Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Golf GTE

Startet av tomrh, søndag 23. februar 2014, klokken 02:29

« forrige - neste »

-O2-

Er det noen som har sjekket forsikringspriser på Golf GTE?
Sjekket på Gjensidige og DnB (Vital), jeg kom ut med en mye bedre pris hos Gjensidige (ca. 6000,- - med 75% bonus, Bil pluss, 12000 egenandel, 20000km).
Er det noen som har sjekket hos andre selskaper?
Golf GTE april 2015

magnusr

Hei da har jeg kjørt min nye GTE i dag for første gang. Veldig god å kjøre. Men ett par problem:

Bilen mangler Adaptivt understell DCC og DAB. Noe den egentlig skulle ha hatt. Men kanskje DAB ikke er vanlig på de tyske og at det er kun de som er levert til Norge som har dette. Tatt opp med selger at Adaptivt understell mangler. Avventer svar angående dette.

Ellers var det led lys og disse var ikke adaptive slik jeg er vant med fra adaptive bi-xenon lys.

Det var også ett problem med lading. Bilen vil ikke lade fra kontakt. Prøvde til og med møller sin lader i kveld. Men nei tok ikke til seg strøm. Lyser rødt... Tar dette opp med møller neste uke,


Råde

DCC er vel ikke standard,en selger har kanskje lovet deg det?

DAB+ kan du bare forvente standard i norske biler. Kanskje ettermontere?

Ang lading. Prøv å nullstille ladekladden ved å trykke 0 og 1 samtidig og holde. Mistenker at dette ikke vil hjelpe for da ville det lyst gult, men det er verdt forsøket. Gratulerer allikevel.
e-Golf | X75D

Lassen

Sitat fra: -O2- på fredag 13. mars 2015, klokken 20:57
Er det noen som har sjekket forsikringspriser på Golf GTE?
Sjekket på Gjensidige og DnB (Vital), jeg kom ut med en mye bedre pris hos Gjensidige (ca. 6000,- - med 75% bonus, Bil pluss, 12000 egenandel, 20000km).
Er det noen som har sjekket hos andre selskaper?
Har sjekket hos Gjensidige(nito) eg og, kom på rett over 6k med 20k kjørelengde og 8000 i egenandel med 70%.
Sjekk med forhandler også, de pleier å gi godt tilbud på forsikring.
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

magnusr

Hei ble lovet en bil som hadde alt bortsett fra webasto. Så da forventa jeg jo det :) Til prisen jeg betalte skulle det jo også egentlig bare mangle 425 000 + vinter felger og dekk.

Bilen ville ikke engang lade med den andre kabelen heller. Dro inn på møller og testa med ladestasjonen de brukte på etron. Har prøvd alt tror jeg. Så møller får ta en titt.

Sitat fra: Råde på fredag 13. mars 2015, klokken 23:17
DCC er vel ikke standard,en selger har kanskje lovet deg det?

DAB+ kan du bare forvente standard i norske biler. Kanskje ettermontere?

Ang lading. Prøv å nullstille ladekladden ved å trykke 0 og 1 samtidig og holde. Mistenker at dette ikke vil hjelpe for da ville det lyst gult, men det er verdt forsøket. Gratulerer allikevel.

anorway

Har et spørsmål rundt stereoanlegget i Golf GTE.

Ser at man ikke kan velge oppgradering av stereoanlegg, slik man kan i andre Golf varianter. (Dynaudio)

Til dere som har fått bilen, hvordan er stereoanlegget? Er det noe futt i det?

magnusr

Det er da greit nok. Ikke noe råne anlegg. Ikke så bra som Bang Olufsen anlegget i min gamle Audi A5 2012 modell, men på linje med soundsystem plus som jeg hadde i min 2010 porsche cayman.

Men skjermen her er desidert den beste. Veldig god og kjapp 8" touch skjerm.

Eirik76

Er det mange som har fått sett stoffsetene, ser de akseptable ut? (selvfølgelig subjektivt hva angår smak)

Og hva med adaptivt understell, noen som har erfaringer med dette systemet og har en formening om det er verdt de nesten 10 000,-?

Eple

Venter på min 2016 GTE

Cydonia

Sitat fra: Eple på tirsdag 17. mars 2015, klokken 14:10
Noen som vet om Golf GTE benytter 3G eller 4G?

Det er vel to muligheter for at GTE bruker mobilnettet. Car-net e-remote innebygd i kontrollenheten (ekstrautstyr), og/eller via eget simkort med Discover Pro. Uansett er det neppe snakk om 4G.
Hyundai KONA electric 2018

MortenA

Vedlagt tilbud på superforsikring fra IF/Møller. 20.000 km.

Fairlane

Jeg har samme bonus som deg, 75%, og fikk tilbud fra forhandler nå på ca 3500,- pr år for superkasko i Enter forsikring. Riktignok kun 12000 km årlig, men en grei pris synes jeg.


Thomas Parsli

Sitat fra: Fairlane på torsdag 19. mars 2015, klokken 11:20
Jeg har samme bonus som deg, 75%, og fikk tilbud fra forhandler nå på ca 3500,- pr år for superkasko i Enter forsikring. Riktignok kun 12000 km årlig, men en grei pris synes jeg.

Enter gir deg rundt 40% rabatt gjennom forhandler (ny bil), etter tre år må du regne med en dobbelt så høy pris. Vår Leaf gikk fra 3150,-/år (20.000km/år) til godt over 11.000,-
Ja, vi byttet forsikringsselskap  :o

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Fairlane

#178
Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 19. mars 2015, klokken 11:52
Enter gir deg rundt 40% rabatt gjennom forhandler (ny bil), etter tre år må du regne med en dobbelt så høy pris. Vår Leaf gikk fra 3150,-/år (20.000km/år) til godt over 11.000,-
Ja, vi byttet forsikringsselskap  :o

Thomas

Har kalkulert med det. Blir likevel en ok besparelse over de 3 årene.
Bytte av forsikringsselskap er jo bare noen få tastetrykk..

Cydonia

Hyundai KONA electric 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA