Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Golf GTE

Startet av tomrh, søndag 23. februar 2014, klokken 02:29

« forrige - neste »

Kenneth Ellefsrud

Etter hva jeg vet kommer det ikke i høyttalerene men i ett innsug som går igjennom dashbordet, er slik på gti,gtd og r.

Råde

Sitat fra: Kenneth Ellefsrud på lørdag 02. mai 2015, klokken 11:35
Er det noen som har bilde av golf gte med eibach fjærene? Lurer fælt på hvordan dette ser ut:)
Den ser prikk lik ut som eGolf med senkesett. Kikk litt på "skrytebilder" i eGolf forumet.
e-Golf | X75D

dsound

Sitat fra: Eple på lørdag 02. mai 2015, klokken 12:46
Noen som vet om E-Tron også har slik falsk motorlyd? :D ;D ???
nei ikke noe falsk motorlyd i Etron

Bjornsen

Er det noen som har fått med seg info om revidert statsbudsjett 12 mai. Det er snakk om endring av engangsavgift med tanke på CO2 utslipp. Det vil si mindre avgift på vekt og HK. Betyr det billigere Golf GTE?

Ingebrigt

Nå har ikke jeg sett på tallene på GTE, men Ampera hadde vel ca 15k i engangavgift før vektreduksjonen ble øket fra 10 til 15%. Det er også snakk om å fjerne minimumsavgiften på 6000 eller deromkring. Så GTE kan kaskje bli et tosifret antall tusenlapper billigere, men neppe nevneverdig mer.

jkirkebo

Sitat fra: Ingebrigt på mandag 04. mai 2015, klokken 07:58
Nå har ikke jeg sett på tallene på GTE, men Ampera hadde vel ca 15k i engangavgift før vektreduksjonen ble øket fra 10 til 15%. Det er også snakk om å fjerne minimumsavgiften på 6000 eller deromkring. Så GTE kan kaskje bli et tosifret antall tusenlapper billigere, men neppe nevneverdig mer.

Vektreduksjonen for plug-in hybrider er på 26%.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Eple

GTE har ikke avgift den bortsett fra 2400 i reg. avgift og mva.
Så lenge en holder seg til 17 tommers felger eller mindre.
Så det eneste en kan håpe på er lavere årsavgift eller andre goder for hybrider slik som el bilene har.
:D
Venter på min 2016 GTE

Drive

Eple, du har i så mange innlegg skrevet om reg. avgift med 17" og 18" felger, og jeg har lyst til å bare fremheve at det har ingen verdens ting å si om du velger 16, 17 eller 18. Det er 2400,- kr i avgift for alle som bestiller GTE ;)

Eple

2400.- ja MEN velger du 18 tommers felger øker avgiften med 2110.-
Fikk selv tilbud både med 17 og 18 tommers felger på identisk bil og avgiften økte med dette beløpet.

Tilsvarende gjelder E-Tron. Bare gå inn i "bygg din bil" der og velg større føler så kommer det straks advarsel om at det medfører økte engangsavgifter.  :'(

De 2400.- er ny bil reg, avgift og den får en uansett om en velger bilen med eller uten hjul på  ;D :D ;D
Venter på min 2016 GTE

-deleted-

I kontrakten min, herunder registrering/registreringsavgift: står det 2400,-

Akkurat hva de står får vet jeg ikke, fikk ikke noe konkret svar fra forhandler. Men bare så det er sagt så har jeg 18" også, og ikke noe mer enn 2400,-

Eple

Merkelig. ??? Senest i helgen kom det varsel om høyere avgift med større dekk. Nå kommer det ikke opp når jeg prøver.
Tilbudet jeg fikk var i januar. Kanskje noe har endret seg siden da?

Ser de har satt opp prisen på 18 tommers felger med 600 siden da så kanskje de har løst det slik?

Er jo straks mer interessant med større felger når en ikke må betale mer i avgift  ;D ;D ;D ;D
Venter på min 2016 GTE

Cydonia

Vrakpantavgiften er 2400,- og gjelder alle biler. Det er også en liten klimagassavgift for biler med aircondition-anlegg (ca. 400,-). Begge disse er vel innbakt i registreringsavgiften. Ellers er selve engangsavgiften kun beregnet ut fra vekt, motoreffekt (unntatt el-motoren), CO2 og NOx. Fra 2015 bortfalt minste oppnåelige engangsavgift, som var 3700,-. Dette kombinert med det høye CO2-fradraget og økt vektfradrag på 26% (tidl. 15%) gjør at engangsavgiften går rett i 0,- med god margin for denne bilen. (Ville vært ca. 12500,- med fjorårets regler.)

Sitat fra: chrisandre på mandag 04. mai 2015, klokken 17:59
I kontrakten min, herunder registrering/registreringsavgift: står det 2400,-
Hyundai KONA electric 2018

Eple

Noen som har fått bilen med 18 tommers felger på som kan si hvordan det er å kjøre på?
Venter på min 2016 GTE

Ingebrigt

Sitat fra: jkirkebo på mandag 04. mai 2015, klokken 13:24
Sitat fra: Ingebrigt på mandag 04. mai 2015, klokken 07:58
Nå har ikke jeg sett på tallene på GTE, men Ampera hadde vel ca 15k i engangavgift før vektreduksjonen ble øket fra 10 til 15%. Det er også snakk om å fjerne minimumsavgiften på 6000 eller deromkring. Så GTE kan kaskje bli et tosifret antall tusenlapper billigere, men neppe nevneverdig mer.

Vektreduksjonen for plug-in hybrider er på 26%.

Nå ja, før det var den 15% og før det igjen 10%.

Eple

Dere som har fått GTE bilen deres alt.. Er det en LED list i innsteget som lyser?
Ser noen E-Golfer har det men ikke alle?  Har bestilt terskelbeskyttelse på min GTE og det vil jeg ikke ha om den vil dekke over belysningen.  :D
Venter på min 2016 GTE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA