Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemming: Mugg i soltaket.

Startet av laumb, mandag 17. februar 2014, klokken 16:15

« forrige - neste »

Anew

Sitat fra: kos på fredag 30. januar 2015, klokken 20:00
Er tett nå og ingen mugg. Bruker varme alltid i bilen sammen med EC. Tørt. Samt alltid forvarme.
Tørt? Jeg tok det for gitt at all fukten var pga kondens... (bruker også alltid forvarming og AC, men også i BMWen hadde jeg kondens i forkant av soltaket om vinteren)
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Havebigfun

Det er ikke mulig å få tørrlagt dette området med mindre man taper igjen taket. Materialet som er der bør tåle fukt uten soppdannelse eller andre problemer.

kos

Sitat fra: Muffinman på fredag 30. januar 2015, klokken 21:01
Den barneleken er ikke kraftigere enn at den kan redusere lukt, men drepe sopp eller bakterier gjør den neppe.


Javell - da sitter du igjen med klorin -ikke for sterkt. Da er du ferdig med det problemet.

TeslaSvein63

Så ble det i helgen vått i taket over førerplassen under solskjermen og litt rundt. Har vært 2 ganger til fiks før. Faen. Ble parkert ute i guds natur i helgen i kraftig regnvær som var. Ute på tur. Svak skrånende parkeringsplass, veldig svak, med front ned. Bilen/taket tåler kanskje ikke floinger eller? Er det fler som har det slik og ikke får bukt med dette?

Teslanewbie

Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 09. juni 2015, klokken 11:17
Så ble det i helgen vått i taket over førerplassen under solskjermen og litt rundt. Har vært 2 ganger til fiks før. Faen. Ble parkert ute i guds natur i helgen i kraftig regnvær som var. Ute på tur. Svak skrånende parkeringsplass, veldig svak, med front ned. Bilen/taket tåler kanskje ikke floinger eller? Er det fler som har det slik og ikke får bukt med dette?


Be om å få heve kjøpet . Slik skall det ikke være !!
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cirys1

Det her var jo en skremmende tråd, tror vi hadde sett enda flere tilfeller hadde det ikke vært for at de aller fleste eiere parkerer i garasje/carport.

Er det selve den "tingen" som spretter opp som det går mugg i?
Jeg har ingen lekkasje og jeg vasker bilen ganske ofte men jeg har en fryktelig irriterende suselyd ifra pano som kommer i 65km/h ++

DePe

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 19. februar 2014, klokken 21:45
Sitat fra: laumb på onsdag 19. februar 2014, klokken 21:43
Liten oppdatering fra meg.

Tesla vil i utgangspunktet ha inn bilen min så fort som mulig - og helst en hel dag for å gå igjennom den ordentlig og sørge for at de finner en årsak/god løsning. Jeg holder dialogen videre med dem.

I tillegg har jeg blitt kopiert inn i en mailkjede som har gått en spennende vei igjennom sentral ledelse og innom kompetente fagfolk for kommentarer. Jeg har ingen tvil om at Tesla har satt i gang hard skyts for å finne ut rotårsaken, eventuelle gode løsninger og utbedringer. Det som blir spennende nå er å følge den diskusjonen og se om filten som er benyttet er organisk eller syntetisk. Dette har noe å si for hvorfor dette kan ha utviklet seg såpass mye så fort etc.

Dette er by far den mest spennende mailkjeden jeg er trukket inn i da den viser litt av hvordan og hvor godt til verks Tesla går.

De har all min tiltro her.

Flott å høre , har tro på at tesla løser dette,   av og til nytter det å lage litt støy :-)

Har du gitt beskje om at det når er 23 eiere av 104 som har samme problem ?

Har det kommet noen løsning på dette? Har vært inne hos Tesla Skøyen nå 3 ganger på 1 år pga Mugg og har når levert inn bilen til Tesla Grorud med samme issue. + en del andre ting

Hodetelefoner

Ingen her som kjenner noen på et mercedes verkstedet etc? Mercedes har jo hatt dette problemet lenge. Hvordan løser de dette?

Cookie Monster

#203
Ja er samme leverandør av taket på Mercedes (Webasto) . Alle verksteder som driver med biler som har panotak og soltak har erfaring med mugg og lekkasjer. Ikke bare et Tesla problem med åpning i taket med pakninger som blir slitt, legger seg feil og gummien blir dårlig med tiden.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA