Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 i media

Startet av kdid, tirsdag 04. mars 2014, klokken 15:13

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: hgs på tirsdag 11. november 2014, klokken 20:48
Elon tipper fortsatt $35000 for Model 3:

http://e24.no/bil/elon-musk-til-e24-vi-skal-lage-500-000-biler/23333865

Hmmm:
SitatDagen før han kom til Berlin besøkte han BMW ...

Og i sommer besøkte BMW Tesla. Kan se ut som om det er ett eller annet på gang mellom disse ja.

Merker meg også at temaet tilsynelatende ble endret mer eller mindre direkte over til frigivelsen av patentene rett etter å ha nevnt BMW. Husker også at patentene ble frisluppet rett etter at de snakket med BMW i sommer.

Model S 85D

Amoss

Interessant...

http://www.nevadaappeal.com/news/local/13874191-113/nevada-tesla-bacon-range
Sitat
Bacon said Tesla's newer battery-powered cars, which will target for a mid-range market rather than courting high end buyers as the current vehicles do, should have a range of 220 miles in hotter climates and above 300 in Nevada.

Får håpe han har gode kilder for påstandene sine :)  Og hva han mener med at det ikke er varmt i Nevada forstår jeg heller ikke :p

220 miles = 354 km, og 300 miles = 483 km. Håper de her snakker om EPA range....
Model S 85D

laumb

Fra Reddit der Elon har svart på spørsmål.

Amoss

Sitat fra: laumb på tirsdag 06. januar 2015, klokken 09:35
Fra Reddit der Elon har svart på spørsmål.

Ja, så den ja :)  Så er det store spørsmålet da, hva han mener med dette?  Betyr det bare at den ser flottere ut enn alle andre biler, eller at den får ett så radikalt nytt utseende at man knapt forstår at det er en bil overhode :p
Model S 85D

Havebigfun

Jeg tror det blir som TMS- i mindre utgave. TMS er heller ikke som andre biler ::)

Råde

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 08. januar 2015, klokken 19:15
Jeg tror det blir som TMS- i mindre utgave. TMS er heller ikke som andre biler ::)
Ei heller er leaf. Utsagnet kan slå begge veier  ;D
e-Golf | X75D

satheesh.net

Will Tesla Model 3 Electric Car Hit 2017 Production Date?
http://www.greencarreports.com/news/1097957_will-tesla-model-3-electric-car-hit-2017-production-date

But Tesla's most recent quarterly filing with the U.S. Securities and Exchange Commission includes a note that the company has not yet built any "alpha" prototypes of the Model 3.

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 28. april 2015, klokken 08:19
Will Tesla Model 3 Electric Car Hit 2017 Production Date?
http://www.greencarreports.com/news/1097957_will-tesla-model-3-electric-car-hit-2017-production-date

But Tesla's most recent quarterly filing with the U.S. Securities and Exchange Commission includes a note that the company has not yet built any "alpha" prototypes of the Model 3.

Trekker frem ett annet sitat fra samme artikkel:
SitatAfter that, speculation on schedule will kick into high gear if the design for the Tesla Model 3 is released sometime in 2016 as expected.

If that happens, the car will have to be much further along in development than the Model S was at the same point--which is entirely possible.
(min uthevning)
... som går rett inn på de spekulasjonene vi har i en annen tråd her for mindre enn en uke siden om at TM3 vil ha kommet lengre i utviklingen før den vises frem til neste år.
Model S 85D

timingbeltkiller

Hvorfor skulle M3 bli produsert til lovet tid når alle andre TM produkter har blitt minst ett skuddår forsinket?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Amoss

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 28. april 2015, klokken 21:43
Hvorfor skulle M3 bli produsert til lovet tid når alle andre TM produkter har blitt minst ett skuddår forsinket?

For å svare på det så må man se på hvorfor de andre modellene har blitt forsinket.

· Roadsteren: Dette var den første bilen Tesla som ett helt ferskt firma skulle lage. Var mange problemer og utfordringer som de overhode ikke hadde oversikt over da de satte igang som måtte løses. Ikke rart *den* var forsinket.
· Model S: Dette er den første bilen det uerfarne firmaet Tesla bygget helt fra bunnen, og med mange helt nye løsninger. Dette er også den første serieproduserte bilen deres, da Roadsteren praktisk talt var håndbygget i forhold. I tillegg fikk de kjøpe Fremont fabrikken *etter* at den opprinnelige planen var lagt, og denne skulle utstyres. Det som bør overraske her var at de ikke ble *mer* forsinket.
· Model X: Model S selger så godt at de ikke egentlig trenger denne modellen før Model 3 som jo er målet deres. Altså ingen grunn til å forhaste seg, da heller ta seg god tid og gjøre den *helt* ferdig - noe mange tidlige Model S eiere har påstått at Model S ikke var da den først ble levert. Heller god grunn til å "tappe" Model S salget så mye som mulig før salgsstart. I tillegg var det vist noen utfordringer med falkonvingdørene og baksetene(?!!?), men om de hadde hatt det travelt med å få ut bilen tipper jeg de hadde klart å fikse det innen den opprinnelige planen.
· Model 3: Dette er selve målet som de satte seg da de startet firmaet. I tillegg bygger de en batterifabrikk til ~5 milliarder USD, og her er Model 3 og batterifabrikken gjensidig avhengige av hverandre. De har ikke råd til å sitte på en ferdig og produserende GF lenge uten å ha Model 3 å bruke batteriene på, og de har heller ikke råd til å ha ferdige produksjonslinjer for Model 3 stående lenge og vente på batterier fra en uferdig fabrikk. For å betale ned lånene de har tatt opp for å bygge GF er de avhengige av inntektene fra salg av Model 3 ikke lenge etter planen. Med andre ord: de har rett og slett ikke råd til å la den bli nevneverdig forsinket, faren for at hele bedriften da går nedenom er da tilstedes.

I tillegg er det også viktig at de får levert sine første kontingenter med Model 3 til Norge før 1/1 2018 ;)
Model S 85D

NegativeElectrode

Unless the rest of the automotive industry does a dramatic bit of catching up, Tesla is set to sell absurd quantities of Model 3s.
http://www.digitaltrends.com/cars/tesla-model-3-performance-specs-news-rumors/
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

timingbeltkiller

Leveransestart 2016 mars og ingen bestillingsmulighet 2015 juni rimer helt enkelt ikke!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Amoss

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 15. juni 2015, klokken 20:56
Leveransestart 2016 mars og ingen bestillingsmulighet 2015 juni rimer helt enkelt ikke!

Nei, selvfølgelig rimer det ikke, det stemmer heller ikke, så da er jo det greit :)  At man skal vise frem den første prototypen - eller kanskje en alpha versjon? - er ikke på langt nær det samme som leveransestart.
Model S 85D

timingbeltkiller

Sorry, leveransestart 2017.
Men rimer det når du ser på tidene for S og X?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 16. juni 2015, klokken 08:29
Sorry, leveransestart 2017.
Men rimer det når du ser på tidene for S og X?
Ja. Model S var den første bilen de laget fra bunnen av, en tid de hadde en brøkdel av ingeniørene de har i dag. Model X var aldri spesielt høyt prioritert.

Model 3 må de få til. De har satt i gang et stort apparat for å få produsert opp nok batterier, og om Tesla ikke får omsatt disse batteriene så har Tesla et stort problem.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA