Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

klanking og klonking i driverk på Imiev?

Startet av Kjelli, torsdag 06. mars 2014, klokken 14:16

« forrige - neste »

Kjelli

Ved lave hastigheter så er det som det er noe dødgang i driv-verket på bilen. Ved køkjøring så kommer det en klank lyd hver gang jeg gir litt gass. Er noe "dødgang" akkuratt i overgangen mellom å regen bremse og gi skyv. Bilen har vært slik siden den var ny. Motorforum har hørt på dette og sa at dette er normalt. Selv om jeg har da prøvd både Tesla og Leaf og det er null "klanke" lyder der.

Er det andre som har opplevd det samme? Jeg har skrevet om dette før, men det ruller MANGE mer av disse bilene på veiene nå.

Kjell

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

lenny36

Tror du bør oppsøke en annen forhandler og få de til å ta en prøvetur.

Mr.Zero

Sitat fra: Kjelli på torsdag 06. mars 2014, klokken 14:16
Ved lave hastigheter så er det som det er noe dødgang i driv-verket på bilen. Ved køkjøring så kommer det en klank lyd hver gang jeg gir litt gass. Er noe "dødgang" akkuratt i overgangen mellom å regen bremse og gi skyv. Bilen har vært slik siden den var ny. Motorforum har hørt på dette og sa at dette er normalt. Selv om jeg har da prøvd både Tesla og Leaf og det er null "klanke" lyder der.

Er det andre som har opplevd det samme? Jeg har skrevet om dette før, men det ruller MANGE mer av disse bilene på veiene nå.

Kjell

Ja... Kan få til denne klunkelyden i sakte fart ved lastveksling (gass av/på). Har kjørt 24.000km. Men anser det ikke som noe problem. Har for øvrig litt vibrasjon fra hekken ved pådrag fra ca 70kmt. Og klunkelyder fra forstilling ved kjøring over halvskarpe fartshumper. Får ta en titt på det. Bilen er senket 40 mm.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Haahov

Hvis det er snakk om samme lyd som jeg hører (vil heller beskrive den som et lite dunk, men det er kanskje en liten forskjell på bilene) så er det lyden i overgangen fra når pedalen holdes hvor motoren er i nøytral under trill og når kraften fra motoren setter inn. Da kommer det et lite dunk. Har forsøkt å ta pedalen frem og tilbake i dette området, og merker at lyden kommer hver gang aktiv fremgang av motoren slår seg inn.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Kjelli

takk for svar. Jeg skal få undersøkt dette en gang til ved neste service da. Er ikke noe kritisk, men jeg synes det er rart. Dere som har opplevd dette beskriver det på samme måten som jeg opplever det. Lyden høres ut til å variere litt.




uppis

Jeg har det samme. Haahov sin beskrivelse passer med det jeg også opplever. Har regnet med at dette ikke er problematisk, men det er jo fint å få vite hva en kyndig mekaniker sier.
2012 i-Miev (solgt)
2018 Zoe
2021 Model 3 (snart)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA