Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilder av Model 3

Startet av pej, fredag 28. februar 2014, klokken 22:43

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Dawg Dee-Lux på søndag 03. april 2016, klokken 14:29
Mye bedre plattform å bygge en GT-bil/roadster på, men noen "sportsbil" blir det aldri.

En roadster er vel den ultimate sportsbilen i mine øyne. Du tenker kanskje mer på "superbiler"?
Model S 85D

bno


Strøm Tycoon

Sitat fra: Amoss på søndag 03. april 2016, klokken 14:47
Sitat fra: Dawg Dee-Lux på søndag 03. april 2016, klokken 14:29
Mye bedre plattform å bygge en GT-bil/roadster på, men noen "sportsbil" blir det aldri.

En roadster er vel den ultimate sportsbilen i mine øyne. Du tenker kanskje mer på "superbiler"?

Nei, med "sportsbil" vender jeg tankene mot noe sånt som min egen Lotus Elise. Den er så nært du kommer begrepet sportsbil hvor du fortsatt kan kjøre med hvite skilter.

Amoss

Sitat fra: Dawg Dee-Lux på søndag 03. april 2016, klokken 18:29
Den er så nært du kommer begrepet sportsbil hvor du fortsatt kan kjøre med hvite skilter.

Denne forsto jeg ikke. Hvilken farge mener du man får på bilene når de klassifiseres som sportsbil? Trodde alle registrerbare biler i denne klassen fikk hvite skilt?

Men ja, Lotusen er en sportsbil, men en bil behøver da ikke være så ekstrem for å kunne gå inn under begrepet "sportsbil"? I alle fall ikke i mine øyne. F.eks. ville en sportsbil bygget på Model 3 chassiset ikke ha behov for så ekstreme luftinntak - selv om den helt sikkert ville kunnet ha nytte av mer luftinntak enn det den har i sedan utgaven.

... men ellers blir vel dette rimelig off-topic, var bare en bemerkning fra min side om at den - når man så den i sammenheng med Model S - virker mindre og mer sporty enn jeg fikk inntrykk av når jeg kun så bilder/film av denne alene, og så ut til å med enkle grep kunne blitt en enda mer sporty 2 seter - med eller uten tak. Så får du kalle det for hva du vil, jeg kaller det for en sportsbil :)
Model S 85D

mogu

Jeg vil fortsette off-topic! Det er jo nemlig ikke store forskjeller på en Tesla Roadster og en Lotus Elise, Roadster-chassiset er til og med basert på chassiset til Lotusen. Link under.

https://www.teslamotors.com/node/2392?no_cache=1459773318
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Strøm Tycoon

Sitat fra: mogu på mandag 04. april 2016, klokken 14:39
Jeg vil fortsette off-topic! Det er jo nemlig ikke store forskjeller på en Tesla Roadster og en Lotus Elise, Roadster-chassiset er til og med basert på chassiset til Lotusen. Link under.

https://www.teslamotors.com/node/2392?no_cache=1459773318

Jeg vet, men Tesla Roadster veier ikke 730kg ... det er der den store forskjellen ligger. Vekt ødelegger alt.

Djur1

Finnes det flere bilder av den matt sorte? 
Med svarte chrome detaljer MÅ denne nå markedet... Pleeease
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Cookie Monster

Sitat fra: mogu på mandag 04. april 2016, klokken 14:39
Jeg vil fortsette off-topic! Det er jo nemlig ikke store forskjeller på en Tesla Roadster og en Lotus Elise, Roadster-chassiset er til og med basert på chassiset til Lotusen. Link under.

https://www.teslamotors.com/node/2392?no_cache=1459773318

Roadster er raskere rett fram enn hva en standard Lotus Elise er. Men en Lotus Elise med sine 730kg er overlegen Tesla Roadster på bane som er blytung med sine 1305 kg for å være en så liten bil og som begrenser effekt etter noen få runder. Roadsteren er mer en lekebil for veien og en prototype som Tesla brukte for å teste ut teknologien i :)
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Strøm Tycoon

Sitat fra: Djur1 på mandag 04. april 2016, klokken 21:34
Finnes det flere bilder av den matt sorte? 
Med svarte chrome detaljer MÅ denne nå markedet... Pleeease

Istedet for å kjøpe en matt svart, så hadde jeg heller kjøpt en med tradisjonell lakk, og foliert eller dippet den matt svart.

I motsatt fall kommer man til å sitte med et veldig kostbart feiltrinn noen år senere. Ingen vil kjøpe den, og den kommer ikke til å se ut. Matt lakk er omtrent umulig å holde pen på sikt, og alt setter seg i den. Bare å få bort insekter og fulgeavføring er et sant "helvete".

Vår i3 er dippet (Drammen Rubberspray) med gjennomsiktig dipp, slettes ikke galt resultat. Det fine med at den er gjennomsiktig er at lysspillet i lakken kommer gjennom, og bilen ser ikke helt "matt" ut, til tross for at den er det.

De med ekstra godt syn ser litt "ujenvheter", dette er ikke i dippen, men kommer av at jeg bruker gummifornyer på etter vask for å gjøre den lettere å holde ren




Erazor

Matt svart var fin å se på, men jeg ser for meg at det kan bli et lite helvete å holde den ren. Tesla måtte ha en fyr med spruteflaske og klut for å tørke av alle fingermerkene som satte seg på bilen under prøvekjøringen. Jeg så flere bilder der hele bilen var full av flekker. Fant ikke igjen det verste, men man kan se ganske tydelige merker på disse bildene:




RuneW

Sitat fra: Erazor på tirsdag 05. april 2016, klokken 08:51
Matt svart var fin å se på, men jeg ser for meg at det kan bli et lite helvete å holde den ren.

Det skal koste å være kar - eller rettere sagt, jålebukk.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ducktolate

Jeg hadde en Ducati i matt svart for noen år siden, den var ikke spesielt vanskelig å holde ren? Jovisst er den mye mindre enn en Model 3, men sykkelen hadde hel "kåpe" og var grei å vaske. Synes det er værre å holde orden på min sorte S nå enn jeg mener å huske matt svart var. Men det spørs om man er uheldig med en ripe eller noe, da kan det vel hende det blir vanskelig å reparere?

Ang rubberspray, har de kommet med lakk som tåler Prickbort nå?

Strøm Tycoon

Sitat fra: ducktolate på tirsdag 05. april 2016, klokken 18:04
Jeg hadde en Ducati i matt svart for noen år siden, den var ikke spesielt vanskelig å holde ren? Jovisst er den mye mindre enn en Model 3, men sykkelen hadde hel "kåpe" og var grei å vaske. Synes det er værre å holde orden på min sorte S nå enn jeg mener å huske matt svart var. Men det spørs om man er uheldig med en ripe eller noe, da kan det vel hende det blir vanskelig å reparere?

Ang rubberspray, har de kommet med lakk som tåler Prickbort nå?

Nei, men når det er sagt, jeg pendler på E6 daglig, og vasker derfor bilen ikke så altfor ofte. Hver 4-6uke blir det, og benytter da oppvaskmiddelet Yes, og behandler med gummifornyer etterpå.

Så og si ingenting som sitter fast i overflaten.


asgeirn

2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Einride

Tøff farge, men akkurat dei felgane kan eg klare meg utan. Minnar om grytelokka til i3!  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA