Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Seter / nakkestøtte

Startet av ebbrey, onsdag 19. februar 2014, klokken 00:28

« forrige - neste »

ebbrey

Noen som vet når de endret nakkestøtten? Og om US bilene vi prøvekjørte hadde slike som vises her?


Etter 8000 km med bilen er det egentlig bare en ting å konstatere. Jeg er for høy for setene. Ikke legge-ut-på-finn krise. Men nok til at jeg ønsker å gjøre noe med det hvis jeg får muligheten. Skal nevnes at jeg er nesten 2 meter høy. La ikke merke til at nakkestøtten var noen issue på test bilen. Men min irriterer. Hvis jeg sitter normal i setet er setet akkurat høyt nok slik at skuldrene holder seg "innafor". Men nakkestøttens design og hardhet særlig nederst presser seg inn i mellom skulderbladene/bunn av nakken.



Som gjør at jeg blir sittendes i en slags nedsunket rånestilling for å sitte mere "komfortabelt".

Noen andre høye som har samme problem? Kanskje det bare er jeg som har rar kropp :P

Hadde setene vært litt mere bøtte og en annen overgang til nakkestøtten så hadde det økt min kjørecomfort drastisk.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

frekri

Kanskje du kan få en kiropraktor til å tilpasse kroppen din til bilen? :)
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Muffinman

Dette er nok en av de store manglene ved bilen. Nytter ikke å sikte mot premiumsegmentet når man mangler justering av nakkestøtten, noe som selv de aller billigste bilene har. Jeg er helt sikker på at når Tesla får noen år på baken har de fått på plass det som "alle andre" biler har, de har fått orden på kvaliteten og organisasjonen sin, og bilene har fått utstyr som seg hør og bør på premiumbiler.

Inntil da må nok kundene innse at de må leve med noen skavanker. Det later til at Tesla kompenserer med servicenivå langt over forventet (ihvertfall i Trondheim), og da går det greit for min del.

Stiania79

Tesla er ikke de ENESTE med faste hodestøtter

S og RS setene til Audi er helt like. Men når det er sagt er det helt idiotisk at hodestøttene BAK er faste.

Kan nok bare konstatere at Tesla setene er ikke world class, men det får jeg heller leve med. Sånn er det men det kommer jo bedre og nyere seter ila året ifg Elon Musk's presentasjon i Oslo. Kommer først en retrofit på fjæringen som da blir mykere (+ de bilene i produksjon nå) samt nye seter fra etter sommer'n... sikkert også mulig å retrofit foran, men jeg tipper dette fort koster kr 15 000 per sete. minst :-(
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

anton

Fikk erfare hvordan det er å være over 190cm og få en idiot dundrende inn bak. Nakkestøtten er så lav at nedre del av bakhodet slo mot toppen av støtten - og der er den hard! Øm og vondt tross en relativt moderat kollisjon er bekymringsfult.

BMW850

Her mener du sikkert nakkestøtta bak?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

snd

Sitat fra: anton på mandag 03. april 2017, klokken 23:32
Fikk erfare hvordan det er å være over 190cm og få en idiot dundrende inn bak. Nakkestøtten er så lav at nedre del av bakhodet slo mot toppen av støtten - og der er den hard! Øm og vondt tross en relativt moderat kollisjon er bekymringsfult.

Hvilken type (1. gen, 1.5. gen, next.gen. premium) sete er det snakk om?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Lommelund

Observerte nylig en P100D i nabolaget ( må vel forøvrig være blant de første i Norge ) - den hadde regulerbare hodestøtter foran. Og ikke kall det nakkestøtter, godtfolk... Nakkestøtter = nakkebrudd, hvis dere skjønner... Hodestøtter derimot, det støtter både nakke og hode.

anton

Nakkestøtta på førersete. 2013 versjon.

BlueS

De nye premiumsetene både i S og X har elektrisk justerbare hode/nakkestøtter. Funksjonen ble tilgjengelig med versjon 8.1. De kan justeres i høyden og høydeforskjellen bør dekke de fleste behov.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

turfsurf

Sitat fra: Lommelund på tirsdag 04. april 2017, klokken 17:43
Observerte nylig en P100D i nabolaget ( må vel forøvrig være blant de første i Norge ).
P100D har vel vært i salg en god stund.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Lommelund

I salg, ja. Men har det kommet så mange til Norge ennå? Første jeg har sett i Oslo-området. Men vi får passe på å ikke bli OT.  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA