Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Klykken

#1725
Sitat fra: Harald Amundsen på fredag 03. juni 2016, klokken 12:04
Skal alle ha "blau" nå? Nå ble jeg i tvil da jeg har bestilt Fluid Black som de sier er vanskelig å holde pen, men er det virklig så ille? Blir vell behandling før hver sesong (sommer/vinter). Noen som har erfaring med Fluid Black?
Sort er generelt en lite tilgivende farge hvor riper (type vaskestriper) vises veldig godt. I tillegg er den vanskelig å holde "sort" pga trafikkfilm og generell skiitt. Blir fort matt og grå, om du skjønner. :)

Men med riktig vedlikehold er det desidert penest med sorte biler (etter min mening)! ;D

EDIT:
Flere sorte biler:
http://www.detailersclub.no/forums/topic/27487-ss-bmw-e39-shadowline-gr%C3%A5-til-svart-av-mikalsen/
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Tidligere hadde jeg kun sorte biler, men som sagt over her, sort lakk viser riper sinnsykt godt, ok er ofte veldig myk. Samme erfaring på VW, Audi, BMW og Tesla.

Generelt er lyse farger gode bedre på å skjule både riper og støv. F.eks  Sølv og Titan, tett fulgt av hvit.

På i3 er jeg en av de som synes at den sorte stripen sett fra siden er litt tøff, og bakfra ser det rart ut uansett.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Sitat fra: turfsurf på fredag 03. juni 2016, klokken 14:51
Tidligere hadde jeg kun sorte biler, men som sagt over her, sort lakk viser riper sinnsykt godt, og er ofte veldig myk.
Hvordan kan den være myk ?. Det er vel samme klarlakk på den som på en metallic-lakk ? I så fall skulle den vel være like godt beskyttet mot riper, men at skitt og riper synes bedre enn på andre farger er det ingen tvil om.

MrBeery

Vel, en kommer vel uansett ikke unna en bil som har sort panser, tak og bakluke. Da kan vel resten like greit være sort også :P

Klykken

Taket har kun klarlakk, og bakluken er stort sett av glass. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Panseret og spoileren, pluss lasteterskelen riper ihvertfall sykt lett.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

john

Når jeg får min vil jeg vurdere å foliere det som er sort med xpel eller liknende folie.

MrBeery

Nå ble jeg litt oppgitt. Tolket "cruisekontroll med bremsefunksjon" som følger med comfort-pakke som å være adaptiv cruisekontroll.

Er dette virkelig bare en vanlig cruisekontroll? Hvis dette er tilfelle er det helt utrolig at man må opp på toppakke for å få noe så vanlig som en adaptiv cruisekontroll. I tillegg ser den ut til å være langt unna kvaliteten på for eksempel e-Golf som bruker radar. Rett og slett vanvittig dårlig av BMW.

Klykken

Bremsefunksjon tilsier at den holder farten selv i nedoverbakke... Trodde samme da jeg kjøpte min i3. :P
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

MrBeery

Fantastisk misvisende markedsføring. Synes allerede at ekstrautstyret på i3 koster så usaklig mye, og skal man ha ACC så må en i prinsippet kjøpe fully charged (krever vel oppgradert interiør). Med andre ord, rimelig dårlig da ACC er standard på e-Golf.


turfsurf

Dere som klager på utstyrsprisen på i3 kan ikke ha kjøpt BMW, Mercedes eller Audi (eller dyrere VW) før. På siste fossilbilen vår kostet ekstrautstyret like mye som en hel i3...


Sent from my iPad using Tapatalk
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Ellers så er dog VO-ACC som på i3 korrekt observert helt elendig, med noen få unntak (den følger ganske godt når den endelig virker)


Sent from my iPad using Tapatalk
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Beckern

Så dårlig ACC er vil jeg ikke anbefale den med mindre man uansett skal ha oppgradet interiør.  Særlig gjelder dette om bilen står ute om natten.
ACC har da problemer over halvparten av året.

Magster

Mente jeg leste at kravet om oppgradert interiør er borte?

Ellers har jeg ikke hatt problemer med ACC på min i3. Den har koplet ut 6-7 ganger siden jeg kjøpte bilen i Januar, brukes daglig.

LMOR

Jeg har x antall problemer, i dag igjen med dugg om morgenen. Men 5-10min med defrost, så er det borte. Ville aldri kjøpte en bil uten, selv med disse irriterende vestlandsproblemene. Håper den nye har automatisk defrost. Kamera bør jo kunne se at det et dugg  ;)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA