Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utmontering av barneseter

Startet av Hyperstress, onsdag 05. mars 2014, klokken 13:14

« forrige - neste »

Hyperstress

Noen som har montert ut barnesetene i bagasjerommet, og som kan lage en guide (slik at jeg slipper gjøre det)?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cairnz

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 05. mars 2014, klokken 13:14
Noen som har montert ut barnesetene i bagasjerommet, og som kan lage en guide (slik at jeg slipper gjøre det)?
Jeg leste fra TMC-forum at det bare var å løsne de to boltene som det sitter festet med. Så kan de flyttes ut og inn. Bare vipp opp setene og se på boltfestene, så tror jeg du er langt på vei.
Elbilist

tk74

Ja jeg har utmontert barnesetene i min bil. Dette tok ca. 4 minutter. 2 bolter som må løsnes.

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

teslanor

Er det ikke bedre å si fjerne enn utmontere? ;)

MyTess


dotten

S85

P85D fra mars 2015

Hyperstress

Nå skal jeg hverken fjerne eller demontere setene, jeg skal utmontere dem. ;)

Bra det er fort gjort! Har ikke hatt tid til å se på det, hørtes bare ut som at det ikke var gjort i en håndvending da jeg spurte ved utlevering. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

petersv

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 05. mars 2014, klokken 23:34
Nå skal jeg hverken fjerne eller demontere setene, jeg skal utmontere dem. ;)

Bra det er fort gjort! Har ikke hatt tid til å se på det, hørtes bare ut som at det ikke var gjort i en håndvending da jeg spurte ved utlevering. :)

<språknazi>Du skal nok demontere de, som er den reverse operasjonen av å montere de. :)</språknazi>

Hyperstress

Sitat fra: petersv på torsdag 06. mars 2014, klokken 11:05
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 05. mars 2014, klokken 23:34
Nå skal jeg hverken fjerne eller demontere setene, jeg skal utmontere dem. ;)

Bra det er fort gjort! Har ikke hatt tid til å se på det, hørtes bare ut som at det ikke var gjort i en håndvending da jeg spurte ved utlevering. :)

<språknazi>Du skal nok demontere de, som er den reverse operasjonen av å montere de. :)</språknazi>

Har ikke folk bedre ting å gjøre..  ::)

Demontering av setene kan misforståes som en demontering av selve setet, noe jeg ikke har tenkt å gjøre. Utmontering er mer presist med tanke på hva som er intensjonen her.

Uttdrag fra Store norsk leksikon som viser bruk av ordet (innen luftfart, som er det jeg kjenner best):

"..arbeidsoppgaver består i å planlegge, gjennomføre, vurdere og dokumentere service, vedlikehold og testing av elektriske, elektroniske og digitale komponenter utmontert av luftfartøyet, og elektriske og elektroniske systemer i luftfartøyet."
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

dotten

for min del vil jeg si "Ødelegge" er et dekkende ord, for jeg har ti tommeltotter, og river og sliter i ting da jeg ikek klarer det.. Hulemann syndromet! :-) Men, kjært barn har mange navn!
S85

P85D fra mars 2015

Chlangum

Flott at vi sporer av i denne tråden også.
Jeg har tenkt å gjøre nøyaktig det samme siden jeg ikke har behov for disse setene per dags dato. Med det første øyekastet jeg hadde ser det ut som det er vanskelig å komme til bolten i hengslet mot bilen. Jeg skal bruke helgen til å studere det nærmere og evt. ligge ut bilder i denne tråden hvis jeg går for utmontering.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

rene

Jeg så på dette i dag da jeg var innom Tesla Sandnes, og det ser jo ganske greit ut å komme til de to boltene som ligger bak setebeltene nederst? To store Torx-skruer som sitter der. Gleder meg til jeg får min hjem så jeg får prøvd dette.

Eller har noen her gjort det allerede?

rene

Boltene her var med T45-hode, ikke helt standard i skru-på-sykkel-verktøyvogna mi, men fant den i et bitssett jeg hadde liggende. Lange gjenger og skruene satt godt, men med ei skralle og et par minutter var begge ute. Kunne funnet drillen men brydde meg ikke med det.
Så var det bare å løfte setene opp og ut, og videre opp på garasjeloftet. Jeg satte skruene tilbake igjen slik at de ikke forsvinner.

Hyperstress


Sitat fra: rene på søndag 30. mars 2014, klokken 18:39
Boltene her var med T45-hode, ikke helt standard i skru-på-sykkel-verktøyvogna mi, men fant den i et bitssett jeg hadde liggende. Lange gjenger og skruene satt godt, men med ei skralle og et par minutter var begge ute. Kunne funnet drillen men brydde meg ikke med det.
Så var det bare å løfte setene opp og ut, og videre opp på garasjeloftet. Jeg satte skruene tilbake igjen slik at de ikke forsvinner.

Så bra! Da satser vi på at prosessen reverseres like lett når den tid kommer :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA