Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Åpne og lukke vinduer med nøkkel

Startet av frekri, lørdag 01. mars 2014, klokken 11:08

« forrige - neste »

frekri

Når jeg holder inne knappen som er taket på nøkkelen, så åpner alle vinduene seg. Men jeg ikke klart å finne ut hvordan jeg gjør det motsatte, å lukke alle vinduene. Noen som vet hvordan?
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Øggen

Det er diskutert før, men jeg vet, det er vanskelig å holde styr på trådene. Det går desverre ikke. Du må nok sette deg i bilen og lukke de med bryterne der. Dette er annerledes enn alle de andre nye bilene jeg har hatt. Til og med Masserarti'n hadde dette.
Savner det i app'en slik som på volvo'en.

cyber

Sitat fra: frekri på lørdag 01. mars 2014, klokken 11:08
Når jeg holder inne knappen som er taket på nøkkelen, så åpner alle vinduene seg. Men jeg ikke klart å finne ut hvordan jeg gjør det motsatte, å lukke alle vinduene. Noen som vet hvordan?

Åpner soltaket seg også med nøkkeltaktasten ?

På alle andre biler stenges vinduer og soltak med låsetasten - dette må da være et S/W-tema ?

Øyvind.h

Sitat fra: cyber på lørdag 01. mars 2014, klokken 12:41
Sitat fra: frekri på lørdag 01. mars 2014, klokken 11:08
Når jeg holder inne knappen som er taket på nøkkelen, så åpner alle vinduene seg. Men jeg ikke klart å finne ut hvordan jeg gjør det motsatte, å lukke alle vinduene. Noen som vet hvordan?

Åpner soltaket seg også med nøkkeltaktasten ?

På alle andre biler stenges vinduer og soltak med låsetasten - dette må da være et S/W-tema ?
Kanskje begrunnet med en idiotisk tanke fra USA om at det å lukke vinduene=klemfare. Klemfare=søksmål  ;D

Er en enkel sw fix, men har ikke hørt noe om at de skal fikse dette.

Tidligere i uken opplevde jeg det samme selv når jeg lastet en hylle inn i bilen. Plutselig var alle vinduene nede. Gjorde det med Passaten en gang også, men toppen av nøkkelen er helt klart mer utsatt på Model S enn eks på VAG nøkler.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

frekri

Skulle gjerne kunne åpnet takluka med nøkkelen, spesielt vent mode hadde vært sykt digg å kunne slå på.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

TeslaK

Burde kunne velge mellom flere alternative funksjoner for denne knappen. Kan beholde vinduer ned som default men jeg kunne tenke meg å kunne skru på forvarming. Nyttig når bilen er utenfor 3g dekning.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Øggen

Sitat fra: frekri på lørdag 01. mars 2014, klokken 13:12
Skulle gjerne kunne åpnet takluka med nøkkelen, spesielt vent mode hadde vært sykt digg å kunne slå på.

Dette kan du gjøre via app'en om du ikke visste det  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA