Bilmerker > BMW i3

Ting jeg lurer på.

(1/664) > >>

Coachen:
Tenkte en generell tråd hvor vi kan spørre andre I3 eiere om ting vi lurer på kan være greit istede for å lage nye tråder hele tiden.

Det jeg lurer på er hvorfor fortsetter bilen å blåse luft etter at jeg har parkert og slått den av?
Det lyser i displayet hvor temp`en står, ikke tall men et tegn.
Er det en funksjon som skal være der eller er det noe jeg har slått på ved en feil?

Thomas81:
Trykk en gang til på Start/stopp knappen, har selv en 3-serie som gjør dette. Mulig det kan hjelpe.

Vind:

--- Sitat fra: Coachen på søndag 09. mars 2014, klokken 21:25 ---Tenkte en generell tråd hvor vi kan spørre andre I3 eiere om ting vi lurer på kan være greit istede for å lage nye tråder hele tiden.

Det jeg lurer på er hvorfor fortsetter bilen å blåse luft etter at jeg har parkert og slått den av?
Er det en funksjon som skal være der eller er det noe jeg har slått på ved en feil?

--- Slutt sitat ---
Det slutter når du låser bilen, eller trykker Start/Stop en gang.  Det er for å holde igang luftsirkulasjon til du går ut av bilen.  Tegnet som lyser er vifte og varme tegn, eller kuldetegn om det er veldig varmt ute.

Coachen:

--- Sitat fra: Vind på søndag 09. mars 2014, klokken 22:35 ---
--- Sitat fra: Coachen på søndag 09. mars 2014, klokken 21:25 ---Tenkte en generell tråd hvor vi kan spørre andre I3 eiere om ting vi lurer på kan være greit istede for å lage nye tråder hele tiden.

--- Slutt sitat ---
Det slutter når du låser bilen, eller trykker Start/Stop en gang.  Det er for å holde igang luftsirkulasjon til du går ut av bilen.  Tegnet som lyser er vifte og varme tegn, eller kuldetegn om det er veldig varmt ute.

--- Slutt sitat ---

Jeg sto igjen utenfor å kikket et lite minutt og det samme tegnet lyste hele tiden, vet ikke om det fortsatte å blåse siden jeg var på utsiden men satser på at det stoppet ettervært

MortenH:
Prøv å låse bilen med vinduet åpent, så kan du stikke inn hodet og sjekke om vifta fortsatt går.

Min teori:
Meg bekjent er det en luftfuktighetssensor/duggsensor i bilen som automatisk skal hindre dugg i bilen. Det kan være at den overstyrer dine innstillinger og blåser luft inn etter du har parket. Den utnytter da restvarmen i anlegget.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning