Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis frem dine sommerhjul (Bilder)

Startet av mecanica vergara, fredag 07. mars 2014, klokken 09:15

« forrige - neste »

BMW850

#45
Jada, har sett det nå ;) Det er fire like felger. Original BMW turbin hadde 2 høyre og to venstre. Tesla roadster hadde det samme. Enig med deg at det mest sannsynlig er kun estetisk, bladene er nok for tynne til noe annet. Men det hadde vært greit om alle felgene hadde gått samme vei i forhold til bilen, utseendemessig. Uansett, ikke no big deal :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Havebigfun

#46
Sitat fra: tstens på torsdag 20. mars 2014, klokken 10:10
Men tilogmed på Merc SLR McLaren (som har noenlunde samme design påfelger) til 3-4 mill har 4 like felger.
Det stemmer ikke- SLR har ekte turbin-felger som flytter luft og som derfor er assymmetriske (hø/ve). Det er såvidt jeg vet Mercedes som utviklet disse hjulene- mulig for neddrift og kjøling av bremsene.
Teslas felger er fake i denne sammenhengen- noe som trekker totalvurderingen av disse betydelig ned.
Jeg kommenterte det for godt over et år siden- med link til originalbilder fra SLS- da var det ingen som brydde seg- interessant at det er flere som bryr seg nå.

Edit: SLR -felgene er smidd, Teslas er støpte - altså billige kopier.

Muffinman

Lyst til å se noe  skikkelig sleipt? Sjekk 21" felgene i designstudio. Fra begge sider på bilen. Sammenlign så  med virkeligheten.

fhovlan

Sitat fra: tstens på torsdag 20. mars 2014, klokken 10:10
Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. mars 2014, klokken 08:54
Hmm, alle mine er like. Det betyr at det blir motsatt på hver side av bilen. Litt skuffende egentlig, både at jeg ikke oppdaget det tidligere og at man faktisk ikke leverer noe som blir symmetrisk på bilen. Spesielt til den prisen.

Helt enig . Men tilogmed på Merc SLR McLaren (som har noenlunde samme design på felger) til 3-4 mill har 4 like felger . Mulig det kan ha noe m avballansering av luft inn og ut av hjulhus/under bil . Siden disse har turbin design så flytter de mest sannsynlig luft inn el ut av hjulhus avhengig av rotasjons retning . Hvis begge sider er like så kan man "pumpe" for mye luft innunder bilen og minske downforce. På en annen side så montert "andre veien så bør de vel suge lufta ut av hjulhus og underside og dermed skape downforce . Ikke vet jeg, men bare en tanke . Hadde definitivt vært penere med felgene like på begge sider  8).
Terje

Kontakt Mercedes du, så får du beskjed om at originalfelgane 21' til Tesla er Mercedes felgar. Ratt, brytarar i interiøret er også Mercedes. Dette til din orientering!

janmb

#49
fhovlan, tror du skal revurdere den ideen litt til.

Turbinfelgene du tenker på i forbindelse med Mercedes er Lorinser RS8 turbine - og har ingenting med felgene Tesla bruker å gjøre i det hele tatt. Så langt jeg klarer å finne finnes det ingen Lorinser felger som ligner de Tesla bruker i det hele tatt.

Når det er sagt er det selvsagt slik at Tesla kjøper felgene sine fra en eller annen underleverandør, men at det har noe med Mercedes å gjøre tviler jeg kraftig på - spesielt når ikke Mercedes selv bruker disse felgene.

Husk at det finnes mange andre felgleverandører som også lager felger i turbindesign så bare fordi de ligner er det langt ifra noen selvfølge at de kommer fra Lorinser Mercedes.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Stig O

Da var endelig sommerhjulene på. Breyton LS 9x21 med Micheline PSS 245/35-21, så nå kan jeg endelig kjenne på akksen uten og spinne hele tiden. Veldig fornøyd.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Høgis

#51
Det ble lekkert  8) Her er min med 22" Vossen CV4  (9x22 ET 30 og og 10,5x22 ET38)

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Jimpec

Mulig å få se hvordan innpresset er på bakhjulene Høgis?
Strøkne hjul!
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Jimpec

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

tstens

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 20. mars 2014, klokken 18:24
Sitat fra: tstens på torsdag 20. mars 2014, klokken 10:10
Men tilogmed på Merc SLR McLaren (som har noenlunde samme design påfelger) til 3-4 mill har 4 like felger.
Det stemmer ikke- SLR har ekte turbin-felger som flytter luft og som derfor er assymmetriske (hø/ve). Det er såvidt jeg vet Mercedes som utviklet disse hjulene- mulig for neddrift og kjøling av bremsene.
Teslas felger er fake i denne sammenhengen- noe som trekker totalvurderingen av disse betydelig ned.
Jeg kommenterte det for godt over et år siden- med link til originalbilder fra SLS- da var det ingen som brydde seg- interessant at det er flere som bryr seg nå.

Edit: SLR -felgene er smidd, Teslas er støpte - altså billige kopier.

Opps så det på bilder nå.Så en annonse på "ekte" SLR felger på nettet en tid tilbake og der var alle like.
Så feil kan man ta ::)

Om Teslas er støpte og billige kopier så er de langt fra billige :o
Vurderer å selge mine grå 21" og gå for Vossen CV1 22" i gunmetal .De er fete 8)
Terje

P85,White

Emilsen

Hadde mest lyst på Vossen 22" men kona må jo få lov til å bestemme hun også. Derfor ble det en løsning basert på fornuft. Orginale sommerhjul ble påmontert Polar Izar 19", resultatet ble forholdsvis bra synes nå jeg  :) Takk til gutta på Gran Dekk og Servicesenter AS
Hadeland
P3454 Fakturanr 667
Reservert April, finalize Mai, Utlevert 21. November
Standard 85kWh, hvit, alt utstyr minus sikkerhetspakke

19quiz76

Her er mine 19" Nitro Extreme med standard Goodyear - kjøpte de hos Dekkhallen på Jar som også skaffet dekktrykksensorer. Pakkepris med takstativ og skiboks, de er imøtekommende på sånt ;)

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

ebbrey

#58
Dårlig kamera men, endelig fått på mine også :D

11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

TeslaK

Polar 20" Gun metal. 245/40 på alle hjula. Syns de passer bra på delfingrå bil :D
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA