da må du rekne med å gå med på rundt 200k.

Du skal vel fortsette som elbilst? :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

LMOR

Er det noen med Protonic Blue som får riktig farge i appen?
Jeg får riktig farge i bruksanvisningen og på ConnectedDrive, men ikke i iRemote appen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

masae

Riktig farge i den nye BMW Connected appen, men feil farge (hvit) i den "gamle" i Remote appen.
i Remote er ikke oppdatert etter at de blå bilene ble introdusert. Fargen legges sikkert til i neste oppdatering.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Klykken

Sitat fra: JorgenM på fredag 02. september 2016, klokken 11:56
Utstyrslista ser bra lik ut som min 2014-modell, men du har ikke ryggekamera eller Park Assistant-tilbehøret ser jeg. Jeg betalte 230k for ett år siden, km.stand 12500. Jeg pruta ned fra rundt 255k.

220k er nok bra riktig, men da må du rekne med å gå med på rundt 200k.

Du skal vel fortsette som elbilst? :)
Ser for meg at det kan ende på rundt 200k, ja. Har kjøpt min siste eksosbil jeg, så hvis det nå ikke skjer noe som gjør elbiler uforholdsmessige dyre forblir jeg evig elbilist!

Skal ha Tesla nå, tenker jeg. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Ok, da ser jeg deg på tesla-forumet ;)

Har hørt at hvis hverken selger eller kjøper er fornøyd med prisen så er det riktig pris ;D
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Klykken

Hehe, det høres ganske riktig ut ja. ;D
Blir værende og spre kvalme på dette også selv om det blir så Teslaen blir realisert. Ser du har P85 fra '13. Fornøyd?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

Spørsmål ang omluftvalget på A/C: Bruksanvisning til i3 tilsier at dette fungerer slik det er på tradisjonelle BMW'er.

  • Av: 100% uteluft tilføres kupé
  • A: 100% uteluft så lenge denne ikke er forurenset, full resirkulering ellers
  • M: 100% resirkulering (inntil timer slår den av)

For å spare strøm, hadde vel vært ønskelig om A[utomatikk] tok inn tilstrekkelig med uteluft til å opprettholde kvaliteten på inneluften (fuktighet, O2 og CO2), men unngikk unødvendig utskifting av allerede riktig klimatisert luft. Skjer dette? Automatisk viftehastighet spiller jo også inn her. På den gamle bensinbilen er det jo "alltid" nok varme å ta av, og har derfor brukt både automatisk hastighet og omluft.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

Du har flere nivåer du kan bestemme. På Eco Pro er det mer fokus på å spare strøm, og både i Comfort og Eco, kan du stille inn hvis mye luft som byttes med vifteinnstillingen. (altså rammen autoprogrammet kan jobbe innen)
For å spare mest mulig strøm pleier jeg å kjøre EcoPro med viften på 1. Da kan det i enkelte tilfeller komme dugg på rutene, og så snart jeg ser det, så trykker jeg på defrost av frontruten, og da tar det typisk 30-60s før det meste er duggfritt, og så skrur jeg av defrost.


2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Hejduk

Noen som vet hvordan bare liste ut hurtigladestasjoner på navi? Litt dumt å måtte bruke app på mobilen.
2021 Model 3 LR blå
2021 Model Y LR hvit
2019 Model 3 LR grå
2018 Hyundai Kona grå
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA