Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeutsyr til BMW i3

Startet av i3_X5_116dA, fredag 21. februar 2014, klokken 15:08

« forrige - neste »

sjokomelk

Jeg vet ikke hvor mange av dere som har problemer med den originale ladekladden, men jeg venter nå på min nummer tre fra ClipperCreek (de som lager ladekladden for BMW). De to første har gått i stykker pga. vann og fuktighet.
Boksen skal være IP66 godkjent, dvs. at den skal tåle nesten alt bortsett fra å ligge i vann.
Den første jeg sendte tilbake til USA fant de vann inni. Det viser seg at den ikke er helt tett rundt ledningen i toppen. Hvis man bruker den på den måten vi gjør - hengende fra ladestolper - så vil belastningen på kabelen gjøre at vann og fuktighet kan trenge inn i boksen.
Så på den nye kladden jeg venter på nå, skal de bruke enda mer silikon og lurium for å tette igjen inntaket i toppen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

LMOR

Den er vel bare IP44. Trodde BMW gir ut ny. Trenger ikke sende den til USA?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

sjokomelk

Sitat fra: LMOR på tirsdag 23. desember 2014, klokken 00:33
Den er vel bare IP44. Trodde BMW gir ut ny. Trenger ikke sende den til USA?
Jeg har ikke i3, men Ampera. Den jeg har er IP66 og NEMA 4X godkjent.
Og jeg kjøpte min ladekladd direkte fra produsenten i fjor.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Batteritralla

Ganske tydelig at Clipper Creek kjører god gammel Amerikansk "Dette har vi lagd i 100 år, alle som har problemer/resten av verden er idioter" filosofi...

Om de hadde sett litt på hvordan det gikk med deres egen bil industri med samme filosofi, så hadde det kanskje vurdert å følge litt mer med i tiden.

Det finnes jo rikelig av konkurenter som leverer en del bedre kvalitet enn Clipper Creek.

Litt merkelig at BMW som et tysk kvalitets merke velger å benytte seg av amerikansk forhistorisk søppel produkt.

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

i3_X5_116dA

Sitat fra: Batteritralla på fredag 02. januar 2015, klokken 00:33
Litt merkelig at BMW som et tysk kvalitets merke velger å benytte seg av amerikansk forhistorisk søppel produkt.

Dèt kan jeg faktisk være helt enig med uten videre diskusjon!   8) Så gjenstår det å få bekreftet at BMW vil gå over til Mennekes sine ladere/kabler i år ...  ;)

hastmust

Är det någon som fått ny kladd? Jag vet med mig att någon har fått ny av bmw och således har två. Min bil kom med crazy clipper laddaren strax innan nyår och den litar jag inte på, men den får göra sitt jobb till ny kladd kommer.

Inte helt ändå fel om (när) vi får en ny godkänd bruksladdare, utvecklad på rätt sida av millennieskiftet, och kan använda Crappy Clippern som backup :)

i3_X5_116dA

Sitat fra: hastmust på mandag 05. januar 2015, klokken 10:31
Är det någon som fått ny kladd?

Jeg vet det er flere her inne som har fått flere nye CC-ladere ... dessverre.  :-\

Sitat fra: hastmust på mandag 05. januar 2015, klokken 10:31
Inte helt ändå fel om (när) vi får en ny godkänd bruksladdare, utvecklad på rätt sida av millennieskiftet, och kan använda Crappy Clippern som backup :)
Der er jeg absolutt helt enig!  ;)

i3_X5_116dA

Er det noen flere som har testet noen andre kladder enn de som hittil er testet i denne tråden, så del gjerne med oss.

elc


Sitat fra: Øybil på tirsdag 18. mars 2014, klokken 17:42
Jaja, da fant jeg ut det også. Har lenge spekulert på om det var design feil at det ikke var mulig å henge opp lokket og har faktisk ikke sett den opphengsdingsen på lokket :o   :P

Velger å tru at jeg har vært for opptatt å bruke og utforske bilen til at jeg har sjekket nøyere

Synes ikke opphenget på ladeluka fungerer særlig bra, og lokket løsner som regel derfra.
Løste det med en diskret bit borelås :)



moonbuggy

#414
smart løsning :)

Jeg har 32A ELPA kladd fra e-station. Den har 7,5 meter lang kabel og har fungert prikkfritt de 3 månedene den har vært i bruk, både inne og ute (mest inne).
Inne har jeg 32A stikk og lader mest på 20-24 A. Kladden "husker" siste valg.
Veldig fornøyd så langt.


Nutcase

Hvor kjøpte du denne? Og prisen?


Nutcase

kan jeg spørre hvor mye totalt dette kom på? regner med moms og div gebyrer ble pakket på.

moonbuggy

Sitat fra: Nutcase på søndag 01. mars 2015, klokken 16:10
kan jeg spørre hvor mye totalt dette kom på? regner med moms og div gebyrer ble pakket på.

Jeg tror summen ble ca. 6100 totalt.

Truls Martin

Enig i at kroken ikke fungerer slik den skal. Henger derfor "tråden" som lokket henger i over kroken. Da blir det hengende..




Sitat fra: elc på søndag 01. mars 2015, klokken 10:55

Sitat fra: Øybil på tirsdag 18. mars 2014, klokken 17:42
Jaja, da fant jeg ut det også. Har lenge spekulert på om det var design feil at det ikke var mulig å henge opp lokket og har faktisk ikke sett den opphengsdingsen på lokket :o   :P

Velger å tru at jeg har vært for opptatt å bruke og utforske bilen til at jeg har sjekket nøyere

Synes ikke opphenget på ladeluka fungerer særlig bra, og lokket løsner som regel derfra.
Løste det med en diskret bit borelås :)



2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA