Bilder av Model 3

Startet av pej, fredag 28. februar 2014, klokken 22:43

« forrige - neste »

bakskj

2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

jensjacob

For såvidt nydelig, men hvornår lærer Tesla at hvis de vil sælge elbiler til folket - inklusive det norske - så skal de kun satse på rækkevidde og pris ? Glem fancy midterkonsoller og dørhåndtag der kører ind og ud selv. Endda blot 50 kW hurtigladning og 11 kW hjemmeladning ville have været så udemærket til gengæld for et 60 kWh batteri.

Hvorfor kan de (nogen som helst) ikke bare lave en bil med udseende, kvalitet og funktion som e-Golf og pris og rækkevidde som Tesla.

Nu er Tesla jo ikke dumme og de har efterhånden designet og bygget en del elbiler så de bygger sikkert det der er teknisk muligt. Derfor bliver jeg også mere og mere bekymret for om ovenståene overhoved kan lade sig gøre.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Bjoris

Sitat fra: jensjacob på fredag 01. april 2016, klokken 06:55
For såvidt nydelig, men hvornår lærer Tesla at hvis de vil sælge elbiler til folket - inklusive det norske - så skal de kun satse på rækkevidde og pris ? Glem fancy midterkonsoller og dørhåndtag der kører ind og ud selv. Endda blot 50 kW hurtigladning og 11 kW hjemmeladning ville have været så udemærket til gengæld for et 60 kWh batteri.

Hvorfor kan de (nogen som helst) ikke bare lave en bil med udseende, kvalitet og funktion som e-Golf og pris og rækkevidde som Tesla.

Nu er Tesla jo ikke dumme og de har efterhånden designet og bygget en del elbiler så de bygger sikkert det der er teknisk muligt. Derfor bliver jeg også mere og mere bekymret for om ovenståene overhoved kan lade sig gøre.

Tesla hadde ikke eksistert om de tenkte som de andre, hva er det som er vanskelig med dette designet vs en Golf som jo er for liten som familibil. Det er jo nettopp dette som er genialt, denne bilen kan fungere som bil nr 1, det kan ikke en golf...

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cobos

Sitat fra: Muffinman på fredag 01. april 2016, klokken 06:20
Hmm, en Model S med mindre overheng? Uansett, en flott bil med unntak av fronten. Den liker jeg virkelig ikke. Minner litt om Panamera eller FF. Håper jeg endrer mening når jeg får sett mer. Synes også de kunne kostet på mer konvensjonelle dørhåndtak og kuttet rammeløse vinduer på en folkemodell. Og jeg kommer aldri til å kjøpe en bil med kun sentermontert instrumentering.  Håper det kommer en justering her. Skjermen som henger i løse lufta minner om en C-klasse på stereoider.

Det er vel forresten ingen som tror at bilene som vises så langt koster grunnprisen? Bare hjulene trekker kraftig opp vil jeg tro. Spent på hvilke standardhjul den vil komme med.
Motor Trend sier at dørhåndtakene er spaker ("levers"). Altså antagelig vipper de ut ved muskelkraft. Det burde være en like solid løsning som vanlige dørhåndtak. Den løse skjermen likte jeg IKKE, egentlig er jeg selv skeptisk til interiøret.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

epsilone6

Sitat fra: lunitiks på fredag 01. april 2016, klokken 08:02

https://youtu.be/1N47Rn2vrc0

I alle dager, han sa altså at pga at en kunne se ting i sidesynet på denne skjermen i landskapsmodus, så trengte de ingen annen skjerm rett foran. Var helt sikker på at interiøret ikke var ferdig når jeg så det på presentasjonen, men nå er det litt blandede følelser. Er kanskje en tilvenningssak, men virket bare så sterilt...

THE

Så da er det bekreftet at bakhjulstrekk er standard og firehjulstrekk er et tilvalg. Det blir også flere størrelser på batteripakke, men det er vel som forventet.

Var vanskelig å se fart på skjermen med så mye annen informasjon, og det ble også sagt i en av videoene at det ikke blir mer enn en skjerm, altså ingen instrumenter i tillegg. Jeg liker ikke å flytte blikket til siden for å se instrumentene, så HUD må på plass, i det minste som et tilvalg. Uten HUD minner den jo nesten om en Prius.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Diravi

Dette må da være en vanlig sedan med koffertlokk? Pga det bakre panoramavinduet vil ikke noen annen løsning være mulig, med mindre det forsvinner på produksjonsmodellen.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

THE

Hvis de skal fjerne panoramabakruten, så må strukturen i bilen endres. Det er ingen bjelke der overgang mellom tak og bakvindu normalt er på en bil, og forklaringen får vi jo i videoene fra prøvekjøring. Bakruteløsningen gjør at det blir nok hoderom i baksetet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA