Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeutsyr til BMW i3

Startet av i3_X5_116dA, fredag 21. februar 2014, klokken 15:08

« forrige - neste »

Griffel

#390
Sitat fra: LMOR på mandag 01. desember 2014, klokken 20:45
Lurer på om de dekker bilredning hvis det er feil på deres lader.
Det tror jeg ikke du trenger å lure på.

Det som mange feilaktig kaller lader dekkes nok av vanlig garanti og reklamasjons regler, bilberging er følgeskader, med mindre det er snakk om uaktsomhet fra leverandørens side. Så du bør nok basere deg på egen forsikring når det gjelder ladekabel feil.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

LMOR

Hvis jeg blir stående pga feil på BMW sin lader, så henter BMW meg. Det er det ikke tvil om.
Det er derfor jeg ikke liker at Mennekes, som jeg kjøpte fordi den skulle tåle mer, ikke er helt å stole på.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

TorS

Jeg prøvde Volvoladeren på 16A fra ca. 60% i går kveld til fulladet. Etter fullading viste appen  at laderen var koblet til på vanlig måte. Lot laderen stå tilkoblet med planlagt avgang med forvarming i dag morges. 2 timer før avgang sjekket jeg appen og da sto det 97% og at den ladet. Ved frakobling lyste alt grønt. Mao. alt virket som det skulle. Men nå viser jo heller ikke standard laderen "ground present" på mitt anlegg. Det er heller ikke så kaldt nå om dagen (rundt +6 grader).

Jeg skal prøve å finne en ladestolpe i byen med "ground present" og teste en gang til.

Nå skal det sies at det helt uten problemer fulladet bilen. Det var først når jeg satte på forvarming og den startet å lade batteriet igjen at problemene kom.

Som det skrives her er jo poenget at laderen skal virke overalt og i alle situasjoner. Noe den tydeligvis ikke gjør. Nå er den en godt fungerende hjemmelader for flere, men en ustabil bortelader for noen. Det virker også som Volvoladeren er identisk med Mennekes laderen i alle aspekter.
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

Griffel

Sitat fra: LMOR på tirsdag 02. desember 2014, klokken 05:29
Hvis jeg blir stående pga feil på BMW sin lader, så henter BMW meg. Det er det ikke tvil om.
Det er derfor jeg ikke liker at Mennekes, som jeg kjøpte fordi den skulle tåle mer, ikke er helt å stole på.
BMWs lader og ladekabel regnes som en del av bilen, og kommer under BMWs garantiforpliktelser som jo går lenger enn lovbestemt reklamasjonsrett. Du kan ikke forvente at en 3.parts leverandør av ladekabel (med kladd, det som mange feilaktig kaller lader) strekker seg like langt.

Bilen var jo i utgangspunktet "litt" dyrere enn ladekablen og utgifter til bilberging vil nok da merkes bedre på på budsjettet til 3.parts leverandøren, og ikke stå i rimlig forhold til prisen på ladegarnityret.

Er du missfornøyd må du nok benytte deg av av reklamasjonsretten og forlange; pengene tilbake/reperasjon/omlevering.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Klykken

Alternativet blir å ha med begge kladdene hvis man skal på et "usikkert" sted? :) Fungerer ingen, så ja, da er det jo ingen tvil.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på tirsdag 02. desember 2014, klokken 10:06
Alternativet blir å ha med begge kladdene hvis man skal på et "usikkert" sted? :) Fungerer ingen, så ja, da er det jo ingen tvil.
Absolutt, men da kunne jeg spart meg innkjøpet. Har ikke opplevd at standardkladden ikke virker uten at det er noe alvorlig feil. Nå legger jeg alltid laderen i bagasjerommet under lading på "fremmed" sted, og da er det ikke så viktig at den tåler vann heller. Må uansett ha et stykke med skjøteledning, fordi det ikke er så mange CEE kontakter å oppdrive hjemme hos folk.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

BOStrand

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 11:10
Den kommer med 7,5 m. på selve ladekabelen. Nettkabelen er kort bare ca. 30 cm. Jeg kjøpte også med veggfeste (relativt dyrt 35 Euro). TNT beregnet "statistisk pris" på moms osv. og la på 1400kr.
Boksen ble bestilt fra e-station web siden. Frakt er gratis, og TNT express brukte 5-6 dager på å få den fra Italia til døren min.

Er det fremdeles bare gode erfaringer med denne ELPA 32A laderen? Vurderer å kjøpe en jeg også.

Jone

Sitat fra: BOStrand på fredag 05. desember 2014, klokken 12:06Er det fremdeles bare gode erfaringer med denne ELPA 32A laderen? Vurderer å kjøpe en jeg også.
Har til gode å prøve min på mer enn 16A, men fungerer foreløpig utmerket.

moonbuggy

Jeg har testet ELPA laderen på 24 og 28 A men bare sporadisk på lånebil (uten hickup). Min  I3 er forsinket og kommer først i neste uke.

Rapid

#399
Det er visst Delphi som har levert det meste av kabler og laderelatert til i3 ser det ut til.

http://delphi.com/pdf/contact/brochures/delphi-hybrid-ev-connection-systems-portfolio.pdf

Men er det noen som vet om det går ann å klippe av schuko støpselet og sette på CEE på standardladeren. Dvs er det noen temperatursensor i originalstøpselet?

snakkis

Ser i siste reklameavis fra Torshov bilrekvisita at de skal begynne å selge Siemens ladekabel type 2 mode 2 13A.
Spennende at det blir flere som selger ladekabler.

LMOR

Sitat fra: snakkis på torsdag 11. desember 2014, klokken 22:29
Ser i siste reklameavis fra Torshov bilrekvisita at de skal begynne å selge Siemens ladekabel type 2 mode 2 13A.
Spennende at det blir flere som selger ladekabler.
Det er faktisk Mennekes laderen (13A) med Siemens logo.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

snakkis


Sitat fra: LMOR på torsdag 11. desember 2014, klokken 22:56
Sitat fra: snakkis på torsdag 11. desember 2014, klokken 22:29
Ser i siste reklameavis fra Torshov bilrekvisita at de skal begynne å selge Siemens ladekabel type 2 mode 2 13A.
Spennende at det blir flere som selger ladekabler.
Det er faktisk Mennekes laderen (13A) med Siemens logo.
Ja, syntes den liknet veldig.
Håper økt konkurranse vil slå positivt ut for prisen.

nofuelno

Sitat fra: snakkis på torsdag 11. desember 2014, klokken 23:02

Sitat fra: LMOR på torsdag 11. desember 2014, klokken 22:56
Sitat fra: snakkis på torsdag 11. desember 2014, klokken 22:29
Ser i siste reklameavis fra Torshov bilrekvisita at de skal begynne å selge Siemens ladekabel type 2 mode 2 13A.
Spennende at det blir flere som selger ladekabler.
Det er faktisk Mennekes laderen (13A) med Siemens logo.
Ja, syntes den liknet veldig.
Håper økt konkurranse vil slå positivt ut for prisen.
Foreløbig kun for de med Type 2 ladekontakt på bilen. Versjon med Type1 plugg lar vist vente på seg.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

i3_X5_116dA

Fra kr: 4.899,- ... så enkelte må senke prisene sine umiddelbart i markedet i dag.  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA