Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis ladekort Tyskland+Ne+Be

Startet av pagal, torsdag 20. februar 2014, klokken 15:16

« forrige - neste »

pagal

Se her:
           
André Noack (The New Motion Deutschland)

20. Feb 14:12

Dear M

We are very pleased to welcome you as a member at The New Motion.

I have just processed your application, and your very own The New Motion charge pass is already on it's way. Hopefully it will arrive in time for your road trip.

In terms of payment, we are very pleased to announce that your charge pass is completely free! Hopefully this will incentivize you to go on more road trips in the near future.

If you have any questions about electric mobility, your charge pass subscription, or how to charge on the road, please do not hesitate to contact us. Our helpline can be reached under 030-21502848!

Kind Regards,

Andre

www.thenewmotion.de
Early CHAdeMO adapter Jæren

ELbilist1

Ser lovende ut...
Noen som vet om "utlendinger" kan få / kjøpe kort??
Jeg er interessert!
Drømmer om Europa 2014!
:) Ren nytelse, hvær dag!

pagal

Early CHAdeMO adapter Jæren

ELbilist1

Aaaa, nå skjønte jeg mere..
Du er fra Jæren, og har skaffa deg kort?!

Fylte du bare ut skjemaet?
Tysk iban nr??

Beskrivelse ønskes??? ;) ;) ;)
:) Ren nytelse, hvær dag!

pagal

Send en epost til service@thenewmotion.de
Be dem sende et ladekort til din addresse
Early CHAdeMO adapter Jæren

Havebigfun

Som man kan lese her er det en del problemer fordi eks RWE og Stadtwerke Düsseldorf ikke har noe avtale med denne leverandøren. Ser altså ut til at man trenger en bråte avtaler og/eller en mobiltelefon med tysk SIM-kort for å skape ladetrygghet.
http://www.thenewmotion.de/2013/10/16/eine-ladekarte-fur-deutschland/

pagal

#6
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 20. februar 2014, klokken 16:55
Som man kan lese her er det en del problemer fordi eks RWE og Stadtwerke Düsseldorf ikke har noe avtale med denne leverandøren. Ser altså ut til at man trenger en bråte avtaler og/eller en mobiltelefon med tysk SIM-kort for å skape ladetrygghet.
http://www.thenewmotion.de/2013/10/16/eine-ladekarte-fur-deutschland/

Synd men sant.
Med dette kortet kan du lade i Nederland og Belgia samt ladestasjonene til New Motion og Ladenetzwerk i Tyskland.
Forøvrig så kommer det løsninger som tar sikte på å dekke hele Europa:

www.hubject.de
www.intercharge.eu


Early CHAdeMO adapter Jæren

pagal

Gratis lading fra RWE sitat:

Dear M

No, unfortunately that doesn't work. I've another option for you:

Please send me your concrete travel date (start-, end-date). Afterwards I can provide you with a "coupon code", which is valid as long as you travel through Germany. For using this code you only need two things:

1) Smart phone (IOs or Android)
2) Download this App: https://www.rwe-mobility.com/web/cms/en/1250186/products-services/rwe-epower/
(Only if you change the settings on your Smart-Phone into English language, you'll get the App in English as well, there is no language-setting within the App!)

Following the Menu within the App:

1) "Settings" / "Vehicle data"/ activate "Pre-Authentication" and "save"
2) "Find charge point" this one, where you want to charge / chose the charge point by tipping a green (free) bubble / again / press button "charge vehicle" / press button "Redeem coupon" / enter the "coupon code" / enter
3) Now, connect your EV to the charger (within 3 minutes)

This procedure is really important, if case you drive a Model S, due to the fact, that the Model S communication between EV and (European) charger is presently sub-optimal and the procedure, described above, is the only work-around.

You're one of our first test-users for this service, therefore everything is free of charge for you. If everything works well and you are satisfied when you've finished your journey, we would appreciate to hear from your experience on our facebook page.

Thanks in advance and enjoy your journey.

Best regards
Jens
Early CHAdeMO adapter Jæren

pagal

#8
Har nå testet(type 2) lading i Danmark og Tyskland.

Etter å ha ladet i Lyngdal, var Hjøring neste planlagte lading.
Men der var det kun CHAdeMO.Pass på det er ikke spesifisert  på deres ladekart  Tlf. til Clever :nærmeste ladepunkt m type 2 Aarhus:
Føtex(Storcenter Nord) Finlandsgate 15
N58.3333 E6.5000

Videre sydover er det type 2 i:
Vejle, Kolding og Haderslev

Tyskland
Schleswig, gratis lading på P plass i havnen.Et(hvilket som helst) RFID kort nødvendig for starte stoppe lading
Takk til Schleswiger Stadtwerke
Forøvrig benyttet jeg netverket til RWE og deres app.Samt Vattenfall som som deler ut ladekort m gratis lading i en mnd. m mulighet for abonnement
Early CHAdeMO adapter Jæren

Øyvind.h

Når jeg velger visning av type 2 punkter får jeg ikke opp Hjørring i applikasjonen til Clever.
Velger jeg derimot å skru på CHAdeMO, så vises Hjørring som et punkt.

Har de andre kart?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

pagal

#10
I Hjøring er det kun CHAdeMO.
Jeg gjorde tabben, og brukte Windows kartet.
der er ikke type lading spesifisert.
Fikk opplyst at det kommer.
Early CHAdeMO adapter Jæren

fredag

Sitat fra: pagal på mandag 03. mars 2014, klokken 10:25
I Hjøring er det kun CHAdeMO.
Jeg gjorde tabben, og brukte Windows kartet.
der er ikke type lading spesifisert.
Fikk opplyst at det kommer.

Bruk iPhone appen til Clever, velg ladestik, og velg kun type2 stik. Da får du et kart over type2-laderne til Clever.

Ellers sendte de meg en liste over ladestasjoner da jeg fikk ladekortet, men den blir jo fort utdatert. Clever legger jo stadig til nye ladestasjoner.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

fredag

Sitat fra: pagal på mandag 03. mars 2014, klokken 10:13
Forøvrig benyttet jeg netverket til RWE og deres app.Samt Vattenfall som som deler ut ladekort m gratis lading i en mnd. m mulighet for abonnement

Hvordan får du startet lading hos RWE med app? Kan du si noe om hvordan dette funker? Har du fått en kupongkode fra RWE?

Hvordan bestilte du hos Vattenfall for å få det tilbudet? Måtte du ha tysk adresse?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

pagal

#13
Fikk kupongkode fra RWE på Mail fra: jens.meyer@rwe.com
Vattenfall kortet fikk jeg av Tesla Hamburg.
Har også hatt kontakt m Vattenfall Berlin pr tlf.
Ba om abbonnement.Permanent kort på vei i brev.Norsk addr. ikke et problem

RWE lading fungerte slik:
                                    Hallo Jens!
Once more thank you for your support, and many thank's to RWE for pioneering this system.
I'm now back in Norway, and will give a report of my experience:


BA-1333-2
Charging Station RWE Effizienz
Flughafenstraße 54
22335 Hamburg
The parking in front of this point occupied by ICE (Internal Combustion Engine) vehicles.
Upon enquires at the premises, we was told that it was a private point not open to the public.


BA-1381-0
Charging Station RWE Effizienz
Nedderfeldstrasse 95
22529 Hamburg

Opened the app. scanned the QR code, entered redeem coupon code.
Connected the vehicle, charging started.
Great relief, very happy.

BA-0158-8
Charging Station RWE
Große Bleichen 35
20354 Hamburg

Situated in an underground parking garage.
Smart phone unable to connect to Internet
Unable to charge

BA-8635-4
Charging Station RWE
Höppnerweg 10
23669 Timmendorfer Strand

Situated in a large parking lot, next to a big shopping area.
Spot marked "Parkirung Verboten" ex. EV
Couldn't find QR code, entered manually.
Entered redeem coupon code.
Connected the vehicle, charging started.

Jens Meyer
Vertrieb International
T+49 (0) 231 438-2563
F+49 (0) 231 438-2579






   
Early CHAdeMO adapter Jæren

bosse

Vattenfall-abonnement koster ca. tre euro i måneden. Er du nedover så ofte at det lønner seg?
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA