Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Multibelegg Rød lakkproblemer!

Startet av stianrod, mandag 24. februar 2014, klokken 11:21

« forrige - neste »

_Makki_

Håper de utfører bedre jobb på bilen din Sven-Erik enn det de har gjort på lakken vist under.
Nå ca 2 uker etter lakkering. Her er lakken 100% ren, etter flere runder med avfetting og silikonfjerner.
Man kan se fargeforskjell, hologramer (feil polish og feil/møkkete pute) feil bruk av poleringsmaskin = kjørespor, lakkstøv på glass, dritt under klarlakken, ujevnheter under klarlakken, polishrester på plast..



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Teslanewbie

Har skrevet det tidligere men jeg ble advart mot å kjøpe bilen i multibelegg lakk av en proff lakkerer. Han mente det er svært vanskelig å matche fargen .

Er glad jeg lyttet .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

MGI

Sitat fra: _Makki_ på fredag 25. april 2014, klokken 00:27
Håper de utfører bedre jobb på bilen din Sven-Erik enn det de har gjort på lakken vist under.
Nå ca 2 uker etter lakkering. Her er lakken 100% ren, etter flere runder med avfetting og silikonfjerner.
Man kan se fargeforskjell, hologramer (feil polish og feil/møkkete pute) feil bruk av poleringsmaskin = kjørespor, lakkstøv på glass, dritt under klarlakken, ujevnheter under klarlakken, polishrester på plast..
I alle dager. Dette er jo kriminelt dårlig arbeid. Klaget du ikke?
Hva er verst: en elbileier som rakker ned på "fossilbilen", eller en "fossilbileier" som rakker ned på elbilen? Er flere på Elbilforum som har behov for å reflektere litt rundt denne signaturen ...

eDooku

#18
Det er med andre ord ikke noe problem å kjøpe TMS med multibelegg-farge, så lenge man (i tilfelle skade) forsikrer seg om at verkstedet KAN det de driver med. Som med alt annet, egentlig... Hvis noen gjør en dårlig jobb må man IKKE la dem slippe unna med det.

Jeg er 100% sikker på at vi valgte rett ved å velge rød farge på vår bil. Å kompromisse med en eventuell skade som skal repareres når man velger bil blir rett og slett litt for søkt. Skal man tenke slik ville "alle" kjørt rundt i grå biler. Vent, det gjør de jo...  ::)
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

BMW850

Og jeg er 100% sikker på at jeg valgte "riktig" farge. Altså haigrå  ;D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

eDooku

Good for you!  ;D  Og forøvrig gratulerer med nylevert bil?
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

BMW850

Takk på forhånd men jeg har ikke mottatt ennå. Min bil er en av 30 som står i Drammen og venter på deler  :o Er noe med håndtaket på førerdørene! Estimert levering onsdag den 30/4. Så det blir noen lange dager  :-\
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Teslanewbie

Sitat fra: BMW850 på fredag 25. april 2014, klokken 12:15
Takk på forhånd men jeg har ikke mottatt ennå. Min bil er en av 30 som står i Drammen og venter på deler  :o Er noe med håndtaket på førerdørene! Estimert levering onsdag den 30/4. Så det blir noen lange dager  :-\

? Leveringsskade ? 

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

eDooku

Uff, ikke moro med slik venting! Jeg klarer knapt å sitte stille selv, og min bil har ikke rullet ut på samlebåndet en gang...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

BMW850

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 25. april 2014, klokken 12:21
Sitat fra: BMW850 på fredag 25. april 2014, klokken 12:15
Takk på forhånd men jeg har ikke mottatt ennå. Min bil er en av 30 som står i Drammen og venter på deler  :o Er noe med håndtaket på førerdørene! Estimert levering onsdag den 30/4. Så det blir noen lange dager  :-\

? Leveringsskade ?

Regner med det er produksjonsfeil siden det gjelder 30 biler produsert samme uke. Kan på en måte si kvalitetskontrollen har fungert fordi om det er i siste liten. Jeg sitter her uten bil så håper på levering den 30/4 som er planen hvis alt går som det skal. 
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cobos

Sitat fra: BMW850 på fredag 25. april 2014, klokken 11:14
Og jeg er 100% sikker på at jeg valgte "riktig" farge. Altså haigrå  ;D
Jeg tror du har misforstått, det er delfingrå. :-D

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

BMW850

Hehe, I know... men en delfin og en hai er ganske like i fargen dersom du har lagt merke til det :P
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cobos

Sitat fra: BMW850 på fredag 25. april 2014, klokken 14:52
Hehe, I know... men en delfin og en hai er ganske like i fargen dersom du har lagt merke til det :P
Jeg men det holder ikke med en P85 for haigrå, du trenger den spesielle Predator85 versjonen for å få den i haigrå, du må nok kose deg med en mer sedat og snill delfingrå P85 :)

Fra en med multibelegg rød som hadde gråfargen som andrevalg, kos deg med bilen når du får den.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA