Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

rth

DAB radioen.  Jeg har 2 biler med DAB. En fra Skoda og i3. Typisk når nyhetene kommer og jeg hører på lokalsending, så blir det stille. Jeg kan skifte fram og tilbake mellom 2 stasjoner, hører nyheter ett lite sekund og så stille igjen. Må skifte til FM for å få med meg sånt. I dag lot jeg det bare være stille for å høre om den kom i gang igjen etter nyhetene, men stillheten fortsatte.

Bil fra Skoda gjør dette helt greit. Den klarer forøvrig også skifte fram og tilbake mellom DAB og FM i tuneller også. i3 sørger for stillhet. 

Er det flere som har det sånn?

bromm

Sitat fra: rth på lørdag 30. april 2016, klokken 18:45
DAB radioen.  Jeg har 2 biler med DAB. En fra Skoda og i3. Typisk når nyhetene kommer og jeg hører på lokalsending, så blir det stille. Jeg kan skifte fram og tilbake mellom 2 stasjoner, hører nyheter ett lite sekund og så stille igjen. Må skifte til FM for å få med meg sånt. I dag lot jeg det bare være stille for å høre om den kom i gang igjen etter nyhetene, men stillheten fortsatte. Bil fra Skoda gjør dette helt greit. Den klarer forøvrig også skifte fram og tilbake mellom DAB og FM i tuneller også. i3 sørger for stillhet. 

Aldri stille her i Trondheim, nei - verken i eller utenfor de tunnelene som er utbygd.

jcnorway

Fungerer hvilken som helst USB-kabel (f.eks den som følger med telefonen og er en del av laderen) i forhold til å koble til iPhone eller må man ha en eller annen BMW-sertifisert sak?

Synd at dette ikke kan skje via f.eks BT. Er det kapasitetsmessige årsaker til at man ikke får full integrasjon via BT og må ty til kabel? Muligheter i fremtiden at dette skjer trådløst?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Beckern

Sitat fra: rth på lørdag 30. april 2016, klokken 18:45
DAB radioen.  Jeg har 2 biler med DAB. En fra Skoda og i3. Typisk når nyhetene kommer og jeg hører på lokalsending, så blir det stille. Jeg kan skifte fram og tilbake mellom 2 stasjoner, hører nyheter ett lite sekund og så stille igjen. Må skifte til FM for å få med meg sånt. I dag lot jeg det bare være stille for å høre om den kom i gang igjen etter nyhetene, men stillheten fortsatte.

Bil fra Skoda gjør dette helt greit. Den klarer forøvrig også skifte fram og tilbake mellom DAB og FM i tuneller også. i3 sørger for stillhet. 

Nope. Det forsvinner stadig og NRK er desidert verst, men det har ikke med nyheter å gjøre men antagelig med at NRK bruker større båndbredde. P4 og Radio Norge kommer alltid greit inn mens Nrk kutter stadig i indre aksershus.

LMOR

Jeg har klagd flere ganger uten at de vil innrømme at det er en svakhet et sted. En portabel DAB+ radio inne i bilen fungerer fint, mens i3 faller ut nesten hver dag på samme sted, som har fri sikt til senderen. Jeg tror ikke den takler for sterkt signal heller. Stort sett virker det fint, men dårligere enn radioen til 290.-...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

RodeoKlovn

Sitat fra: turfsurf på lørdag 30. april 2016, klokken 13:41
Det er bare å registrere bilen på tysk eller uk Connected drive og bestille Connected drive services derifra.

Sent from my iPad using Tapatalk

Kan du utdype dette litt?
2016 BMW i3
2018 BMW i3s
2019 Jaguar I-Pace HSE First Edition

rth

For meg så har det helt klart noe med kombinasjonen P1 lokalsending og Nyheter. En får med seg at nyhetene starter opp for så å ha stillhet. Bytter jeg til P2 får jeg nyheter. Men ikke på P1.

Trond.m

Jeg stod parkert en times tid i dag tidlig mens bilen var tilkoblet 32A.
Jeg hadde problemer med å få varme i bilen. Først da jeg koblet fra kontakten ble det full fres i varmeapparatet. Er det fordi varmeapparatet er nedprioritert, så all kapasiteten går til lading. Er det noen innstilling for å kjøre varmeapparatet på fullt, så får ladingen klare seg med det det som er til overs ?  Det er vel ikke samme problematikk ved hurtiglading ?

turfsurf

Sitat fra: RodeoKlovn på lørdag 30. april 2016, klokken 23:09

Kan du utdype dette litt?
Gå til:
https://www.bmw-connecteddrive.de

Registrer deg der. Gå på settings, manage vehicles, legg til i3en. Etterpå aktiver remote services. Gå så på store og bestill det som heter "ConnectedDrive services".  Ett eller annet sted må man og fylle ut betalingsinformasjon.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

LMOR

For mindre risiko for feil, så bør en fjerne bilen fra de norske sidene først, vente 1 time, så gjøre det over.
Tilbake blir det samme prosess. Det å vente en time begge veier er lurt, for da er du sikkert på at alle systemene og bilen er oppdatert.
Henger du igjen, så ser du det på språket i online tjenestene i bilen.

Ferry

Hvordan får jeg spiderweb på kartet? Betinger det noe utstyr eller tjeneste jeg ikke har? Får kun rekkevidde som en sirkel.

LMOR

Sitat fra: Ferry på torsdag 05. mai 2016, klokken 21:23
Hvordan får jeg spiderweb på kartet? Betinger det noe utstyr eller tjeneste jeg ikke har? Får kun rekkevidde som en sirkel.
Har du business 606 eller professional 609?
Er det noen med 606 som ser noe annet enn en sirkel, eller noen med 609 som har sirkel?

Ferry

Business 606. Har for så vidt mistenkt at det er årsaken.

LMOR

Sitat fra: Ferry på torsdag 05. mai 2016, klokken 21:30
Business 606. Har for så vidt mistenkt at det er årsaken.
Hvis ingen rapporterer noe på spørsmålet over er det nok det, men som jeg nevner i en annen tråd rett under akkurat nå, så har den ingen verdi. Har aldri hatt noe nytte av den på 25 måneder.
Heller ikke RTTI har noen gjennomsnittlig verdi. Har hjulpet meg 1 gang, men har skapt uro minst minst 2 ganger i måneden, og hver eneste dag jeg er ute og kjører er det røde eller gule områder som burde vært grønne, og grønne som ikke burde vært det.
Og vegmeldingene mangler ofte, og i mange måneder var det et område i Bergen med 10 innkjøring forbudt skilt pga stengt veg som ikke var reell. Problemet var at bilen da insisterte på at jeg kjørte en annen vei...
Dette er med i pakken jeg kjøper, men jeg ville valgt det bort nå hvis jeg kunne.

Og mens jeg er i gang  :), det er irriterende at de fremdeles reklamerer med "Route Ahead" på den nye norske i3'en, en funksjon som aldri har fungert i Norge...

(Jeg tror både Route Ahead og RTTI er noe BMW Norge kunne har fått til å fungere hvis de bare hadde prioritert det)

Sungrazer

Når man selger bilen, hva er den beste fremgangsmåten for å fjerne bilen fra connected drive etc?
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA