Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ulikt luftfjæring nivå

Startet av TeslaK, lørdag 22. februar 2014, klokken 22:22

« forrige - neste »

TeslaK

Har opplevd flere ganger at luftfjæringen ikke er på lik høyde på hvert hjul. Noen andre som har opplevd dette? Er det normalt? Når dette skjer får jeg en feilmelding "not allowed" når jeg prøver å endre nivået ned fra very high i park.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

petersv

Ikke normalt, men lett å fikse (for Tesla.) "Kjent problem" med luftfjæring, uavhengig av produsent.

Høgis

Har lagt merke til dette på min også. Tipper ditt høyre bakhjul står på en forhøyning. Se om det samme skjer når bilen står parkert på et helt flatt underlag.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

TeslaK

Testet litt nå på flatt underlag. Når jeg går fra high til very high eller standard til high henger justeringen seg opp og busy-indikatoren forsvinner aldri. Når dette skjer må jeg justere to hakk ned for at bilen skal begynne å justere igjen.

Målte også høyden på alle hjulene og fant f.eks. at bilen er 10mm høyere på høyre forhjul i standard.

Må nok en tur på verksted igjen..
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Gusse

Har vært litt mere aktiv i en periode med bruken av luftfjæringene pga snøslaps og dype spor. I dag opplevde jeg det som er beskrevet over. Parkerte bilen i 15tia med very high på demperne, skulle sette den ned til standard. Ble bare stående å "tenke" når jeg gikk ut av bilen sto demperne i "monstertruck" stilling. Prøvde å resette skjermene(begge 2) uten at det forandret noe.
Kjørte en tur etter at bilen hadde stått parkert slik en times tid. Etterhvert...nei ikke med en gang...når jeg høynet farten, sank den tilbake i standard. Når jeg parkerte igjen i kveld, etter å heist opp til very high for å komme over en slapskneik, sank fronten ned, men bakenden sto å lufta seg som om den ventet på at en annen model S skulle dukke opp( jeg som trodde bilen min var en han.....nå er han en hun, eller veldig fleksibel...).
Er det slik å forstå at litt aktivt bruk av luftdemperne fører til slik crazy oppførsel?
Har i tilegg hørt en del mere gnaurete bråk når jeg heiser/senker demperne noene ganger.

MyTess

Ventet på en annen model S !! Priceless:):):)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA